[IQ-ul creativ din publicitate] Adriana Cojocaru si specificul marcomm-ului romanesc: Mai mult, mai repede, mai ieftin

[IQ-ul creativ din publicitate] Adriana Cojocaru si specificul marcomm-ului romanesc: Mai mult, mai repede, mai ieftin

Adriana Cojocaru (Account Director, Interactions) spune ca presiunea este cuvantul de baza cand vine vorba de creativitate in industria romaneasca de comunicare. Presiune vine si din partea Premiilor FIBRA, care vor sa masoare celmaibunul industriei, acum, cand absenta de cativa ani a unui festival autohton cere asta. E timpul pentru campanii extraordinare si ambitii care sa depaseasca „ne facem bine treaba”. Pe cei care au trecut limita aceasta, ii asteptam aici.

 

Status. Mindset

Cuvantul de baza este "presiune" si se cam aplica in tot ce faci. Este nevoie de rezultate rapide si imediate. Simti presiunea si la nivelul creativitatii, nu este suficient sa ai doar o idee buna, ci trebuie sa fie si actuala.

Poti sa identifici chiar un FOMO in industrie. Ti-e frica sa nu pierzi sansa sa fii primul care vine cu un raspuns creativ la o situatie virala (vezi tag-ul lui Snoop Dogg din Instagram si raspunsul rapid venit din RO).

 

Specificul marcomm-ului romanesc

Mai mult, mai repede, mai ieftin :)

 

Greseli de ambele parti

Client: uneori obiective nerealiste sau neclare (atat de marketing, cat si de comunicare)

Agentie: Resetarea constienta sau inconstienta a obiectivelor. In loc sa dezvolti o campanie pe termenii din brief, te gandesti sa impresionezi clientul sau sa castigi un premiu.

 

Curajul in advertising

Curaj in advertising = sa nu alegi varianta in care ramai in zona de confort. Nu stiu multe branduri in Romania care sa aloce macar 5% din buget pentru testare de lucruri noi (indiferent de natura lor).

Pe langa reusita, curajul inseamna sa-ti asumi si riscuri, critici, dar si esecuri. Cat despre cine are mai mare nevoie de el? Agentiile si brandurile in mod egal, dar si societatea.

 

Campanii extraordinare

Facem o treaba extraordinara in fiecare zi :)

Creativitatea nu se opreste la usa departamentului de creatie. Suntem creativi in tot ce facem. De la modul in care facem o selectie de newsletter, pana la sursele HTML 5 din site-uri si pana la concluziile pe care le tragi in raportul de analiza lunar.

 

De ce are nevoie industria pentru a progresa

Cred ca avem nevoie de 3 lucruri: de oameni mai bine pregatiti, de planuri pe durata mai lunga, entuziasm la fel de mare in implementare ca in PPT-uri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related