Peste 20 000 de persoane au vizitat Romanian Design Week

Peste 20 000 de persoane au vizitat Romanian Design Week

Cea de-a treia editie Romanian Design Week, ce a avut loc in a doua jumatate a lunii mai, a reprezentat un obiectiv turistic pentru mai bine de 20 000 de persoane, reprezentanti ai tuturor breslelor creative, trecatori, turisti sau oameni in cautarea frumosului din oras.

Programul a inclus expozitia centrala de la Hanul Gabroveni, ce a prezentat cele mai bune 150 de proiecte in domeniile arhitectura, graphic design, design de obiect sau fashion, realizate de peste 130 de designeri, si 60 de evenimente in locatii colaterale. 

“Pe langa numarul mare de oameni care au raspuns invitatiei Romanian Design Week, m-a bucurat si mai mult faptul ca o buna parte dintre acestia au revenit in vizita pe parcursul celor 10 zile. A fost o perioada destul de plina cu evenimente culturale, artistice si cu toate acestea publicul nu a lipsit, ba chiar a fost extrem de activ, ceea ce nu poate fi decat o dovada ca este necesar sa crestem, sa ni se alature cat mai multe astfel de initiative pentru a transforma Bucurestiul pe tot parcursul anului intr-un oras ambasador al frumosului”, declara Andrei Bortun (CEO The Institute si initiator Romanian Design Week).

Noutatea editiei 2015 a reprezentat-o Olanda, ca fiind prima tara invitata in cadrul Romanian Design Week. Cu sprijinul Ambasadei Olandei din Bucuresti, a fost desfasurat traseul olandez care a inclus trei expozitii, un workshop si un meniu special.

Traseul unea expozitia centrala de inca doua locatii colaterale. Dutch Design Awards au prezentat creatiile a trei dintre castigatorii sai, Dave Hakkens (castigator al Young Designer Awards), Liselore frowijn si Niels Hoebers, Freyke Hartemink si Aura Luz Melis au prezentat Arhitectura textilelor printr-o instalatie live, in care tesatori profesionisti aratau procesul de tesere a unor covoare, Noetsj a semnat expozitia Povestea lanii, DesignThinkersGroup a implementat un laborator de idei, Grand Cafe Van Gogh a expus colectia Neverending Story by Sorin Bechira, iar The Artist Restaurant a pregatit un meniu special Romanian Design Week.

In plus, in programul de anul acesta au fost reprezentate si Austria, Cehia, Suedia, Danemarca si Finlanda prin diferite conferinte, dezbateri sau proiecte. Suedia, Danemarca si Finlanda au semnat un proiect comun sub numele Nordic Corner, Vienna Design Week Embassy a prezentat expozitia interactiva Interpretand Viena, Centrul Ceh din Bucuresti a expus instalatia “By the clicking an eye” de Ondřej Vicena, Ambasada Suediei si a Finlandei au pus in scena expozitia Tendinte emergente in designul scandinav, curatoriata de Petra Lilja, iar studioul suedez de design Glimpt a adus cele mai noi produse din cadrul proiectului Glimpt de Romania.

Pentru a putea fi cat mai usor de parcurs traseul amplu propus de Romanian Design Week, organizatorii alaturi de partenerii sai de la Mind Treat Studios au pus la dispozitia vizitatorilor o aplicatie de mobil, in care s-a regasit lista intreaga a evenimentelor.

Peste 500 de persoane au descarcat aplicatia, care a fost deja premiata cu bronz la categoria BRAND MOBILE APPLICATIONS la Mobile Awards si doua premii Silver la categoriile Apps – Business si Apps – Entertainment si doua premii Bronze la categoriile Utility/Productivity si Graphical User Interface in cadrul Creativity International.

ING Bank a semnat Expozitia centrala si zona de workshopuri si conferinte. Si, incepand de anul acesta, ING Bank si The Institute, initiatorul Romanian Design Week, vor dezvolta impreuna o infrastructura de promovare a antreprenorilor din industriile creative, pornind de la selectiile Romanian Design Week din toate cele trei editii de pana acum.

Portofoliile designerilor vor putea fi accesate permanent pe institute.ro, incepand cu toamna acestui an. Scopul platformei este de a prezenta si de a promova designerii si munca acestora si de a inlesni dezvoltarea antreprenoriatului creativ din tara.

"Bugetul total necesar pentru planificarea si organizarea Romanian Design Week 2015 a fost 200.000 de euro. Insa, Romanian Design Week nu este doar un eveniment anual. Pe parcursul intregului an se nasc capsule pe diferite teme ce sunt expuse in cadrul design week-urilor din afara tarii", declara Andrei Bortun.

Spre exemplu, anul trecut, Vienna Design Week, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate designului contemporan, prezenta capsula „Wood&Wool“ - o poveste despre materialele traditionale in designul romanesc contemporan, iar in 2015, Romanian Design Week a facut parte din programul Stockholm Design Week cu capsula Play&Rewind - amintiri, jocuri si povesti in designul romanesc.

Romanian Design Week este un proiect cultural co-finantat de Administratia Fondului Cultural National.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related