[Definitia ghost-ului] Mihai Fetcu (Geometry Global): Ghost-urile nu trebuie sa devina sistemul de referinta pentru juniorii sau studentii din comunicare

[Definitia ghost-ului] Mihai Fetcu (Geometry Global): Ghost-urile nu trebuie sa devina sistemul de referinta pentru juniorii sau studentii din comunicare

Redeschidem discutia despre ghost-uri, desi subiectul se dezbate inca de cand au aparut competitiile de creativitate si gloria premiilor. Vrem sa vedem daca, odata cu aparitia digitalului, e sau nu cazul unei redefiniri a conceptului. Apoi vrem sa urmarim cum arata azi un checklist prin care sa stabilesti daca un ad poate fi etichetat ca ghost, ce elemente din definitiile creativilor sunt comune si unde apar diferentele. In continuare puteti sa cititi opinia lui Mihai Fetcu (Creative Director, Geometry Global Romania).

Care e definitia ta a ghost-ului. S-a schimbat in vreun fel in ultimii ani?
Putem sa definim un ghost in multe feluri, insa toate definitiile vor avea in comun acelasi lucru: e acel lucru pe care-l faci doar de dragul festivalului de publicitate. E un fel de a te minti singur. Problema e ca de multe ori reusesti sa-i minti si pe altii, de aici si longevitatea conceptului…

Cum arata un checklist prin care sa stabilesti daca o creatie e ghost sau nu
Pai daca intr-un brainstorming auzi “o publicam o data in  Sapte Seri…” sau “avem o idee care s-ar potrivi la un sampon, sau la ceva de femei” sau “in parcuri punem niste stickere, la metrou, pe scari… etc”, inseamna ca te apropii din ce in ce mai mult de un ghost.

Exista ghost-uri si ghost-uri? Sunt vreunele mai periculoase decat altele?
Nu stiu sa clasific ghosturile…

Periculoase? La fel de periculoase ca un barbat dezbracat care alearga pe stadion. Nu cred ca cei 26 de politisti sau jandarmi care alearga dupa el o fac din cauza ca e periculos…

Lasand gluma la o parte, pot fi periculoase pentru cei ce se formeaza acum ca viitori oameni de comunicare. Ghost-urile nu trebuie incurajate si nici nu trebuie sa devina sistemul de referinta pentru juniorii sau studentii din comunicare.

Crezi ca o sa dispara vreodata ghost-urile din competitiile de creativitate?
Nu o sa dispara niciodata din publicitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related