Inteligenta artificiala are si zilele ei (foarte) proaste

Inteligenta artificiala are si zilele ei (foarte) proaste

Daca aveati nevoie de o versiune upgradata a lui Cleverbot, Microsoft s-a ocupat de asta. Faceti cunostinta cu Tay, un alt chatbot inteligent in forma virtuala a unei adolescente care a fost lansat ieri pe Twitter de Microsoft. Ea ar fi urmat sa devina tot mai inteligenta doar prin schimburile de replici cu userii de pe Twitter, copiindu-le pattern-urile conversationale.

Va avertizam, aceasta poveste are o turnura negativa. Pregatiti-va pentru mostre de rasism, anti-feminism si niste sexualitate devianta.

 

Ea este a fost Tay 

 

Planul era simplu: Tay era programata sa intretina pe oricine ii punea o intrebare, ii trimitea o poza sau ii cerea o retrospectiva horoscopica.

 


#IntelepciuneaDeMiercuri

 

Insa nu toate lucrurile pot fi controlate 100% (nici macar pe cele create de tine, stiti ce-a patit Victor Frankenstein), iar algoritmii "internetici" nu functioneaza mereu cum te-astepti. Asa se face ca, la un moment dat,  Tay a schimbat macazul cu ceva ajutor de la membrii formului 4chan, se spune.

Conversatiile despre flori, fete si, poate, baieti s-au transformat rapid 360, trecand intr-un registru vulgar, in care Hitler e un tip misto, Holocaustul n-a existat, oamenii sunt de c***t, dar fanteziile sexuale cu ei nu.

 


#NuChiarIntelepciune // Sursa

Via ‏@geraldmello


Via ‏@geraldmello

Via ‏@geraldmello

Sursa


Sursa

 

In ultima instanta, la 16 ore de la aparitia in online, Tay a declarat ca se simte obosita din cauza atator conversatii (drept, n-au fost chiar de complezenta), asa ca a mers la culcare si, deci, e offline. Exact ca tine, la noapte, cand o sa adormi.

Soon?

Microsoft, in schimb, n-o sa aiba somn, gandindu-se la un alt algoritm, PRistic de data asta. Pana acum, compania a declarat pentru Business Insider ca: 

"Chatbot-ul AI Tay este un proiect de machine learning, gandit pentru relationarea cu oamenii. Pe masura ce invata, unele din raspunsurile sale vor fi nepotrivite si indica tipurile de interactiuni pe care unii useri le au cu ea. Acum urmeaza sa-i facem niste ajustari". 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related