[Mesaj pentru boboci] Stefan Liute: Cea mai buna completare a scolii e munca

[Mesaj pentru boboci] Stefan Liute: Cea mai buna completare a scolii e munca

La inceput de octombrie ne gandim la studentii care au rasuflat usurati in fata listei cu admisi la cursurile de publicitate si PR, ignorand ca de-abia acum incepe greul. Am rugat cativa dintre profesorii care lucreaza in domeniu sa le transmita un mesaj de imbarbatare care sa ii ghideze pe parcursul intregului an universitar. Vedeti mai jos raspunsul lui Stefan Liute, Strategy Director la Storience si cadru didactic asociat la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii Bucuresti, unde preda cursul de Management Strategic al Brandului la Masteratul de Campanii de Comunicare in Publicitate si Relatii Publice.

Ce trebuie sa stie un student la comunicare inca din primele zile de scoala. Cu ce asteptari poate incepe si care ar fi nerealiste. Ce sa nu piarda niciodata din vedere. Cum sa se raporteze la cursuri si la profesori
Daca studentul vine sa invete comunicare doar la scoala e mai bine sa se lase de asta. Pentru ca sa profesezi in oricare din stiintele comunicarii ai nevoie de pasiune, nu de compulsiunea de a urma o facultate. Asteptarea onesta la inceputul scolii este sa termine cu mai multe intrebari despre comunicare decat a inceput. Nu tot cu cele cu care a inceput, dar cu mai multe. N-ar trebui sa piarda niciodata din vedere ca oamenii sunt cei care fac comunicarea. Organizatiile sau procedurile tot din sau de oameni sunt facute. Cursurile si profesorii sunt un fel de condimente, un fel de aperitive - situatiile si problemele de comunicare a caror rezolvare inseamna cu adevarat ceva sunt cele din viata reala.

Ce anume din ce face un student acum va conta cand va vrea sa se angajeze in domeniu
Pentru orice tanar care vrea sa se angajeze in viitor cel mai mult va conta felul in care stie sa invete de-a lungul intregii cariere. Suntem intr-o societate care se schimba accelerat, iar lucrul asta se vede foarte bine in comunicare si marketing. Daca nu te reinventezi constant nu ai ce sa cauti in acest domeniu, mai ales cand vorbim de orizonturi de timp de peste 3 ani.

Cum poate studentul sa completeze informatiile de la cursuri. Cat de mult va conta asta la angajare
Cea mai buna completare a scolii e munca - studentii ar trebui sa caute orice ocazie sa lucreze, de la voluntariate si internship-uri pana la joburi de junior. Si, desi suna foarte perimat, ar trebui sa citeasca mult, nu doar online, ci si carti „de celuloza”, de la institutia aia prafuita care se cheama biblioteca. Orice fel de activitate suplimentara din timpul studentiei conteaza mult la angajarea de dupa absolvire.

Ce nu au reusit alti studenti inaintea lui, dar ar fi bine ca lui sa ii iasa
Cred ca un esec al multor studenti de pana acum a fost dezorientarea profesionala. N-au stiut sa-si aleaga bine ce sa studieze si i-au lasat pe altii sa aleaga in locul lor. La asta ar trebui sa fie mai atenti studentii de azi - sa aleaga bine si sa nu se teama sa se razgandeasca daca e cazul, atunci cand fac masteratul sau doctoratul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related