Socoteala brandurilor nu se potrivește cu cea din mintea oamenilor

Socoteala brandurilor nu se potrivește cu cea din mintea oamenilor

Doar pentru că faci sau vezi anumite lucruri în fiecare zi, nu înseamnă că știi prea multe despre ele. De exemplu, cea care scrie aceste rânduri și-a dat seama la un moment dat, într-o discuție despre designul site-urilor de știri, că nu știe cu ce culoare sau în ce fel e scris Reuters, deși intra pe site în fiecare zi. A, ok, alb pe gri și niste buline portocalii la logo. 

Iată că un studiu făcut de Signs.com, numit Branded in memory și citat de AdWeek, le arată companiilor că în ciuda milioanelor investite în identitatea brandurilor, ele se vântură destul de încețoșate în mintea consumatorilor.

150 de americani au fost rugați să deseneze din memorie următoarele logo-uri: 7-Eleven, Apple, Adidas, Burger King, Domino's, Foot Locker, Ikea, Starbucks, Target, Walmart. Rezultatele au fost mai ales amuzante, după cum se poate vedea mai jos.

Dar cercetătorii sunt serioși de fel, așa că au ajuns la următoarele concluzii:

De exemplu, Apple. E un măr mușcat, asta știm cu toții. Dar e alb sau negru? Și în ce parte e mușcat? Are frunză sau doar codiță?

Doamna de la Starbucks are păr lung. Poate și o coroană? Sau coarne? Zâmbește sau e supărată?

În principiu, oamenii au reținut cel mai bine culoarea. Dar atunci când logo-urile se schimbă de-a lungul timpului, intervine și mai multă confuzie în reconstituirea lor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune

Dictionar



Related