Droga5. De la tricoul celui de-al cincilea fiu, la dubla distinctie de Agentia Anului 2016

Droga5. De la tricoul celui de-al cincilea fiu, la dubla distinctie de Agentia Anului 2016

“Sa iti pese” nu este cel mai folosit ingredient al succesului in lumea publicitara. Inaintea lui stau, de multe ori, creativitatea si strategia. Folosit obsesiv, insa, uite ca poate face o agentie de top, bifand si creativitatea si strategia.

O spune chiar David Droga, presedintele Droga5, desemnata Agentia Anului de catre Ad Age, o data, si apoi, din nou de catre Creativity, potrivit Ad Age.

"Nu e tocmai un obiectiv sa iti pese, dar noi o facem, totusi", repeta Droga ori de cate ori este intrebat.

Asta este si unul dintre sutele de motive pentru care IQads l-a ales in fruntea juriului FIBRA.

Anul trecut a fost spectaculos pentru Droga5: agentia a crescut cu 62% in venituri, de la 78 de milioane de dolari la 126. De altfel, de la aparitie, agentia a cunoscut, in fiecare an, o crestere de cel putin 30%.

Printre gigantii cu care lucreaza se numara companii de sport, tehnologie, bere si auto, dar si categorii mai putin sexy ca hartie de toaleta, asigurari si carnati. 2015 a adus clienti noi ca T-Mobile, JPMorgan Chase, NRG, Johnsonville si NBTY, dar a constituit si o adancire a relatiei cu Under Armour si Toyota. Droga5 a avut si cateva pierderi, insa, anul trecut: inchiderea biroului de la Sydney sau plecarea unor oameni importanti din cel din Londra.

Agentia s-a lansat in 2006, cu o echipa restransa, iar numele ei vine de la felul in care mama lui David Droga ii nota tricourile celui de-al cincilea fiu. In prezent, echipa este formata din peste 600 de oameni. 

"In fiecare an ne propunem teluri noi si ele nu se refera la cifre, premii sau oameni. Este ambitia de a face lucruri in care credem si sa la facem la scale din ce in ce mai mari. E vorba despre a nu ne repeta, dar nici de a fi diferiti doar de dragul de a fi diferiti. Nucleul trebuie sa fie acelasi", explica David Droga.

 

Amintim cateva din campaniile de anul trecut.

Pentru Newcastle Brown Ale, de exemplu. Cu greu puteai sa intreci campania din 2014, "If We Made It". Au reusit, insa, sa o duca la un etaj superior cu "Band of Brands”:

 

Pentru Under Armour, cand au descoperit simplitatea ideii "Rule Yourself":

Plus un cross-promo pentru lansarea filmului The Martian.

 

"Friends furever", pentru Android, a fost una din surprizele lui 2015: 

 

Dupa cum spune Lorraine Twohill, Google senior VP-global marketing: “au aceasta capacitate de a lua actualitatea si de a o transforma intr-o poveste epica”. Uneori, insa, au si curajul de a cere oamenilor sa uite de produsul lor. Cum a fost campania pentru Quilted Northern: 

 

La polul celalalt al lucrurilor, acelea care sunt susceptibile istoriei, agentia a continuat, in 2015, colaborarea cu fundatiile Clinton si Gates, prin campania "No Ceilings". Si, via The New York Times, am aflat la finalul anului trecut si ca Droga5 a fost cooptata in campania pentru prezidentiale a lui Hillary Clinton.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related