[INSIDER | Business-ul Chapter 4 in 2015] Raluca Ene: Elementul de noutate al acestui an va fi o recalibrare a raporturilor agentie-client privind serviciile oferite vs. remunerare

[INSIDER | Business-ul Chapter 4 in 2015] Raluca Ene: Elementul de noutate al acestui an va fi o recalibrare a raporturilor agentie-client privind serviciile oferite vs. remunerare

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Chapter 4 ne spune Raluca Ene (Managing Director).


Cifra de afaceri Chapter 4 in 2014

2014 a fost un an foarte bun pentru Chapter 4 Romania, un an in care aproape am reusit sa ne dublam cifra de afaceri comparativ cu anul 2013 - pana la in jur de 350.000 euro - si sa avem o rata a profitabilitatii peste media pietei.

A fost un an in care ne-am crescut echipa si, datorita clientilor foarte activi, am construit proiecte dintre cele mai diferite si mai provocatoare, cu reusite foarte frumoase pentru portofoliul nostru.

Evolutia pietei de PR in 2015

Lucram pe o piata care se schimba in fiecare zi si cu fiecare client. Pentru ca, daca ar fi sa aleg o invatatura foarte sanatoasa din experientele anului trecut, ar fi aceea ca fiecare companie are propriile definitii pentru rezultate, pentru performanta, si ca a evalua cu aceeasi masura pur si simplu nu mai functioneaza.

Si, astfel, un client care are de unde sa aleaga va pune intotdeauna presiune pe cresterea calitatii livrabilelor si pe dezvoltarea profesionala a oamenilor de PR inspre competente complementare.

Mai mult, consultantii de relatii publice contribuie din ce in ce mai des la crearea strategiilor de business si tind sa devina integratori pentru clientii care isi doresc o abordare comuna a instrumentelor de comunicare.

Intr-o epoca in care mediile de comunicare se redefinesc la fiecare 3-6 luni, era cumva inevitabil sa apara schimbari in abordarea noastra ca profesionisti. Cred, insa, ca elementul de noutate al acestui an va fi o recalibrare a raporturilor dintre agentie si client in ceea ce priveste serviciile oferite vs. remunerare. Industria inca se reface dupa lectiile financiare dure din criza.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Inca din prima zi de existenta a agentiei ne-am propus sa pastram un echilibru sanatos intre venituri si costuri. Cred cu tarie ca nu poti face rabat de la lucrurile care conteaza pentru echipa, pentru ca o echipa fericita este cea care livreaza rezultate.

In acelasi timp, daca treaba bine facuta este remunerata corect de client, veniturile devin motivante pentru agentie. Acolo unde respectul reciproc este la locul lui, profitabilitatea va fi asigurata.

Structura portofoliului de clienti

Avem un portofoliu echilibrat de clienti, atat ca mix de industrii, cat si din punct de vedere al contributiei fiecaruia la cifra de afaceri. Astfel, lucram pentru clienti globali, impreuna cu echipele Chapter 4 din regiune si de cele ale Burson-Marsteller.

De asemenea, clientii locali ne cunosc din ce in ce mai bine: suntem parteneri de cursa lunga pentru majoritatea clientilor actuali, in acelasi timp primind numeroase invitatii la licitatii pentru clienti noi. Avem experienta consistenta in lucrul pentru companii din FMCG si farma, ca si pentru cele din IT&C sau transporturi.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Ne uitam din ce in ce mai des catre instrumente de sustinere a dezvoltarii resurselor umane din companii, cum sunt training-urile de soft skills pentru angajati (mai exact, training-uri de abordari aplicate ale comunicarii publice in diverse industrii, cu precadere in IT).

Astfel, ne-am adaugat in portofoliu un pachet inovator de cursuri de comunicare interpersonala, deja testat cu succes in companiile-client cu care colaboram de mai multi ani.

De asemenea, am pus un accent important pe dezvoltarea capacitatilor de creare de continut online de calitate, directie in care am implementat cu succes o serie proiecte foarte interesante.

New Business: sectoare si domenii de activitate

Antreprenorii romani, de altfel pasionati si instinctuali, simt din ce in ce mai acut nevoia sa comunice, iar rolul nostru va fi acela de a-i ajuta sa inteleaga mecanismele acestor procese si sa aleaga cele mai potrivite instrumente pentru ei.

Pana acolo, insa, va fi important sa ne ascultam reciproc si sa ne acordam incredere – poate parea mai simplu de spus decat de facut, insa, in realitate, va fi una dintre cele mai mari provocari ale anului 2015.

Politica de participare la pitch-uri

La nivel local, suntem parte din grupul GMP, in cadrul caruia avem parteneri extraordinari.  De asemenea, avem acces direct la multiple resurse internationale de expertiza, asadar suntem pregatiti sa raspundem oricand la licitatii in care ne regasim din punct de vedere al competentelor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related