Mircea Merge Mai Departe: o campanie sociala centrata pe entuziasm, nu pe compasiune

Mircea Merge Mai Departe: o campanie sociala centrata pe entuziasm, nu pe compasiune
Mircea si Karma - Hingherul cel bun

Oamenii de la Webstyler, trecand de la o cauza buna la alta, l-au cunoscut pe Mircea. Totul a pornit de la o alta campanie sociala initiata de gmp pentru VIER PFOTEN numita 'Hingherul cel bun'. Atunci puteai urmari parcursul unui catel fara stapan in pregatirile de a deveni caine de asistenta pentru o persoana cu dizabilitati locomotorii. Ei bine, Mircea e stapanul Karmei, primul maidanez care a trecut cu brio dresajul special. Azi, Mircea e cel care are nevoie de sustinere pentru a-si implini dorinta: sa se ridice din scaunul cu rotile.

Impresionati de optimismul lui Mircea, care si-a pierdut ambele picioare intr-un accident de masina, cei de la Webstyler s-au mobilizat si au pornit o campanie. Scopul e strangerea unei sume pentru 2 proteze care l-ar pune pe Mircea pe picioarele proprii, si care costa 165.000 euro. Il puteti sustine si voi donand 2 euro printr-un SMS la 8832, pana pe 31 iulie.

Campania ii contureaza o personalitate lui Mircea si diferentiaza cauza lui de celelalte pe care le vedem zi de zi. Webstyler au mizat, printre altele, si pe pasiunea lui pentru fotbal. Un suporter infocat al Stelei, acesta a infiintat o galerie pentru stelistii cu probleme locomotorii, numita Special Boys; una dintre devizele lor e "Ca sa cantam nu ne trebuie picioare, iubim Steaua chiar si din carucioare".

Mai multe despre povestea lui cititi aici, iar despre startul si desfasurarea campaniei Mircea Merge Mai Departe, ne-a vorbit Madalin Dragnea (Art Director, Webstyler).

IQads: In ce context l-ati cunoscut pe Mircea?
Madalin Dragnea: Mircea este cel care a devenit stapanul Karmei, primul maidanez de ajutor pentru persoanele cu probleme locomotorii. Karma este eroina campaniei “Hingherul cel bun” initiate de GMP, in care s-au implicat si WEBSTYLER, si GMP PR. Asa l-am cunoscut pe Mircea si am decis sa facem si mai mult.

IQads: Sunt foarte multi oameni care au nevoie de ajutor si cauze frumoase care merita sustinute, cum decideti in care sa va implicati?
Madalin Dragnea: Ne-am implicat in cazurile in care oamenii ne-au impresionat prin perspectiva pozitiva din care privesc lucrurile. Asa este Florin din campania ‘Vezi dincolo de limite’, la fel este ‘Hingherul cel bun’, tot asa este si Mircea.

A fost de ajuns sa il cunoastem personal si am stiut ca trebuie sa il ajutam. Mircea nu are o atitudine de invins. Nu e trist, nu e retras, nu-si plange de mila, nu e o victima. E mereu cu zambetul pe buze, e sociabil, e deschis si spune lucruri care-ti fac pielea de gaina. Ne-a spus ca se simte cel mai norocos om pentru ca poate sta in camera cu noi sa ne povesteasca, altii n-au avut norocul sa se mai trezeasca dintr-un astfel de accident. E greu sa nu te simti rusinat de ceea ce intelegi tu prin "obstacole" dupa ce stai la povesti cu Mircea.

IQads: Care sunt cele mai mari provocari atunci cand faci o campanie sociala? Ce fel de bariere trebuie trecute? Si cum ati trecut voi peste ele?
Madalin Dragnea: Principala bariera consta in faptul ca oamenii nu se implica daca nu se simt parte din poveste, daca nu-l cunosc personal pe cel care are nevoie de sprijin. Am pornit de aici si ne-am propus sa-i facem pe oameni sa-l cunoasca pe Mircea, sa transmitem macar putin din energia lui pozitiva. Nu am vrut o campanie centrata pe compasiune, ci pe entuziasm. Am vrut ca oamenii sa se simta inspirati de povestea lui Mircea.

IQads: Cum ati decis sa mizati pe pasiunea lui pentru fotbal si Steaua in campanie?
Madalin Dragnea: Ne-am propus sa-l prezentam pe Mircea asa cum este el, iar Mircea este un suporter infocat al Stelei si un om cu foarte multa pasiune pentru fotbal. El a infiintat galeria stelistilor formata din suporteri cu dizabilitati, care se numeste Special Boys. Se duc la fiecare meci al Stelei pe stadion, au avut chiar si un banner care a starnit reactii in presa, pe care scria: “Ca sa cantam nu ne trebuie picioare, iubim Steaua chiar si din carucioare”.

IQads: Care sunt componentele campaniei?
Madalin Dragnea: Campania are un site, un spot online si imagini de sustinere care au fost distribuite pe Facebook, la evenimente si folosite ca avataruri. Site-ul a servit drept canal prin care oamenii au aflat rapid povestea lui Mircea si au decis sa se implice.

Campania s-a extins si datorita eforturilor proprii ale lui Mircea. Mai multe vedete si televiziuni au aflat povestea lui, unii chiar de la el, si au decis sa se implice. Astfel, inaintea meciului Steaua - Astra din Cupa Romaniei, jucatorii Stelei au intrat pe teren cu tricouri imprimate cu cauza lui Mircea. Mihai Morar de la Radio ZU l-a sustinut foarte mult pe Mircea, l-a invitat de doua ori in emisiunea lui si chiar pe scena unui concert la Costinesti.

IQads: Ce suma s-a strans pana in acest moment?
Madalin Dragnea: In momentul de fata, s-au adunat peste 14.000 de mesaje la care se adauga si contributii directe in contul bancar. Toata suma adunata ajunge la 30.000 euro. Mai avem de strans si dorim sa continuam campania si dupa perioada in care se pot trimite SMS-uri. Apropo, doritorii inca mai pot dona 2 Euro printr-un SMS la 8832, pana pe 31 iulie.

IQads: Ce a insemnat pentru tine sa te implici in campanie?
Madalin Dragnea: In primul rand, am invatat de la Mircea ce inseamna sa fii puternic in adevaratul sens al cuvantului. Apoi a fost bucuria de a lucra la un proiect in care cred din toata inima. Am realizat ca job-ul pe care il am chiar imi da puterea sa ajut foarte mult. Ma simt norocos ca l-am cunoscut pe Mircea si n-am sa renunt pana ce nu am sa-l vad pe picioarele lui pe stadion, la altar sau tinandu-si copilul in brate.

IQads: Spune-ne ceva din culisele campaniei, ceva ce nu putem vedea singuri.
Madalin Dragnea: A fost incredibil sa simti cum entuziasmul lui Mircea ajunge la oameni si acestia se implica. De exemplu, in timpul unui meci, cei de la Peluza Sud s-au organizat si au trimis doua fete prin tribune sa spuna povestea lui Mircea, iar cei care doreau puteau dona bani pe loc. Am vazut cum Mircea a venit in peluza sa cante cu baietii si i-am vazut pe unii dintre ei cum plangeau cand Mircea le spunea “Vreau sa cantam cat putem de tare ... sa aratam lumii de ce locul meu este aici, langa voi!”.

IQads: Care sunt oamenii care au contribuit la realizarea campaniei?
Madalin Dragnea: Oamenii de care ma simt foarte mandru si norocos si carora le multumesc sunt: Lucian Zamfira (filmare si montaj video), Alexandra Horvath (Copywriter), Razvan Pricop (Front-end developer), Alma Ghiulea (voluntar la filmari). Lor ma alatur cu bucurie eu, Madalin Dragnea, Art Director-ul proiectului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GMP+WEBSTYLER

In 2018, agentiile GMP Advertising si Webstyler au fuzionat, formand o singura agentie cu servicii intergrate GMP+WEBSTYLER, parte din GMP Group alaturi de GMP PR, Chapter 4 si Point Public Affairs. Cele doua agentii... vezi detalii »

GMP PR

Fondată în 2007, GMP PR, parte a GMP Group, este una dintre cele mai importante agenţii de relaţii publice din România. De-a lungul timpului, activitatea agenţiei a fost recunoscută local şi internaţional... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related