[Grand Spoof 2015] Auzi, stii ce? Chiar nu ma intereseaza cum spoof-uie altii la ei acasa

[Grand Spoof 2015] Auzi, stii ce? Chiar nu ma intereseaza cum spoof-uie altii la ei acasa

Asta-i cea mai gresita atitudine pe care ati putea-o avea. Nu inseamna ca furi idei, ci ca te expui la niste mecanisme; trebuie sa vezi ce a fost ca sa vizualizezi ce poate fi. V-am luminat, nu? Cu placere. Si, in aceasta nota, o sa privim mai jos la cateva spoof-uri internationale de care o sa radem si pe care o sa le lasam sa ne inspire pentru Grand Spoof-ul de anul asta.

 Grand Spoof by Ardealul: Pate-ul Ardealul da gust reclamelor romanesti va invita sa faceti acelasi lucru: sa faceti haz cu si de reclame, pornind de la nenumaratele clisee cu care suntem bombardati.  Si sa rezulte spoof-uri numai bune de premiat si raspandit  in tot online-ul. Daca nu era deja clar, o repetam: frustrarile voastre mici pot schimba gustul pauzei publicitare.

Inca ceva, sa nu va prind ca uitati de operatiunea ADfel #10, unde se va strange toata publicitatea neconventionala dezlantuita in aer liber. Adica la Fabrica. Grand Spoof-ul acolo il incoronam si-l lansam in vazul lumii.

Acum, respirati adanc; o sa facem niste cardio prin ras. Pornim.

 

Spoturi reinterpretate

Unele ad-uri sunt atat de cursive si armonioase, incat nu merita sa le strici firul nici macar cu un spoof. Ba chiar mai indicat este sa le folosesti calitatile deja existente, dar sa bagi la radacina propriile tale ingrediente. Asa ca, de cele mai multe ori, sa refaci un spot de la zero merita.

Mai jos, avem "Dove Evolution: de la fotomodel la boschetar", "Jim Carrey, mucii si viata" (dupa Matthey McConaughey si Lincoln), "Justin Bieber se roaga" (Calvin Klein), "Uimitoarea stafeta Honda", "Aerial Split-ul Chuck Norris" (dupa Van Damme si Volvo Trucks) sau "iKEA Bookbook" (dupa Apple).

 

 

 

 

 

 

 

Uneori, ai de schimbat doar VO-ul

Daca esti norocos, spoof-ul tau va avea nevoie doar de niste voci bine alipite footage-ului original. Cum ni se demonstreaza in exemplele de mai jos: #MontyTheStupidPenguin si "Snuggie, The WTF Blanket".

 

Adaugarea elementelor straine

Sa nu-ti fie frica sa te introduci pe tine intr-un spot, daca ai ceva de zis. Sau daca timiditatea te doboara, gasesti tu alt factor disruptiv de pus in mijlocul familiei foarte fericite care nu se cearta niciodata pentru ca mananca branza topita si spala cu detergentul X.

Uite, Ellen DeGeneres a indraznit si s-a bagat in masina cu Matthew McConaughey [plot twist: ea cica nu vedea taurul ala mare], James Corden (late-night show host) s-a pus repede langa David Beckham pentru un plus de contrast, iar cowboy-ul de la Marlboro nu mai e un calaret atat de singuratic.

 

 

 

 

Spune adevarul

Si, cand ai ceva de zis despre o campanie sau mai multe, spoof-uieste facandu-le tu ad-uri in care prezinti situatii mai realistice, poate chiar adevarul. Aici avem, de pilda, spotul generic de promovare a fiecarei universitati americana cu amarul twist al onestitatii; si, in cadrul spoof-ului "Meet the iPhone 6", vedem cum se impletesc cele doua perspective: 1) A, da, ati mai scos un telefon si 2) Traieste experienta nemaivazuta a incredibilului nou model de iPhone.

Si acum, treceti la treaba. O zic frumos.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related