[Drumul spre Gatit: antreprenori] WeDine, un pop-up dinner ca la ei acasa

[Drumul spre Gatit: antreprenori] WeDine, un pop-up dinner ca la ei acasa

Cinele WeDine sunt migaloase si colosale in inclinatia catre detalii. De la editie la editie, conceptul autohton de pop-up dinner si-a schimbat hainele si decorul, niciodata motivatia din spate: Medine Pop, Alex Grecea si Alexandru Circei, cei trei magnifici ai formulei actuale, tin mortis sa creeze experiente de neuitat pentru invitatii lor. De la meniurile concepute de Chefi talentati, la dress code, la flori si decor: totul este gandit in amanunt de trio-ul din spatele proiectului.

Daca v-am deschis apetitul catre cine intre prieteni, aflati ca si noi organizam una a noastra, deghizata in competitie. Intalnirea din bucatarie a industriei creative din Romania e si anul acesta Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl, care ii aduna pe bucatarii amatori ai industriei si pe suporterii lor timp de 3 zile, la Chef Parade.

Sa-i lasam pe cei de la WeDine sa ne povesteasca mai multe despre ei:

Echipa WeDine

De la infiintare si pana in prezent, echipa noastra a fost intr-o continua transformare in scopul aflarii simbiozei perfecte. Acum, cand formulam aceste raspunsuri, suntem 3 care contribuim cu ganduri de bine si referinte concludente. Medine Pop (ladies first) si Alex Grecea sunt fondatorii conceptului, asa cum a luat el nastere la inceputurile anului 2014. Ni s-a alaturat, de curand, Alexandru Circei, in calitate de gurmand, vizionar si dezvoltator al proiectului intr-o directie business oriented.

Venim din domenii diferite, dar complementare, ceea ce a condus la o fuziune perfecta intre tot ceea ce reprezinta WeDine. Branding, comunicare, design, arta culinara, entertainment, business & all the rest. Medine este Creative Director al proiectului, Alex Grecea - Managing Director, iar Alex Circei este Business Manager.

In ceea ce priveste formula acestui trio prolific si cum am ajuns la ea, concluzia e relativ simpla. Ne-am gasit si am speculat fiecare in celalalt o sursa de idei, productivitate si compatibilitate. Credem cu totii in puterea echipei, drept urmare ne-am anturat si am pus pe foaie niste planuri cel putin marete, care se pot intampla doar asa. Prin puterea colectiva.

Conceptul WeDine

Are la baza o miscare de supper club / pop-up dining care in afara tarii a prins deja radacini groase in interesul public. Preluand un model de success asupra caruia ne-am pus amprenta ducadu-l intr-o zona mai conceptuala si exclusivista, am lansat WeDine, convinsi fiind ca piata este pregatita sa asimileze acest proiect.

Asadar, ce este WeDine ? Este o alternativa la cinatul clasic in oras. Nu ne propunem sa inlocuim experienta restaurantului, ci sa oferim o iesire din rutina ei. Este o experienta multi-senzoriala care aduce laolalta un chef de renume sau in curs de recunoastere, straini si prieteni, vinuri alese, muzica complementara, o locatie neconventionala, un table setting realizat in colaborare cu designeri florali, plastici sau de obiect, plus restul condimentelor.

Pe langa un meniu rafinat cu semnatura gourmet, conceput in spiritul editiei, interesul aluneca si inspre o sesiune de networking extrem  de productiva si de bine targetata, care poate da nastere la colaborari profesionale sau prietenii pe viata* (durabilitatea absoluta va putea fi confirmata in timp).

WeDine, un concept clasic cu un pic de umf

Conceptul nostru este un concept de pop-up dining. Am pornit de la modulul clasic, care presupune organizarea unei cine ad-hoc intr-o locatie mereu alta. I-am suprapus viziunea noastra, cu un mood artistic, conceptual si o nota de exclusivitate. Am condus ideea de cina pop-up intr-o directie premium, dar accesibila, aducand la indemana epi-curiosilor meniuri de fine cuisine, concepute si executate de chefi inzestrati, servite intr-un cadru inspirational si atipic.

Targetam oameni de cea mai buna calitate, care prin natura  profesiei si a intereselor sunt complementari, deci numai buni de luat si pusi alaturi, in jurul unei mese lungi. Proiectul de dezvoltare al business-ului in viitorul apropiat va marca o abordare destul de noua in Romania, in care suntem foarte increzatori, dar cu privire la care alegem sa ramanem misteriosi. To be announced, cum s-ar zice.

Chefii, mereu altii

WeDine este pentru un chef o scena deschisa unui public curios, ale carui papile gustative sunt in curs de formare, interesate de provocari culinare memorabile. Scena este acolo, construita si dedicata tuturor actorilor in ale bucatariei fine, maestrii recunoscuti sau talente in curs de consacrare.

Pana acum, ne-au onorat cu talentul lor chefi precum Alex Petricean si Dragos Bercea, urmand editii deja confirmate in calendar si conduse de Nicolai Tand si Rares Calota. Mailul nostru sta la dispozitia oricarui manuitor de cutite si de suflete gurmande. Suntem pregatiti sa ne aducem aportul in organizarea unei experiente complexe, care sa ii puna in valoare maiestria.

Procesul creativ - o desfasurare de forte

De cele mai multe ori pornim de la locatie. Procesul creativ ii revine lui Medine, care schiteaza intregul concept pana in punctul in care este gata sa fie implementat si organizat. Suntem pro colaborari si incercam sa nu ne asumam capacitatea de a face totul. Colaboram cu oameni talentati, de la designeri florali precum Nicu Bocancea, la artisti plastici ca Laszlo Forray si designeri de obiect - spre exemplu, Madi Andronic, si al ei The Awesome Project, a realizat pentru una dintre editiile noastre choko japoneze din ceramica pictata manual.

Cea mai reusita editie

E greu de spus. Impartasim aceeasi perspectiva asupra nivelului de reusita al editiilor. Suntem fericiti de fiecare concept pus in scena pana acum. Dar cu siguranta vor ramane in istorie si in top conceptul de la Hub44 si cel de la Atelierul Iris. Pentru particularitatile locatiilor, pentru decor, pentru mixul de wow si yum. Mancarea foarte buna si oamenii foarte misto sunt niste constante. Ne dorim foarte mult ca WeDine, dincolo de mancare si experienta de socializare, sa reprezinte o oportunitate de desfasurare pentru artisti si vizionari din domenii conexe.

Colaborarea cu brandurile

Ne-am propus ca in prima faza a proiectului sa ne desfasuram in afara unor asocieri de imagine si colaborari. Am tinut foarte mult la autonomie. Insa asta a fost doar un principiu temporar, care si-a avut logica pana acum, intr-un moment de decolare si urcare. Avem o strategie dezvoltata in acest sens si planuim pentru editiile viitoare niste asocieri care sa rezulte in beneficii directe si de imagine mutuale.

Provocari

Este foarte multa munca fizica, este foarte multa munca cerebrala, sunt multe dificultati si oprelisti - de la nivel financiar si pana la nivel operational, dar care odata depasite ne fac mai buni si mai puternici.

Promovare

Pana in prezent, promovarea noastra a fost destul de low profile si s-a bazat foarte mult pe sfera online. Am perceput-o ca pe un experiment. Promovarea tip word of mouth ne-a adus o clientela foarte targetata. E si cea mai rewarding modalitate de promovare, aceea a meseanului exaltat, care va raspandi povestea si, fie se va intoarce insotit de o gasca de prieteni sau cu un alai select de business partners, fie va recomanda cercului sau experienta.

Am avut norocul sa beneficiem, in mod absolut gratuit, de ajutorul unor sustinatori din diverse medii, precum Cori Gramescu sau Dana Argesan, care au luat parte la experienta WeDine din proprie initiativa si care ne-au rasplatit eforturile prin postari pe blogurile personale sau prin simpla prezenta.

Avem multe de povestit, pentru ca ne si place sa povestim. Si pentru ca vrem sa educam cat mai mult publicul inspre a intelege corect conceptul si inspre a-i percepe potentialul la adevarata sa dimensiune. De aceea, interesul publicatiilor media pentru interviuri, precum acesta, ne bucura si ne maguleste.

Cine vine la cinele WeDine

Mesenii WeDine sunt oameni misto. Asta e adevarul. Cum spunea Nicolai (Tand), sunt oameni pe care ti-ai dori sa ii cunosti, cu care ti-ai dori sa interactionezi, si ce prilej mai bun decat o cina care ii aduce pe toti laolalta.

Sunt oameni din medii diferite, cu un statut medium spre high. De la tineri curiosi, la veterani cu experienta in ale degustatului de fineturi. Free lanceri sau top management. Din publicitate, din media, din arta, din design, din moda, din drept, din politica, din televiziune.

De la prezentatori de stiri, la curatori de arta contemporana, la comercianti de obiecte, la copywriteri, fotografi de moda, medici, organizatori de event-uri veniti in prospectie, si pana la oameni pe care nu ii recomanda neaparat profesia, cat o personalitate minunata si o deschidere spre frumos. De-ai casei exista si vor exista mereu. Sunt meseni care ne-au insotit de la bun inceput la fiecare editie si carora le multumim.

Anul acesta

Veti auzi de noi numai de bine. De asteptat sa va asteptati la multe, caci avem planuri marete, in care ne-am pus tot research-ul si toata increderea. Nu divulgam prea multe, le lasam sa se intample si speram sa mai povestim despre ele pe masura ce se realizeaza. Sifonam doar atat - ca in septembrie vom lansa un concept derivat, paralel si orientat catre o zona high-end. Dar despre aceasta, si despre toate celelalte, mai pe larg, la momentul potrivit.

Acest articol face parte din seria editoriala Cupa Agentiilor la Gatit: antreprenori.

Despre Cupa Agentiilor la Gatit

Creativii ingredientelor, ai prezentarilor culinare si suporterii lor isi gasesc locul, pentru al treilea an consecutiv, la Cupa Agentiilor la Gatit. Aducem creativii in bucatarie din 2013 si starnim industria sa se infrunte in preparate. In 2015, Cupa Agentiilor by Lidl e gazduita de Chef Parade Cooking School, beneficiaza de tehnologie de la Electrolux, iar preparatele vor fi gatite sanatos cu Zepter. Participantii se vor juca cu Jacobs, in timp ce legumele vor fi rasfatate de Bonduelle, cu promotionale creative de la Samdam.

Cupa Agentiilor la Gatit este un eveniment IQads, cu solutii de la AdProduction, tiparituri creative de la Grafica si Tipar, spectacol tehnic de la Five’s si ajutoare de incredere de la Brigada de Voluntari, powered by KISS FM. Sustinatorii media sunt: Bucataras.ro, Gustos.ro, eCuisine.ro, Culinar.ro, Click! Pofta buna!, La Cucina, Mixtopia si Elevate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related