Stilul, scos din reviste si disecat pe intelesul tuturor: Style Diary

Stilul, scos din reviste si disecat pe intelesul tuturor: Style Diary

Irina Markovits este stilist personal, jurnalist de moda, trainer si coach. Blogul ei, Style Diary, a fost conceput initial ca o modalitate de promovare a tuturor activitatilor pe care le are. In 2010, la doi ani dupa crearea blogului, Style Diary s-a transformat intr-un produs editorial: un site pe care Irina il foloseste in completarea serviciilor pe care le pune la dispozitia doritorilor, pe care isi impartaseste parerile despre stil, moda, accesorii si le ofera cititoarelor inspiratie. Departe de a incerca sa-si impuna propriul stil, Irina vorbeste despre trenduri, ofera sfaturi si puncte de orientare pentru persoanele care o urmaresc. Am stat de vorba cu creatoarea Style Diary despre blogul ei de moda, proiectele ei, despre cum ar trebui sa decurga colaborarile cu brandurile si planurile de viitor: 

Inceputurile proiectului si evolutia lui
Am lansat Style Diary spre finalul lui 2007, in prima faza ca o platforma de promovare a serviciilor mele de personal styling. L-am gandit si ca modalitate de a suplimenta promovarea pe care o faceam prin mijloacele traditionale: reclama in print si online, networking, articole scrise in colaborare cu site-uri pentru femei si site-uri de moda. Style Diary a avut o crestere organica, intotdeauna l-am gandit si simtit ca fiind un punct de sprijin pentru activitatile mele principale – cele legate de consultanta de imagine si de stilism personal.  Un salt calitativ a fost sfarsitul lui 2009 – inceputul lui 2010, cand mi-am regandit business-ul, strategiile de promovare, parteneriatele. Acela a fost momentul in care am inceput sa planific blogul din punct de vedere editorial, sa il folosesc atat ca un instrument de branding personal, cat si de comunicare stilistica.

Pasiunea pentru fashion blogging
Sa fiu sincera, nu stiu exact momentul in care mi-am descoperit pasiune, pentru ca nu am cum identifica momentul “X”. Pasiunea pentru blogging a aparut prin prisma preocuparii pentru tot ce inseamna “fenomenul moda” dar si pentru ca iubesc sa ma exprim in scris. Am absolvit o facultate de jurnalism si m-a fascinat intotdeauna dorinta oamenilor de a-si exprima creativitatea, statutul, aspiratiile, stilul de viata, personalitatea prin intermediul vestimentatiei.

Style Diary este in continuare doar o prelungire a activitatii mele de stilist personal, dar nu este activitatea mea principala. Ca sa ma exprim altfel, profesia mea nu este de blogger, cum cred multi, ci de consultant de imagine si este o diferenta majora intre cele doua! De aceea, proiectele mele depasesc sfera bloggingului – organizez cursuri de stilism personal in Bucuresti si in tara, deseori am proiecte de comunicare si branding cu branduri din fashion retail, tin workshop-uri corporate axate pe imagine profesionala, scriu pentru ForbesLife. Din fericire, imi fac timp si pentru proiecte personale, cel mai recent este un club de lectura, iubesc sa citesc!

De la prima cafea pana la ultimul pahar de vin: o zi din viata unui fashion blogger
Cu riscul de a suna ca cliseu, nu exista o zi tipica. As putea insa sa iti spun cum se deruleaza o saptamana. O parte dintre activitati sunt programate pe termen lung – cum sunt, de exemplu, cursurile de stilism si tendinte pe care le tin pentru scoala DallesGo, workshop-urile Style Conversations din diminetile de sambata si foarte multe intalniri prestabilite cu cliente particulare, fie sesiuni de personal shopping sau de outfit creation. Printre acestea, sunt presarate intalniri pe proiecte in curs de derulare, interviuri filmate pentru televiziuni, destul de multa munca de birou (email-uri, detalii de organizare a unor cursuri, scrierea articolelor pentru blog), vizite prin showroom-uri si mall-uri pentru selectie de haine, pentru a ma tine la curent cu ce este in inventarul unui magazin sau pentru a putea face recenzia unei colectii noi.  Din cand in cand, apar tot felul de invitatii si evenimente, care nu au intotdeauna legatura cu moda – ba un test-drive al unei masini scumpe, ba o invitatie la jurizarea unui concurs de design, ba deschiderea unui nou boutique, ba seri de business networking…

Spatiul romanesc al modei
Depinde de unde privesti “spatiul” romanesc. Exista un procent mic din public care este bransat la nou, la moda si se imbraca foarte similar cu ceea ce am putea vedea in piesajul stradal londonez, milanez, parizian: tinute si stiluri preluate din tendinte, varietate cromatica, bun gust cultivat, piese si accesorii de brand, cu cunostinte si obiceiuri de shopping care incurajeaza si designul local. Mai exista un alt nivel, si mai restrans, unde as plasa creatorii de frumos – moda, design de produs, design interior, design de accesorii si bijuterii, make-up artisti, fotografi: creativitatea lor este fabuloasa, la fel si inspiratia.

Marea majoritate a populatiei continua sa se imbrace comod si relativ conservator, indiferent de varsta. Jeansii si incaltamintea simpla au devenit uniforme stradale, sunt copiate integral tinute care includ purtarea unor piese comerciale best-seller (cizme UGG, colanti cu aspect de piele, pulovere cu tinte pe umeri) fara sa existe o farama de input personal si, din pacate, orice expresie stilistica iesita din tipare, din norma nu este vazuta drept creativitate, eclectism sau deschidere spre nou, ci din contra este supusa unor prejudecati si clisee.

Particularitatile blogului si stilul personal
Cu riscul ca ma repet, nu vreau sa ma compar si nici sa fiu comparata cu alti bloggeri de fashion. Blogul meu are un alt tip de continut, sunt articole care ofera structura, repere cititoarelor, si care nu mizeaza pe usurinta cu care se ofera like-urile. Exista o diferenta majora intre Style Diary si alte bloguri asa-zise de fashion: nu este un blog tipic de moda si nici de personal style; nu veti gasi nici comunicate de presa si stiri reproduse da capo al fine, neinterpretate; nu veti gasi fotografii cu mine imbracata in diverse tinute, nu folosesc Style Diary drept substitut pentru paginile glossy ale revistelor pentru femei si, mai ales, Style Diary nu este o trambulina pentru a-mi gasi celebritatea in industria modei. In schimb, blogul meu a devenit cea mai cunoscuta platforma de educatie vestimentara, stilistica si estetica. Scriu in egala masura despre ce inseamna bun gust, o colectie reusita, o garderoba bine aleasa, cum construiesti o cariera in diferite profesii ale modei sau o tinuta armonioasa, cum organizezi o prezentare de moda si care sunt tendintele de sezon, dar fac si recomandari de carti de specialitate, de branduri pe care le apreciez, scriu despre proiecte frumoase si oameni valorosi.

In momentul de fata, as plasa stilul meu personal intre un minimalism sic si feminin-clasic. Nu ma complic prea mult cand e vorba de tinute, nu mai port la fel de multa culoare si imprimeuri ca in anii anteriori, dar imi actualizez permanent garderoba cu accesorii, piese si linii din tendinte.

Cele mai importante momente din 2013
Ca experienta, un proiect memorabil a fost cel cu Pepsi-Lipton, pentru campania “Ice Tea & The City” in vara lui 2013: la final am sarit cu parasuta la Clinceni. Un alt moment a fost cel cu Peroni Collaborazioni, munca in echipa cu un designer vestimentar – de la faza de creatie la productie si lansare de produs: emotionant, incitant, educativ, extraordinar! In sfarsit, proiectul de care sunt cel mai mandra a fost organizarea unui circuit de cursuri de educatie vestimentara in tara, in sase orase: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta, Brasov, Iasi – fantastica experienta intalnirii unor femei atat de diverse.

Oportunitati de monetizare
Oportunitatile de monetizare apar odata cu expunerea, cu vizibilitatea si cresterea traficului si cred ca exista in absolut orice nisa de blogging, nu doar in fashion: de la vanzarea de spatiu publicitar, pana la aparitia de advertoriale platite, pentru diverse branduri sau proiecte.

Colaborarea cu brandurile si best practices
Baneasa Shopping City, Peroni Collaborazioni, Pepsi-Lipton, Garanti Bank, OPTIblu, Stefanel, Marks & Spencer, Lee Cooper, La Redoute sunt cateva dintre brandurile cu care am colaborat, iar proiectele au fost cat se poate de diverse. Partea frumoasa a acestor colaborari nu se rezuma la experienta proiectelor in sine, ci la faptul ca am putut construi o relatie de durata.

Credibilitatea si calitatea unui blog se construiesc din primele zile. In functie de pozitionarea unui blog, de audienta lui si de principiile bloggerului (suna pompos, dar e adevarat!), fiecare decide care sunt brandurile cu care este in regula sa se asocieze sau, din contra, daca singura motivatie este cea financiara – caz in care poti accepta colaborari cu absolut oricine, de la patiseria din colt pana la un site de e-commerce care vinde lenjerie de pat.

Colaborarea ideala este atunci cand brandul si bloggerul se intalnesc la mijloc. Brandul ofera informatii si instrumente la timp, ofera transparenta (cine mai este prezent in proiect, care sunt asteptarile fata de blogger, care este scopul proiectului), ofera apreciere a muncii depuse si uneori exclusivitate, respecta tusa de personalitate din spatiul online ocupat de blogger, il promoveaza si recompenseaza corect. La randul lui, bloggerul ar trebui sa respecte deadline-ul si “vocea” brandului, sa aduca integritate si o abordare noua, sa nu se rezume la a copia cateva paragrafe dintr-un comunicat de presa ci sa caute povestea, sa o imbogateasca, sa se comporte cu profesionalism si nu ca o “diva”, sa comunice frumos, sa pastreze confidentialitatea.

Promovare
Style Diary este promovat pe Facebook, pe ambele mele pagini, organizez workshop-uri lunare (Style Conversations) pe tematici de stil si moda care sunt prezentate sub umbrela Style Diary si, evident, mentionarea lui este parte integrala din “semnatura” mea.

Cititorii Style Diary
Nu cred ca are rost sa fac un profil strict demografic al celor care ma citesc. Sunt femei pentru care nu moda in sine si brandurile conteaza, ci gasirea unei expresii sau formule vestimentare care sa impace identitatea proprie, cu aspiratiile, cu gusturile, cu stilul de viata, cu bugetul si, prin urmare, sa le simplifice viata. Sunt femei care revin pe Style Diary pentru ca au gasit o voce care nu le “vinde” agresiv si care nu vorbeste doar despre shopping (chiar daca este un blog in care majoritatea tematicilor sunt derivate din stil, moda, vestimentatie), ci care le arata cum pot anexa stilul celorlalte fatete ale vietii lor: ca e vorba de idei punctuale prin care isi pot actualiza tinutele de sezon sau de a descoperi lucruri noi privind costumele dintr-un film. De foarte multe ori, comentariile primite din partea cititoarelor mi-au oferit teme noi pentru articole, idei de evenimente sau de parteneriate, informatii despre magazine sau site-uri pe care nu le cunosteam, asa ca informatiile circula in ambele sensuri.

Cu multe dintre ele ma intalnesc fata in fata, relatia nu mai este doar online, ci si foarte mult offline, si imi place sa cred ca suntem prietene  sau ca, cel putin, din cand in cand facem parte unele din viata celorlalte. Pe blog am o rubrica saptamanala, sambata dimineata, o sumarizare a celor mai bune articole din presa internationala – de nenumarate ori comentariile au fost “abia asteptam sa imi beau cafeaua cu articolul tau deschis in fata!” sau “mi-a lipsit articolul tau sambata trecuta!”. Cum sa nu ma bucure si emotioneze asa ceva?

Dorinte in noul an si planuri de viitor
Nu-mi pun dorinte in noaptea de Anul Nou si nici nu imi fac liste de rezolutii, ci aleg un cuvant-busola, care sa ma ghideze in anul urmator. Profesional, the only way is up and better: urmeaza o certificare internationala in Style Coaching, acreditari la Saptamanile Modei de la New York, Londra si Milano in toamna, foarte multe cursuri de educatie vestimentara pentru public, un nou design al blogului si altfel de servicii de stilism personal.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Elena Ionescu
acum 11 ani
Interesant articolul insa as avea si o sugestie pentru un articol in style diary. Daca se poate pe viitor sa dedicati timp unei cercetari in ceea ce priveste piata de genti, accesorii de lux etc in Romania deoarece (din pacate) in momentul de fata piata de luxury de la noi este invadata de fake-uri. Eu am gasit un ghid de autenticitate care mi s-a parut destul de util pe http://chicdeals.ro/ . In rest, mult respect pentru munca pe care o desfasurati.


Branded


Related