[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Roxana Memetea: Astazi foarte rar o idee este aprobata macar de principiu daca nu este insotita de un buget estimativ

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Roxana Memetea: Astazi foarte rar o idee este aprobata macar de principiu daca nu este insotita de un buget estimativ

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de creatie si al agentiei DDB Romania ne vorbeste Roxana Memetea (‎Managing Partner):

Tendinte in business-ul de creatie 
Observ tot mai mult faptul ca ne intoarcem din nou la modelul de "solutii integrate". Briefurile, de cele mai multe ori, sunt comune pentru toate agentiile specializate ale clientului, solutia trebuie sa fie una comuna, articulata, chiar de cele mai multe de ori si prezentarea de credential din cadrul unui pitch trebuie sa cuprinda cat mai multe servicii integrate pe care le poate oferi agentia/grupul de comunicare. De asemenea, agentia de creatie/brand isi recapata rolul de leadership pe proiect si coodoneaza implementarea. Mai mult, ne intoarcem la importanta ideii de creatie, iar tehnologiile moderne (obligatorii de altfel) devin canale noi de comunicare sau mecanisme in executii.

Evolutia relatiei client - agentie
Lucrurile evolueaza inspre bine, am trecut prin multe impreuna in ultimii ani si valorizam mai mult relatia noastra :). Clientii au deadline-uri din ce in ce mai scurte, planuri care se modifica din cauza pietei si automat trebuie sa simta ca se pot baza pe agentia care intelege presiunea deadline-ului si gaseste mereu solutii.

Evolutia cerintelor de comunicare ale clientilor
Intr-o piata fragmentata, cu presiune foarte mare pe timpul de reactie, clientii se simt mai confortabil sa dezvolte si sa aprobe o idee care are fir rosu si care poarta amprenta faptului ca agentia s-a ingrijit sa gandeasca pana si cele mai mici detalii de implementare. Foarte rar mai gasim ragazul de a trece prin etapele cu care eram obisnuiti acum ceva vreme: aprobarea directiei strategice, selectia conceptului, executia unui key visual si declinarea pe alte medii. Asadar, acum totul trebuie sa fie concentrat intr-o propunere coerenta din toate punctele de vedere, care sa acopere toate palierele "la pachet".

Evolutia modelelor de plata client - agentie
Astazi foarte rar o idee este aprobata macar de principiu daca nu este insotita de un buget estimativ. In linie cu cele de mai sus si bugetul trebuie sa cuprinda idea integrata ca sa avem o imagine de ansamblu. Migram destul de mult de la modelul de fee lunar catre cel project based, chiar si de alocari de proiecte in functie de idei de proiect. In plus, clientii apreciaza si din punct de vedere al modalitatii de plata idei altfel/neconventionale, sunt dispusi sa ofere un fee mai mare decat pe un proiect obisnuit.

Comunicarea in online/social media
Mediul online reprezinta deja o necesitate in orice domeniu al comunicarii, la creatie cu atat mai mult. Orice persoana care lucreaza astazi in acest domeniu trebuie sa cunoasca si sa inteleaga noile tehnologii si sa le aplice zi de zi in proiectele pe care le dezvolta. Noi, la DDB, incurajam foarte mult acest lucru avand la dispozitie resurse valoroase din retea si exemple de proiecte dezvoltate de catre colegii nostri din alte tari. Pentru comunicarea online lucram zilnic cu colegii specializati din The Group de la Tribal Worldwide Romania si astfel oferim solutii creative integrate pe briefurile clientilor nostri.

Workflow-ul in agentii
Partea "tehnica" a componentei de creatie online necesita oameni pregatiti care inteleg foarte bine acest mediu. De aceea, a aparut nevoia de a lucra impreuna inca din stadiul de brief si de a pastra un om specializat in echipa de proiect in toate etapele: brainstorming, prezentare si implementare. E important ca la client sa ajunga acele idei care pot fi implementate din punct de vedere tehnic. De asemenea, e foarte important sa reusesti sa potentezi niste idei foarte bune de creatie prin intermediul tehnologiei. Ambele se pot realiza numai daca echipa de digital ofera suport echipei de creatie si invers. Flow-ul de lucru este in continua adaptare, cautam permanent formule ca sa imbunatatim lucrurile.

Evolutia business-ului DDB Romania
Ultima perioada a adus o evolutie pozitiva pentru DDB Romania: am crescut echipa, ne-am adaugat clienti noi in urma pitch-urilor castigate si am lansat campanii mari pentru clientii nostri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related