[Faurari in fashion] Un designer bun trebuie sa-si fie propriul marketing manager, spune Andreea Tincu

[Faurari in fashion] Un designer bun trebuie sa-si fie propriul marketing manager, spune Andreea Tincu

Andreea Tincu are 26 de ani de "desenat moda" neintrerupti de dorinta tatalui ei de a da la Drept, lucreaza cu brandul Sense, ii place sa creeze hotarat si cu gandul ca o face pentru potentiale cliente ce-si doresc un produs vestimentar care sa le faca remarcate. In ceea ce priveste promovarea, Andreea ne-a spus ca: 

Un designer bun trebuie sa aiba si o parte de marketing manager in el. Daca nu intelegi piata si cat de importanta este promovarea, atunci este foarte greu sa rezisti intr-o lume atat de competitiva, cum este cea actuala.

Prin intreg parcursul ei ne plimbam mai jos.

 

Background 

Am terminat liceul de arte Octav Bancila Iasi, apoi Universitatea de Arte George Enescu. Alta activitate in afara de moda nu prea am avut, decat o expozitie de pictura la Paris, un proiect impreuna cu verisoara mea, Diana Cotoman, care este compozitoare si locuieste in Barcelona. La ora actuala, pictez pentru linia mea de esarfe si imi place foarte mult ca si act creativ.

 

"Nu, mersi. Raman la designul vestimentar"

Pictez de mica, desenam toata ziua spre mirarea verisorilor mei, cu care imi petreceam vacantele si a familiei, unde marea majoritate o reprezinta mediul juridic. Pe la 12 ani am descoperit intr-o casa, la o prietena, cateva reviste vechi de moda si m-am indragostit iremediabil. De atunci, desenez moda si am 26 de ani de activitate neintrerupta in design-ul vestimentar.

Aveam 16 ani cand mergeam la casele de moda din Iasi cu schite pentru colaborari si imi placea, la fel de mult ca si acum, timpul petrecut efectiv in atelier, atmosfera, procesul tehnologic si creativ, de la schita la produsul final. Nu sunt o fire timida si imi era foarte usor sa invat meserie, discutand cu oamenii din industrie, fie ingineri, muncitori sau tehnologi. Tatal meu mai spera sa dau admitere la Facultatea de Drept dar se pare ca moda nu a fost doar un hobby.

 

Aprofundare

Mie imi plac drumurile deschise. Nu sunt specializata strict pe un anumit obiect vestimentar. Din contra, accept provocarile, ma implic in proiecte noi si caut alte drumuri. Dar, ca sa iti dau totusi un raspuns corect, cel mai mult imi place sa lucrez cu materiale naturale.

 

Trendurile

In cazul meu, pornesc din ceva care ma inspira. Poate fi o carte, cum este cazul ultimei colectii, un film, o melodie, o amintire, o cautare... Sa lucrezi strict dupa trendurile date este ok si lejer pentru piata mass market. De la designeri, oamenii asteapta altceva, acea creatie vestimentara adevarata, din materiale pretioase si avand croiuri sofisticate.

 

In spatele cortinei

In spatele cortinei, nu este o atmosfera de relaxare si odihna. In industria textila, odihna avem doar in vacante. In rest, trebuie sa functionezi ca un ceas, cu un program bine stabilit, pentru a avea rezultatele cele mai bune dintre toate.

Cand incep o colectie, am deja in minte cam ceea ce as dori, vad siluetele, culorile, stiu tema. Imi fac mai intai un moodboard cu etapele colectiei si apoi desenez siluetele. Simt din start cand o schita este buna si fac mai intai in creion cateva variante, dintre care o aleg pe cea finala.

Materialele sunt alese din start si lucrez pe ele. In noua colectie, mi-am creat singura printurile, ceea ce da un plus de valoare tinutelor. Schitele pleaca la ingineri, cei care fac tiparele si apoi la confectioneri, unde prind viata efectiv. Facem orice mostra din material substitut, deoarece nu putem croi direct pe materiale scumpe.

 

Hainele de designer - se cumpara sau doar se admira?

In primii ani, s-au vandut mai slab dar acum au inceput sa fie apreciate la adevarata lor valoare. Eu sunt si Head Designer al brandului Sense, care are 18 magazine in toata tara, ceea ce inseamna ca inteleg cum functioneaza mecanismul vanzarilor, poate mai bine decat un designer care lucreaza strict made to measure. In moda trebuie sa investesti la inceput tot ceea ce castigi, daca vrei sa vezi si rezultatele bune intr-o zi.

 

Profilul clientilor 

Clientele mele sunt acele femei care doresc un produs vestimentar original, calitativ si altfel decat modelele de masa. Sunt femeile remarcate la un eveniment, pe care oamenii le analizeaza cu atentie.

Sunt persoane ce iubesc executia impecabila si se uita la un produs vestimentar inclusiv in interiorul sau. Mai mult, iubesc moda, provocarile si experimenteaza stiluri noi.

 

Promovare

Un designer bun trebuie sa aiba si o parte de marketing manager in el. Daca nu intelegi piata si cat de importanta este promovarea, atunci este foarte greu sa rezisti intr-o lume atat de competitiva, cum este cea actuala. La Sense avem directori de marketing, vanzari, dar aceasta nu inseamna ca nu am un cuvant greu in tot ceea ce tine de imagine. Experienta din ani se cunoaste si este apreciata.

 

Designeri romani si straini - colaborari?

Din tara as colabora cu Lucian Broscatean, Otilia Flonta si Angela Vasiliu. Cu ultimele doua, deja am colaborat la alte colectii.

Din afara, Antonio Marras pentru printuri si meserie in adevaratul sens al cuvantului, Lagerfeld pentru experienta in couture si Hussein Chalayan pentru creativitate.

 

Acel obiect!

Colectia acesta ultima este o colectie la care am muncit foarte mult deoarece are printuri realizate dupa desenele mele si broderii manuale. In schimb, imi place foarte mult cum arata la final iar simplul fapt de a-mi vedea picturile transpuse pe materiale si croite imi da un sentiment aparte. Esarfele de matase s-au vandut foarte bine dar si camasile albe.

 

Viitor

O linie noua de bijuterii, pe care sper sa o lansez in noiembrie, si vedem ce va fi in viitor deoarece ce viitor ar fi, daca nu ar exista neprevazutul?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related