[Bunul gust NESCAFE Alegria] Trei inscrieri de la Marius Enache, din dragoste pentru cafea si graphic design

[Bunul gust NESCAFE Alegria] Trei inscrieri de la Marius Enache, din dragoste pentru cafea si graphic design

Cand inscrierile la Competitia de design NESCAFÉ Alegria tot vin, ne-am gandit ca n-ar fi rau sa cunoastem o parte din autorii celor mai faine lucrari de pana acum. Primul care a luat cuvantul este Marius Enache.

Marius e un tip din Buzau, ajuns la Bucuresti de dragul arhitecturii la Mincu, si, in prezent, lucreaza la un centru de plotare. Pe viitor se gandeste sa ramana la graphic design, asa ca brieful competitiei a picat numai bine. In procesul de creatie, Marius a inceput clasic, pe hartie, a continuat cu ceva inspiratie si apoi s-a pus pe treaba ilustrand, intre altele, modul in care cafeaua buna ridica moralul sau relatia de iubire existenta intre fiinta umana si elementul cafea.

Ne-a povestit pe larg despre cum a ajuns la cele trei idei si a lasat cate un mesaj pentru cei ce le vor decide soarta: publicul si juriul. 

Cat despre tine, creativule care inca nu te-ai inscris, vezi ca brieful e inca foarte online, iar deadline-ul vezi ca-i pe 19 septembrie. Asa ca hai sa ne miscam mai cu talent, vorb-aia. 

 

Despre Marius si decizia de a se inscrie

Am 26 de ani si am absolvit Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" din Bucuresti. Momentan lucrez la un centru de plotare si planurile mele de viitor implica o cariera in graphic design. Despre competitie am aflat de la o colega si nu am mai participat la alte competitii TheCreator.

Mi s-a parut foarte ok si clar structurat brieful. Inspiratia mi-a venit punand pe hartie cu creionul niste concepte personale. Apoi am cautat pe diverse site-uri design-uri similare (de pahare, in legatura cu cafeaua) si diverse quote-uri, pe care le-am adaptat, nu copiat :). Mai intai mi-am creat conceptele in creion, ca sa nu fiu prea influentat de design-urile altora si sa am un sentiment de originalitate; de obicei asa lucrez :)

 

Abordarea briefului

Am zis ca trebuie sa incep sa inscriu concepte, chiar daca nu eram 100% multumit de ele, macar ca sa ma obisnuiesc cu formatul. Urmeaza sa mai creez :) Un pic despre fiecare:

"Pe fundal urban" - am creat acel fundal cu blocuri, incercand sa mimez o silueta (Bucuresti sau nu) si sa folosesc niste culori calme, nuante de albastru (de noapte), deoarece cred ca acestea sugereaza prospetimea (freshness), citatul trimitand totusi catre "universalitatea" cafelei - toata lumea bea cafea si atunci este un moment de respiro, placut.

"Echipa" - am folosit culoarea specifica marcii NESCAFE, fata din profil tinand o cana cu un zambet subtil, sugerand ceea ce spune citatul, "echipa perfecta".

"Natural" - am desenat, conceptual, planta de cafea arabica (natural, ridicarea de moral, ceea ce mi se intampla mie in fiecare dimineata), si un chenar in care in stilul celor de pe sticlele de vin/alte bauturi unde am inclus si anul 1938, in care marca NESCAFE a fost introdusa de catre Nestle.

 

Marius si cafeaua

Relatia mea cu cafeaua este una foarte apropiata si de durata, este un prieten de incredere nelipsit dimineata si dupa masa. Uneori ne intalnim si seara, daca am ceva de facut si nevoie de motivatie. La o iesire sau la o vorba cu prietenii este la fel de binevenita. Daca nu o pot avea, incerc sa o obtin, altfel parca nu ma pot trezi cum trebuie :)

 

Catre public si juriu

Mesaj pentru public: sunt un adevarat iubitor de cafea si design-urile le-am facut cu suflet. Cred ca este o misiune serioasa si complexa aceea de a crea imaginea unei marci si de a transmite un mesaj, asa ca am tratat cat am putut de serios sarcina aceasta, am alocat multe ore fiecarui design. Chiar daca nu am fost 100% satisfacut de rezultatul final, am continuat pentru ca am stiut ca urmatorul design poate fi mult mai bun.

Mesaj pentru juriu: iubesc cafeaua cu adevarat, am un pachet de NESCAFE chiar acum in raft. Daca sunt plecat, ness-urile NESCAFE sunt varianta aleasa. As fi mai mult decat fericit sa pot sa-mi aplic abilitatile grafice/creative sa imbunatatesc imaginea marcii. Incerc mereu sa transmit un mesaj prin acestea, nu doar sa obtin o grafica buna.

Consider ca exista anumite combinatii de culori care se potrivesc intr-un design, in functie de mesajul de transmis si scopul design-ului. Lucru valabil si pentru font si grosimile de linii. De aceea am optat pentru fonturi "sans serif", simpliste dar ce denota si profesionalism. De asemenea, pentru acest design specific consider ca s-ar potrivi si font-uri mai naive, pe fundaluri mai "amuzante" (voi reveni si cu varianta aceasta pana la finalul competitiei).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related