[Bloggerii si publicitatea] Makavelis: Am primit cereri absurde gen sa scriu pe gratis, ca "ne intelegem noi"

[Bloggerii si publicitatea] Makavelis: Am primit cereri absurde gen sa scriu pe gratis, ca "ne intelegem noi"

Motto-ul publicitatii pe blogurile din Romania ar fi asa, in varianta lui Andrei Dobra: "Nu poti sa folosesti cuvantul 'cacat', nici tonul sa nu para putin 'piscacios'. Trebuie sa fie asa, ca o pastorala inofensiva, in care produsul e ridicat in slavi".

Andrei are blog din aprilie 2007: "Desi nu inteleg oamenii care spun ca se plictisesc, cred ca imi facusem blogul dintr-un soi de plictiseala. Ma gandeam la o combinatie de ganduri personale, linkuri interesante si clipuri care merita date mai departe".

El povesteste pentru IQads care este “moartea pasiunii” in advertoriale, care sunt cererile absurde pe care le-a primit din partea agentiilor si de ce a fost evitat mult timp de ele.

 

Publicitatea pe bloguri. Controversa

Desi e un mediu in care ajungi destul de greu sa castigi bani, multi dintre cititorii de bloguri nu suporta reclama. Cred ca mare parte dintre ei nu inteleg ca un blog poate fi pentru unii jobul zilnic. Si nimeni nu munceste 25-30 de zile pe luna gratuit.

 

Reguli

Nu accept sa fac reclama la produse despre care stiu ca sunt nocive ori despre care nu stiu sau nu pot sa aflu destule detalii. Refuz sa scriu pe bani de nimic (o treaba relativa, 'bani de nimic' reprezinta ceva diferite pentru fiecare).

 

Publicitatea marcata pe blog

Nu folosesc (P), dar din 2015 folosesc tagul 'publicitate'.

 

Colaborarea cu agentiile

Am inteles ca am fost evitat pentru ca eram, pana la un moment dat, omul care lua peste picior multe lucruri in industria asta, care arata cu degetul niste mizerii. Despre colaborarile din trecut, in general au fost ok, totul a decurs normal.

Am acceptat de doua sau de trei ori pana si varianta in care trebuia sa dau advertorialul la 'corectat', ceea ce e moartea pasiunii.

Am primit cereri absurde gen sa scriu pe gratis, ca "ne intelegem noi".

Am primit si ofertele alea celebre de pe mail, in care niste baieti cu mult umor incercau sa ma ajute cu materiale de valoare pentru propriul meu blog.

 

Venituri: se poate trai din publicitatea pe blog?

Cred ca poti trai din publicitatea pe blog, dar acum n-o fac si nu m-am bazat niciodata doar pe banii pe care as putea sa-i castig cu advertoriale si bannere. Nu muncesc destul de mult pentru blog incat sa castig banii suficienti pentru a trai doar din asta.

 

Enervari

Ma enerva ACC-ul - "Agentii, Campanii, Cumetrii".

Xulescu, fost blogger (sau remorca de blogger) lucreaza acum in agentie. E prieten cu Popescu, asa ca ii da lui o campanie, pentru ca sunt prieteni si de ce sa le dai altora cand poti face sa fie bine in gasca ta. Rezultate slabe, industria are de suferit, dar vineri seara are toata lumea bani de saorma.

Anii trecuti ma supara aspectul asta, dar am inteles ca asta ii mersul si acum zambesc cand ma gandesc la ei. Consider ca networking-ul reprezinta o parte importanta din industria asta si hai sa zicem ca nu sunt cel mai sociabil blogger.

Am scris candva pe blog treaba asta: moartea blogosferei va fi recenzia favorabila cumparata. Daca trebuie sa scriu despre un produs, uneori se intampla sa fie si ceva mai putin placut, negativ, o parte care poate nu imi place.

Dar n-am voie sa o mentionez, trebuie sa omitem lucruri, sa mintim frumos. Visez sa pot fi lasat sa scriu advertoriale in stilul meu, stilul pentru care oamenii intra pe blog ca sa-mi citeasca postarile.

Nu poti sa folosesti cuvantul "cacat", nici tonul sa nu para "piscacios". Trebuie sa fie asa, ca o pastorala inofensiva, in care produsul e ridicat in slavi.

De parca cititorii nostri ar fi prosti gramada si in loc sa citeasca un material fain, informativ, incitant etc, renunta dupa al doilea paragraf, cand isi dau seama ca citesc echivalentul compunerii din clasa a 3-a, cu "Ce-am facut in vacanta de vara".

 

Un lucru bun si un lucru rau din blogosfera romaneasca

Un lucru bun e ala ca un blog iti poate deschide niste usi. Un lucru mai putin bun e ca piscotarii si oamenii care fac proiecte fara rezultate ne-au facut rau tuturor. Multi ne baga pe toti in aceeasi oala.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related