[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de media] Dan Balotescu: Piata romaneasca a fost mereu efervescenta: fie ca bugetele de media si preturile cresteau an de an (pina in 2008), fie ca bugetele s-au redus la jumatate (dupa 2009)

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de media] Dan Balotescu: Piata romaneasca a fost mereu efervescenta: fie ca bugetele de media si preturile cresteau an de an (pina in 2008), fie ca bugetele s-au redus la jumatate (dupa 2009)

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de media si al agentiei Media Investment, Dan Balotescu (Managing Partner

Relatiile Client - Agentie / Agentie - Furnizor
Agentia de media cunoaste in detaliu specificul vehiculelor de comunicare, are competenta si acces la toate sursele de research specializate si are informatii complete despre industriile relevante in care opereaza clientii sai.  Operam cu o cantitate mare de informatii si fiecare strategie pe care o propunem clientilor nostri este complexa si aduce o solutie inovativa.

La Media Investment, consideram ca rolul nostru este acela de a ajuta furnizorii sa livreze la nivelul de exigenta pe care clientii nostri si-l doresc si de cele mai multe ori reusim sa le depasim asteptarile.

Pentru a avea succes, o agentie are in primul rind nevoie de specialisti si de experienta in relatia cu clientii si furnizorii. Avem clienti cu care lucram de 10 ani, inca de la infiintare, iar furnizorii de media devin partnerii nostri, de la intrarea lor pe piata, fie ca este vorba de 20 de ani sau 20 de zile.

Piata romaneasca a fost mereu efervescenta: fie ca bugetele de media si preturile cresteau an de an (pina in 2008), fie ca bugetele s-au redus la jumatate (dupa 2009), fie ca presa scrisa a intrat in declin, fie ca media digitala a explodat si a impus metode noi de lucru. Toate aceste schimbari au intarit rolul agentiei de media, ca partener strategic in lantul client – agentie – furnizor.

Media Investment este o agentie care are maximum de vizibilitate si control, precum si infrastructura necesara monitorizarii si gestionarii eficiente a campaniilor clientilor nostri pe orice mix extins de comunicare.

Evolutia cerintelor de servicii media 
Clientul isi doreste sa aiba in agentia de media un partener de business. Pretul cu care cumpara media este intotdeauna important, dar este doar unul dintre factorii de selectie. Foarte important este sa gaseasca un partener care vine cu solutia adecvata pentru business-ul sau.

Clientii cu care lucram ne impartasesc in detaliu provocarile cu care se confrunta, tocmai pentru a veni cu o solutie de media customizata. La rindul nostru, prezentam in mod transparent clientilor toate detaliile ce tin de mecanica solutiilor de media propuse.

In plus, sustinem pentru clientii nostri sesiuni de training, prezentari cu ultimele tendinte ale pietei si chiar dezvoltam noi tool-uri de media care sa raspunda unor cerinte specifice.

Este foarte important ca agentia sa inteleaga business-ul clientului, iar clientul sa cunoasca toate argumentele pentru care am propus o anume strategie. Urmind acest principiu, derulam campanii de succes.

Modelul de business al agentiei media
Media Investment opereaza cu comision de media, negociat cu fiecare client in parte. Politica noastra este de a lucra transparent. Este foarte important sa definim pentru fiecare contract asteptarile noastre (din punct de vedere costuri de agentie) si asteptarile clientului (din punct de vedere al fee-ului). Nu exista doua contracte identice. Cu fiecare client in parte definim modul de remuneratie si KPI-ii pentru care am agreat sa derulam campaniile.

In ultimii ani, modul de implementare al comisionului de agentie s-a diversificat si s-a customizat, iar acesta diversificare nu face altceva decit sa raspunda realitatilor actuale, in conditiile in care piata se schimba, atit din punct de vedere legislativ (vezi Ordonanta 25/2013), cit si din punct de vedere al specificitatii vehiculelor media (de exemplu media digitala).

Online & Social media
Odata cu schimbarea peisajului media, datorita modificarii comportamentului de consum, Media Investment si-a dezvoltat continuu capabilitatile profesionale in scopul maximizarii rezultatelor obtinute prin alocarea resurselor pe online si offline.

Ne-am marit an de an resursele in digital (inclusive social media). Am dezvoltat si achizitionat tool-uri de planificare si monitorizare si ne-am marit numarul de specialisti in acest domeniu. Cele doua directii pe care le aplicam in elaborarea strategiilor pentru clientii nostri sunt activarea de noi canale de comunicare si utilizarea experientei digitale pentru a genera engagement.

Work flow 
Media Investment este parte din The Group, cel mai mare grup de comunicare din Romania, avind astfel acces la toate resursele necesare derularii in conditii de excelenta a campaniilor media. In cadrul grupului exista companii specializate pe toate disciplinele de comunicare. Orice brief al unui client, indiferent de complexitate, isi gaseste solutia prin colaborarea a doua sau mai multe companii. O prioritate o reprezinta media digitala, pentru care am dezvoltat capabilitati in interiorul companiei de media si am intensificat colaborarea cu companiile specializate ale grupului.

Evolutia business-ului  
Business-ul Media Investment a crescut continuu, de la infiintarea agentiei, in urma cu aproape 10 ani si suntem de 4 ani consecutiv numarul unu pe piata din Romania, conform studiului Recma (Research Company Evaluating the Media Agency Industry), cel mai renumit institut independent care masoara si analizeaza performanta agentiilor de media din intreaga lume.

Media Investment sustine, prin activitatea sa cresterea reputatiei si a businessului pentru aproximativ 80 de branduri. Clientii agentiei sunt atit companii locale, cit si multinationale, care activeaza in toate sectoarele relevante ale industriei de publicitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related