De la Alexandru Maftei, la AlexandruMaftei.com. Sau cum a luat nastere Maftei Regizorul - brandul

De la Alexandru Maftei, la AlexandruMaftei.com. Sau cum a luat nastere Maftei Regizorul - brandul

De curand, Alexandru Maftei si-a expus in mediul online un tablou complet al activitatii sale de regizor prin intermediul site-ului de portofoliu AlexandruMaftei.com, un site ce cuprinde proiecte realizate pe parcursul unei perioade de peste doua decenii.

The beginnig of a beautiful friendship. Asa ar caracteriza BrainUP, agentia de creatie responsabila de acest proiect, colaborarea cu Alexandru Maftei. Totul a plecat de la dorinta de a prezenta publicului o viziune mai ampla asupra activitatii sale, care contine publicitate si film, include teatru, televizune si chiar fotografie.

Aceasta deschidere artistica e ceea ce il diferentiaza pe el ca regizor. Cuprins, asadar, de o pofta de expunere mai vocala si mai larga, el si-a lasat la o parte modestia. “Cred ca terenul de joaca este mult mai mare. Sau lumea este mult mai mica decat era odata”, spune Alexandru. Asa ca: motor, actiune, branding!

Pentru BrainUP, crearea unui brand care sa reprezinte regizorul, omul de publicitate si artistul Alexandru Maftei a fost o provocare intampinata cu mult entuziam. Pentru Alexandru, acest proces a cuprins o doza de autoironie asumata.

“A fost si curiozitatea de a vedea cum as fi eu, om de publicitate, promovat de alti oameni de publicitate. Iar asta a presupus sa las deoparte propriile preconceptii si sa inteleg un punct de vedere fresh, exterior mie”.

 

Pentru o persoana preocupata constant cu artele vizuale, asemenea lui Alexandru, identitatea transpusa in grafica presupune o analiza amanuntita. Totusi, Iulia Dinca, Art Director la BrainUP, a reusit sa ii contureze universul plin de umor, eferfescenta si caldura.

“Am regasit in el o persoana blanda, nostima si deloc scortoasa. Si fiindca regia e un domeniu creativ, in care imaginatia trebuie sa zburde constant, am facut si noi acelasi lucru” a spus Iulia Dinca. Astfel, in crearea elementelor grafice, abordarea a fost una ludica, ce tinde sa acopere multitudinea de genuri si tonalitati ale spoturilor si filmelor expuse pe site, totul pentru a expune lumea lui Maftei Regizorul.

 

Logo-ul este o alta mostra de simplitate, candoare si umor. Alaturi de semnatura de sine statatoare, acesta cuprinde si acel element de identitate care il insoteste pe regizor pretutindeni: mustata-i emblematica.

Unul dintre aspectele pe care Alexandru Maftei pune accent in munca pe care o desfasoara este delimitarea activitatilor. Concret, oricat de boema ar parea imbinarea lucrurilor pe baza unor similitudini, spoturile publicitare, teatrul, filmul si fotografia raman constructe care necesita abordari specifice.

Astfel, structura website-ului se pliaza pe acest principiu al creatiei sale. Publicitatea este trambitata sus si tare, filmul e la loc de cinste, teatrul beneficiaza de o scena dedicata, activitatea in televiziune are un ecran al sau, iar fotografia e cuprinsa intr-o rama proprie.

Totul a necesitat o munca pe ambele fronturi: al agentiei si al clientului deopotriva. Alexandru recunoaste ca, pentru el, strangerea si ordonarea materialului pentru site a fost ceva revelator.

“Am reintrat in contact cu preocuparile si temele mele profunde, importante. M-am redescoperit dintr-o perspectiva mai ampla pe care n-am avut pana acum ocazia sa o am.”

 

Dupa teste, analize si feedback, proiectul a facut mai mult decat sa contureze identitatea lui Alexandru Maftei - regizorul. A creat un spatiu in care lucrarile sale sunt lasate sa vorbeasca si in care vizitatorul se bucura de intregul continut asemenea unui spectacol pe care il urmareste din primul rand.

Iar daca, de obicei, Alexandru Maftei sta in spatele camerei, de aceasta data a fost personajul principal. AlexandruMaftei.com, pus in scena de BrainUP.

“Echipa BrainUP mi-a inspirat incredere, mi-am dat seama ca va fi un proiect de suflet si de protofoliu pentru ei si ca libertatea pe care le-am dat-o va fi pretuita si va conduce spre un rezultat foarte bun. Mi-am propus sa fiu un client perfect, asa cum si-ar dori orice creativ. Si pasiunea cu care au lucrat la identitatea vizuala si apoi la site a fost raspunsul natural la aceasta atitudine.”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


BrainUP

BrainUP e un studio de creație. Construim și reconstruim branduri, le ajutăm să se înalțe către cele mai înalte culmi și ne asigurăm că au întotdeauna suficient combustibil pentru a rămâne... vezi detalii »

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related