[Vox Pop] Tinerii romani, pusi pe castigat bani si independenta

[Vox Pop] Tinerii romani, pusi pe castigat bani si independenta

Preconceptia legata de tineri a fost parca dintotdeauna ca sunt lenesi si nu sunt atat de dispusi sa munceasca pentru bani, cat sunt dispusi sa-i risipeasca, poetic fie spus. Mai ales pe toate gadget-urile care zboara in sus si-n jos in ziua de azi, si le distrag atentia de la lucrurile "importante" in viata.

Dar, cum am descoperit noi pe strazile din Bucuresti intr-o frumoasa zi de vara, banii si independenta financiara se claseaza sus pe lista de prioritati a nativilor digitali, celor carora tehnologia le-a devenit o prelungire fireasca a corpului. Chiar adolescentii care-si petrec vremea pe la McDonald's si KFC sunt dornici sa munceasca ca sa-si cumpere lucruri considerate mai putin necesare de parinti. Atmosfera e in general plina de constiinciozitate, fie la scoala, fie la serviciu. Mai, sa fie.

La capitolul ce ii intereseaza pe tinerii din ziua de azi, am observat cum mare parte din ei au nominalizat vacantele si calatoriile, apoi hobby-urile, unde intra mersul la film, jocurile video sau cheltuielile ce tin de smartphone-uri, tablete si alte device-uri, cartile (fie ele pentru facultate sau nu) si, la urma, hainele.

Dar nu vorbim doar din auzite. Informatiile verificate se gasesc in raportul de cercetare Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania. Cele 2 segmente de varsta vizate de raport – 14-18 ani, respectiv 19-24 de ani, exploreaza atat sursele, cat si directiile bugetelor lor, oferind o imagine coerenta tanarului roman din perspectiva banilor si intereselor sale. Cercetarea cantitativa si calitativa a fost realizata de 1424 si Cult Market Research si este sustinuta de IQads.

Va lasam sa-i urmariti pana la finalul epic, unde am pus fata in fata un nefericit student angajat pe vara si un domn cu o perspectiva foarte pesimista asupra tinerimii romanesti. Enjoy!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related