[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Joaquin Bonilla & Ileana Badiu: Clientii au devenit mai deschisi catre sesiuni de brainstorming-uri comune care le permit sa inteleaga fluxul creativ

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Joaquin Bonilla & Ileana Badiu: Clientii au devenit mai deschisi catre sesiuni de brainstorming-uri comune care le permit sa inteleaga fluxul creativ

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, comunicare online, BTL si productie, ca sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de creatie si al agentiei Wunderman, aflam de la Joaquin Bonilla ( ‎Executive Creative Director/ Managing Partner) si Ileana Badiu (General Manager).

Tendinte in business-ul de creatie
[Joaquin Bonilla] Asa cum stim, timpurile s-au schimbat, iar comunicarea a devenit din ce in ce mai personala, mesajele mass sunt de multe ori evitate, mai ales ca printr-un mesaj generic o idee buna poate fi pierduta. In aceasta perioada, clientii sunt in cautarea unui brand experience, iar trendul este sa existe campanii in care brandul ofera o experienta completa, un intreg ciclu in care consumatorii sunt implicati si sunt purtati din online catre offline.

Consumatorii si nevoile lor sunt cei care dicteaza trendurile; brandurile care sunt dispuse sa faca mai mult, sa-i determine sa treaca la actiune, sunt cele preferate. Campaniile creative care au intr-adevar rezultate sunt acele campanii pe care noi le numim the makers, care ii determina pe consumatori sa actioneze si apoi ii recompenseaza printr-o experienta.

Relatia Client – Agentie
[Joaquin Bonilla] Din punct de vedere al creatiei, in ultimul timp clientii au devenit mai deschisi catre procesul creativ, in sensul ca daca in anii trecuti se limitau la trimiterea de brief-uri si asteptau idei, acum sunt deschisi catre sesiuni de brainstorming-uri comune care le permit sa inteleaga intreg fluxul creativ in care nu exista reguli, iar ideile bune vin cateodata din scantei creative neasteptate.

Cerintele de comunicare ale clientilor
[Joaquin Bonilla] Clientii sunt mai deschisi catre neconventional. In trecut cereau idei out of the box, in timp ce acum isi doresc sa le ofere consumatorilor experiente, iar acest lucru este in avantajul agentiilor ca Wunderman, care au experienta de BTL si know how de online. 

Modelele de plata Client - Agentie
[Ileana Badiu] In general lucram cu clienti multinationali care au politici financiare foarte stricte. Este un model cu care ne-am obisnuit si pe care il respectam, mai ales ca asa a fost inca de la inceputul business-ului.

Online/ social media
[Ileana Badiu] Agentia are un department dedicat care ofera exclusiv solutii de social media si, de asemenea, un department de digital care ofera de la strategie online pana la implementare, productie si creatie. Toti angajatii din aceste departamente sunt profesionisti cu experiente de peste 5-6 ani in domeniu. Intr-adevar, vorbim de departamente aflate in extindere in cadrul Wunderman.

Workflow
[Ileana Badiu] Ne ajuta foarte mult faptul ca am crescut intern toate departamentele necesare unei abordari creative 360, online si offline - creatie, PR, BTL, digital & social media, cu supervizare strategica in toate etapele defasurarii si implementarii unui proiect complet.

In afara de flow-ul classic (brief, debrief, directie strategica, dezvoltare creativa, etc.) ne mai ajuta foarte mult si echipa stabila, inchegata, care lucreaza in brainstorming-uri sustinute ori de cate ori este nevoie, fara prea multe formalitati de procedura. Asta ne asigura flexibilitate in general si eficienta, reusind sa salvam din timpii procedurali in favoarea livrarilor rapide.

Evolutia business-ului Wunderman
[Ileana Badiu] Evolutia business-ului este pe un trend ascendent. Numarul de proiecte mai ales in domeniul online a crescut, iar in ceea ce ne priveste, am observat un dinamism al pietei. Suntem invitati la pitch-uri ample, pe proiecte multiple, in toate liniile de business.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Related