[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Adina Sorescu: Uneori agentiei i se taie capul, alteori picioarele. Pentru ca asa a vrut Procust

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Adina Sorescu: Uneori agentiei i se taie capul, alteori picioarele. Pentru ca asa a vrut Procust

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie, ca sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de creatie si al agentiei THE SECRET SERVICE, aflam de la Adina Sorescu (Co-founder).

Relatia Client - Agentie
Relatia aceasta este exact ca patul lui Procust. Clientul detine piesa de mobilier respectiva, iar agentiile sunt invitate sa se intinda pe pat sa vada clientul daca se potrivesc. Uneori agentiei i se taie capul, alteori picioarele - fara sa aiba habar de ce. Pentru ca asa a vrut Procust. Iar acest lucru se intampla pentru ca agentiile ofera un know-how pe care absolut toata lumea il detine, nu-i asa? Absolut toata lumea, de la rude, la prieteni si la orice angajat dintr-o companie - toti se pricep la marketing si comunicare.

Am pierdut ultimul pitch la care am fost invitati din cauza unui estimat de cost dat absolut in orb, fara sa cunoastem adevaratele intentii de marketing si fara sa fim invitati sa discutam proiectele reale ale clientului. In ciuda faptului ca le-au placut - declarat - strategia si creatia prezentata.

Exista din fericire si cateva exceptii, iar agentiile care au parte de asemenea exceptii sunt fericite. Exceptiile sunt constituite din marketeri cu viziune, care apreciaza consultanta pe care le-o ofera agentiile la justa lor valoare; iar agentiile, la randul lor, le apreciaza valoarea.

Cerintele de comunicare ale clientilor
Au evoluat in toate directiile. Unele au picat in groapa cu banalitati si tampenii scoase parca dintr-un focus grup cu consumatori, altele se folosesc de criza asta de manpower pentru a iesi in evidenta. Cred ca cel mai prost lucru pe care l-a adus criza in viata noastra de marketeri si de advertiseri este frica. Unora le e frica sa nu isi piarda locul de munca, iar altora le e frica sa nu isi piarda clientii. Si frica te indeamna sa faci compromisuri si sa lansezi banalitati care nu sunt niciodata in favoarea brandurilor. 

Modelele de plata Client - Agentie
Singura evolutie observabila la nivel de piata cred ca este o intarziere si mai mare a platilor. Unele companii platesc la 3 luni, practic agentiile functioneaza de multe ori ca o banca pentru clientii lor, care finanteaza fara dobanzi, desi sunt penalizate si certate pentru fiecare zi de intarziere nu-i asa? Noi suntem in situatia fericita de a avea clienti parolisti, intarzierile sunt o exceptie care mai confirma regula ocazional.

Online/social media
THE SECRET SERVICE este o agentie din care campaniile ies pe usa coerente si unitare. Cu totii intelegem mediul online si il integram in mod firesc in campaniile propuse. Nu dezvoltam idei segmentate, ci punem in practica idei inchegate. Nu credem in companii si divizii de online. Dupa cum vedeti, chiar si cei care credeau si s-au divizat in tone de companii specializate, acum isi "fuzioneaza" s.r.l.-urile. Toate mintile trebuie sa stea la aceeasi masa si sa dezvolte un produs unitar. 

Creativii trebuie sa gandeasca in ansamblu, sa propuna rezolvari care “se imprastie” coerent si firesc in toate mediile. Ca doar nu degeaba sunt toata ziua conectati (si) la net. Apoi, programatorii sustin cu input, expertiza si competente implementarea.
Totusi, intrebarea asta este si ea un pic demodata. Suntem in 2014. Nu ne mai punem problema cum privesc agentiile comunicarea in mediul online...

Workflow
Intr-adevar, o serie de oameni de advertising au firme. Si-au facut firme impinsi de la spate de agentii, care au dorit sa isi permita sa ii plateasca echitabil fara povara unor taxe ucigatoare sau din dorinta lor de a castiga independenta. Exista ilustratori, art directori, 3D-isti, DTP-isti, copywriteri, IT-isti, oameni de productie care au firme. Unii sunt chiar foarte constiinciosi si corecti, si este o placere sa lucrezi cu ei.

Cat priveste specializarea unor companii, este normal sa apara tot felul de business-uri de nisa si start-up-uri.

Dar, din punct de vedere al comunicarii, eu cred in continuare in ceea ce spunea Bill Bernbach: O idee grozava se naste in capul unui om, o campanie grozava se naste din munca unei echipe. Cu cat echipa este mai eterogena, cu atat procesul este mai anevoios, nu imposibil, insa.

Evolutia business-ului THE SECRET SERVICE
Am avut o cifra de afaceri, la finalul anului 2013, de 1.300.000 de euro. Am crescut de 15 ori din 2008, cand am deschis si ne-am pus pe facut publicitate independenta de prejudecati si tipare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related