[INSIDER | Business-ul Wunderman in 2015] Ileana Badiu: Clientii au nevoie de tactici de guerilla prin care brandurile sa interactioneze cu publicul, indiferent de domeniu

[INSIDER | Business-ul Wunderman in 2015] Ileana Badiu: Clientii au nevoie de tactici de guerilla prin care brandurile sa interactioneze cu publicul, indiferent de domeniu

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Wunderman aflam de la Ileana Badiu (General Manager).


Cifra de afaceri Wunderman in 2014

Am incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 3.000.000 de euro, asemanatoare cu cea din 2013. Analizand cifrele din cei doi ani putem spune ca ne mentinem pe o linie constanta. In aceasta perioada ne-am concentrat mai mult pe dezvoltarea echipei si pe o buna colaborare cu clientii existenti.

Evolutia pietei de creatie in 2015

Dupa cum se poate lesne observa, abordarea creativa se indreapta catre campanii care ofera "experienta de brand". Daca in trecut exista o separare clara intre BTL si ATL, apoi a avut loc mutarea online-offline, acum e un mix intre toate.

Clientii si brandurile sunt in cautare de mesaje ce pot fi comunicate intr-o proportie mare de ce numim brand ambassadors care au devenit branduri proprii. Consumatorii au devenit la fel de puternici ca un produs, sunt acum branduri individuale care stiu cum sa se marketeze si sa vanda, la randul lor, via social media.

Asa ca, se poate spune ca brandurile si campaniile de succes au nevoie de alte branduri pentru a reusi sa se impuna pe aceasta piata competitiva in care numai brandurile destepte ies in evidenta. Etapa cu povesti fericite, familii care au o viata mai buna datorita produselor pe care le consuma sau cea in care personajele se transforma intr-un mod magic datorita unor branduri e pe cale de disparitie.

Acum este momentul in care brandurile smart comunica prin intermediul unor campanii smart si ofera experienta de brand care permite brandului sa raspunda in timp real feedback-urilor, implicand astfel si consumatorii.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Politica agentiei nu vizeaza castiguri pe termen scurt, ci urmareste cresterea profitabilitatii pe termen lung, prin investitia in oameni si extinderea ariei de expertiza. Anii trecuti si, in special, in perioada de criza ne-am concentrat pe consolidarea business-ului alegand varianta flexibilitatii: de fiecare data ne-am ajustat in functie de situatie si de cerintele clientilor.

Structura portofoliului de clienti

In decursul celor 8 ani de existenta am avut in agentie si momente cu multi clienti cu pondere mica, dar si cu clienti putini care insa aduc un venit semnificativ. La momentul actual avem un mix cu un procent de 25% clienti de retea si 75% clienti locali. Domeniile sunt variate de la FMCG, tutun, bancar, auto, retail, fashion, IT&C.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Brand endorsement. Nu e neaparat un serviciu nou insa, odata cu schimbarile care au avut loc pe piata publicitatii, un astfel de trend este o componenta necesara in campaniile propuse clientilor nostri.

New Business: sectoare si domenii de activitate

Consumer engagement. Consider ca orice client de pe piata de publicitate din Romania are nevoie de astfel de actiuni, tactici de guerilla prin care brandul sa interactioneze cu publicul, indiferent de domeniul in care activeaza.

Politica de participare la pitch-uri

Suntem deschisi oricarei propuneri de participare la pitch-uri atat timp cat avem expertiza pe domeniul respectiv si, evident, cand nu intram in conflict cu clientii deja existenti. In fiecare departament al agentiei avem oameni pregatiti si cu experienta de a participa la astfel de prezentari.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related