Bine ati venit la The FAB Squad. Aici personalizam imaginea unui om, a unui spatiu sau a unui brand. Avem si Prosecco

Bine ati venit la The FAB Squad. Aici personalizam imaginea unui om, a unui spatiu sau a unui brand. Avem si Prosecco

Dupa calatorii prin mai multe colturi de lume, proiectat zgarie-nori sau mall-uri aurii in China, alaturi de alti 300 de arhitecti, Ioana Dodan si-a dat seama ca vrea altceva. A inceput acest altceva in Shanghai, unde a intalnit multi artisti, regizori si fotografi, expati ca ea, si a inceput sa lucreze cu ei in weekend. A facut chiar si look-ul pentru un show la Shanghai Fashion Week.

Apoi s-a intors in Romania si a fondat The Fab Squad, unde este Architect of Beauty & Visual Experientialist.  

Imi place sa combin arta fotografica cu make-up, scenografie si light design, pentru ca vreau sa surpind in cateva imagini o versiune foarte adevarata, sincera, a celor care sunt in fata obiectivului, explica Ioana

In cadrul The Fab Squad, Ioana a dezvoltat proiectul Mimesis, iar pe 23 mai, la Unteatru, de la 20:00, are loc vernisajul Mimesis. What's your brand?, cu LIVE Performance GIF si fotografii expuse care prezinta arhitectul (artistul) in relatia cu produsul lor.

Ioana povesteste pe indelete despre toate acestea, dar si despre invataturile din New York si China, geometrii, influente DADA, clienti, PR, branding, imagine si prosecco.

 

Arhitect, consultant de imagine, makeup artist

Da, stiu, poate fi un pic confusing, dar chiar asa e. Sunt toate astea la un loc si cateodata si mai mult. Am avut noroc cu ai mei, care m-au lasat sa fiu creativa si libera.

Nebunia a continuat in facultate, unde, ca sa iesim din rutina, organizam petreceri. Eu ii machiam pe colegi si prietenul meu, Vlad, le facea poze. 

Mai tarziu, oriunde am lucrat ca arhitect unde eram mereu omul care gasea un brand vizual pentru proiecte, care le prezenta si le "vindea" catre client. Mai ales in Shanghai. Perioada din China a fost cu totul altceva.

In timp am realizat ca arhitectura e o profesie mult mai solitara decat pot eu sa fiu in aceasta etapa a vietii mele, asa ca am tot colaborat cu artisti, am facut tot felul de proiecte, atat in Romania, cat si in afara, si in final m-am gasit pe mine. Cea care sunt acum. Cred ca nu mai traim intr-o era cand trebuie sa te definesti printr-un cuvant. Nici macar doua. Sau 10. Suntem cu totii multifunctionali.

 

Inapoi in Romania

Ai mei m-au carat peste tot, v-am zis ca am fost norocoasa cu ei? V-am zis. Sunt! Apoi, am plecat cu Erasmus in Lisabona, unde m-a lovit. OMG, poti sa fii artist, si om, si relaxat, si muncitor, si multumit.

Prin State m-a lovit altceva. Ce e competitia si mai ales cum e sa lucrezi in servicii, nu numai la un birou. Lectie de viata pe care o pretuiesc foarte mult.

Iar Asia a fost locul unde m-am definit. Cred ca lectia principala in Asia a fost lectia rabdarii.

 

Adaptarea

Shanghai a fost cel mai interesant. Am locuit 4 ani acolo. Lucram intr-un birou imens (300 arhitecti, dintre care 3 straini, restul erau chinezi!) unde am proiectat pentru toata China de la zgarie-nori la mini-orase si la super vile de lux.

Am inteles ce e opulenta si snobismul, dar in felul asta am putut sa gandesc la scara mare, pe bugete mari si pentru oameni multi. Banii si profitul erau singurele valori ale societatii. Asta a fost socul cel mai mare.

Dar asa am invatat sa fiu super eficienta si sa vand. De exemplu, am avut un client care a vrut neaparat un mall auriu. A trebuit sa gasim o varianta sa facem un mall auriu care sa nu arate oribil. Nu sunt inca sigura ca am reusit.

Apoi erau toate momentele cand ne asteptam ca lucrurile sa mearga intr-un fel si ele mergeau fix pe dos. Am invatat sa nu ne mai asteptam la nimic si sa avem rabdare. R A B D A R E. A fost si frumos, bineinteles. Cand te opreai din vuiet si vorbeai cu un om mai intelept, era chiar minunat. Aveam un profesor la birou care mereu imi spunea cat de importanta e auto-conservarea si iubirea. Mi-a placut de el mult. Cred ca doar batranii mai sunt asa la ei. REALI!

 

The Fab Squad

Pentru ca la biroul cu cei 297 de chinezi si 3 straini, totul era mult, mare si rapid, am simtit nevoia sa fac ceva in plus. Ceva in care sa ma regasesc. Am intalnit multi artisti, regizori, fotografi, expati si ei in Shanghai si am inceput sa lucrez cu ei in weekend.

Make-up deja faceam din Romania, dar aici am inceput sa fac un soi de productie. De exemplu, cel mai greu a fost sa facem look-ul pentru un show la Shanghai Fashion Week. Chiar daca lucram cu persoane fizice sau cu branduri, incercam sa gasim o modalitate inedita de a ii reprezenta.

Asa mi-a venit ideea cu The FAB Squad. Am vazut ca din ce in ce mai multe persoane aveau incredere in mine sa le explic cum sa isi defineasca brandul personal. Faceam asta prin make-up, si poze, si graphic design, si discutii, care s-au intins si la bere (apropo, au o bere oribila!). Pentru ca oamenii erau foarte multumiti (nu ca berea lor).

Si apoi mi s-a parut normal sa fac echipa cu diversi specialisti care sa ofere tot felul de servicii atat pentru femei cat si pentru barbati sau branduri. Am pornit lucrul asta in China. Unde a fost usor pentru ca sunt foarte focusati pe imagine.

In Romania a fost diferit. Aici am definit brandul. A devenit usor diferit. Inca invatam unii de la altii lucruri, dar asa crestem. Si The Fab Squad, si oamenii pe care ii intalnim. Crestem impreuna si cred ca asta e cel mai tare lucru.

 

Misiunea

Bine ati venit la The FAB Squad! We have Prosecco! :) Aici personalizam imaginea unui om, a unui spatiu sau a unui brand in maniera cea mai creativa, particulara si intima. Nu v-am zis ca avem Prosecco?

Imi place sa combin arta fotografica cu make-up, scenografie si light design, creez o experienta completa fiecarui client pentru ca vreau sa surpind in cateva imagini o versiune foarte adevarata, sincera, a celor care sunt in fata obiectivului. A, si avem Prosecco!

Cand vii la FAB Squad, brand sau om, o sa treci inevitabil printr-un proces de intimizare, de cunoastere, de baut, exact, Prosecco! De impartasit povesi si vise, si nevoi si cafea. Totul trebuie sa rezute intr-o „constructie arhitecturala". De lunga durata. De buna durata. Care sa spuna totul despre brandul respectiv si care sa ramane in timp.

Asa cum o fac si cladirile sau interioarele pe care le-am desenat in proiectele de arhitectura. La care te uiti dupa ani si ani si tot te intrebi: <<Ce tare, ce-or fi baut oamenii astia?>> Pai, Prosecco. Glumesc. Aici construim branduri, nu doar fatade. Povesti care sa reziste, nu doar episoade. Si cel mai important, construim relatii. Crestem impreuna. E cel mai frumos, mai ales c-am stabilit. Suntem toti in cautari si intr-o continua definire. Suntem multifuctionali si asta ne face bine! :)

 

Echipa

Echipa variaza in functie de proiect.  La sedintele single sunt doar eu, dar pentru toate celelalte am colaboratori din toate domeniile. Cel mai des lucrez cu alti fotografi, videografi, make-up artisti, graphic designeri, oameni de comunicare, arhitecti. Suntem foarte flexibili.

 

Proiecte importante 

MIMESIS - care prezinta legatura dintre creator si creatie.

DADAfab - trateaza fascinatia mea pentru colaj si lipsa de reguli.

Geometrics - locul unde ma joc eu cu geometrii pe oameni.

 

Clienti

Cel mai des lucram cu femei sau cu branduri ale femeilor. Si in ultima vreme din ce in ce mai mult cu companii de PR, de teambuilding-uri, designeri si arhitecti. Oameni care vor sa se regaseasca in vizualurile cu ei. Sau oameni care au nevoie de o experienta misto.

 

Mimesis

Mimesis e o combinatie perfecta intre tot ce ma reprezinta. Proiectul a pornit la o discutie cu o buna prietena pe Skype. Cand ii spuneam ca as vrea mult sa fac ceva in care sa cred si care sa aiba continuitate. Deja fotografiam oameni in studio si era clar ca imi placea sa ii descopar. Asa ca prietena mea mi-a zis "de ce nu faci asta si cu designerii de obiect?".

Eram mereu inconjurata de ei, plus ca simteam cum imi era stimulata si latura mea arhitecturala. I-am analizat pe cativa si am vazut  ca erau foarte legati de produs si ca trebuia cumva sa exprim asta. Veti vedea la expozitie (pe 23 mai la ora 20:00 la UNTEATRU) ca fiecare designer are 2 ipostaze.

In prima e cea pe care o vedem cu totii, iar a doua e mult mai intima - e un moment "privat" intre creator si creatie, in care cei doi sunt de fapt brandul. Am realizat aceasta ipostaza cu make-up, grafica si tot felul de alte efecte. O sa fie si un LIVE Performance Human Gif. O sa fie fun! Si o sa fie Prosecco :)

 

Intervievatii

I-am ales pe cei cu care am avut contact in ultima perioada, dar am o lista lunga si vreau sa continuam. Nu vreau sa se termine aici. Avem o scena din ce in ce mai interesanta in designul romanesc si vreau sa ii cunosc si sa ii am in Mimesis pe toti. Tot ce ma intereseaza este sa isi iubeasca produsul si sa vad asta. Si apoi sa vada toata lumea.

 

Reactii

Deocamdata foarte bune. Si multa curiozitate. Inca nu am publicat colajele de la evenimentul de pe 23 mai. Asa ca va astept acolo! Voi sa imi spuneti :)

 

Ce urmeaza

Urmeaza sa facem in continuare proiecte creative. Vreau provocari. Vreau o echipa mare mereu la studio si imi doresc mult sa il marim, sa facem evenimente mai mari. Si cu interviuri mai scurte in IQAds. Multumesc ca m-ati citit pana la final (sau sper!), ne vedem pe 23 la Unteatru! Love, I!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related