Sportivii români de performanță sunt cei mai prolifici ambasadori ai brandurilor comerciale

Sportivii români de performanță sunt cei mai prolifici ambasadori ai brandurilor comerciale

Începând cu anul 2017, o nouă tendință își face loc în industriile de business și comunicare din țara noastră, odată cu lansarea conceptului Sports HUB: includerea sportivilor de perfomanță în strategiile de brand awareness, atât pentru roluri de brand ambassadors, cât și pentru cele de creatori de conținut personalizat și adaptat brandurilor pe care le endorsează.  

Gândită ca o comunitate de business și dezvoltare personală pentru sportivii aflați în plină activitate, dar și pentru foștii sportivi, Sports HUB urmărește (inter)conectarea a două dintre domeniile care contribuie semnificativ la dezvoltarea societății noastre, dar între care au existat până acum doar interacțiuni sporadice: sportul și businessul. Se pare că primele rezultate nu s-au lăsat mult așteptate, pentru că au avut loc deja evenimente intens mediatizate coordonate de echipa Sports HUB (de exemplu, Business & Sports Leaders Summit 2017), dar și campanii de brand awareness și CSR, în care au fost implicați sportivii din comunitate (Ana Maria Brânză – scrimă, Cristina Neagu – handbal, Cătălina Ponor – gimnastică, Marian Drăgulescu – gimnastică, Mihai Leu – box și raliu).

 

 

”Am pornit la drum cu mai multe obiective. Pe de o parte, ne propunem să le oferim sportivilor o plasă de siguranță, un plan B sau, mai precis, oportunități și educație pentru o carieră duală, ceea ce se concretizează în proiecte de dezvoltare personală, educație profesională, dar și pârghii concrete pentru implementarea propriilor idei de business – putem inclusiv să dezvoltăm un incubator de start-up-uri în domeniu.

Iar pe de altă parte, ne dorim ca atât mediul de business, cât și comunitatea să beneficieze de pe urma valorii incomensurabile pe care o aduc acești sportivi în societate: avem proiecte de responsabilitate socială care încurajează sportul și mișcarea în rândul tinerilor, avem evenimente care oferă experiențe premium celor care își doresc să învețe cum se construiește succesul și performanța de la cei care știu cel mai bine ce înseamnă ambiția și determinarea, dar avem și proiecte de bună guvernare, care să ducă mesajul fair play-ului din sport la nivelul întregii societăți”, spune Virgil Stănescu, fondatorul și coordonatorul comunității Sports HUB.

 

Odată demarat primul proiect de brand awareness cu sportivi, bulgărele s-a rostogolit și impunerea noului trend pe piață e în plină derulare:

 ”Am inclus primii sportivi din familia Sports HUB într-o campanie de brand ambassadors pentru BMW. Caracterul sportiv, forța și ambiția cu care acest brand s-a impus în fața competiției a făcut firească alegerea unor purtători de mesaj din mediul sportiv, pentru că vorbim de aceleași valori în ambele cazuri. Practic, am putea spune că e vorba chiar de o strategie de cobranding, prin care potențăm ambii parteneri - atât brandul comercial, cât și pe cel personal – avantajele fiind evidente: expunere și conținut de calitate, experiențe premium care stârnesc curiozități și creează dorințe, asocieri pe care publicul le simpatizează.

Având în vedere aceste aspecte, suntem în punctul în care filtrăm foarte atent brandurile cu care ne asociem, pentru că cererea e în continuă creștere, iar noi preferăm partenerii de cursă lungă, cu care să putem implementa proiecte cu impact major în societate”, subliniază Sonia Nechifor, managing partner Communication ON.

 

Avantajele includerii sportivilor în campaniile de branding și comunicare nu sunt specifice țării noastre. De exemplu, la nivel global, sportivii au cucerit social media (51% din sportivi sunt pe Twitter, 20% pe Facebook, 23% pe Instagram, 3% pe Youtube). În plus, prezența lor în rețelele de socializare se traduce în: comunități importante de fani (conform unui studiu al MVPindex®, pasionații de sport din New York care sunt fani ai unor sportivi sau echipe sportive în social media ar umple Yankee Stadium de 2225 de ori, iar fanii sportivilor din social media care locuiesc în LA ar umple Staples Center de 6830 de ori), conținut propriu controlabil și de calitate, engagement constant, animat de simpatii și adversități pe care nu le poate genera niciun alt tip de conținut (nici măcar cel politic J).

De altfel, toată lumea cunoaște fenomenul Super Bowl, unde fiecare reclamă se vinde cu peste 5 milioane de dolari și sunt peste 70 de reclame pentru fiecare ediție. Era doar o chestiune de timp până sportul să-și câștige locul binemeritat și în strategiile de promovare de la noi din țară. Iar acel timp a venit acum.

 

Communication ON este o agenție de comunicare și branding care dezvoltă proiecte și în zona CSR și public affairs. Pilonii pe care și-a construit renumele sunt serviciile de corporate branding și de personal branding, unul dintre cei mai celebri clienți din această arie fiind Chef Adrian Hădean. În anul 2017, Communication On a dezvoltat și gestionat strategia de promovare a Bucharest Food Festival – Gourmet Edition și Bucharest Street Food Carnival – cel mai mare eveniment de street food din Europa de Est.

 

Sports HUB este o comunitate creată cu scopul de a facilita colaborarea între membrii săi, prin transferarea către aceștia a know-how-ului liderilor de top, fie că sunt din sport, antreprenoriat sau corporații. În 2017, Sports HUB a organizat Business & Sport Leaders SUMMIT, evenimentul care a reunit liderii și factorii de decizie din mediul de business și din industria sportului, oferind cadrul potrivit pentru schimburi constructive de idei și inițierea unor proiecte complexe, în cadrul a trei sesiuni interactive: industrializarea sportului, metodele de comunicare și promovare a brandurilor sportive și nevoia educației sportivilor în vederea reorientării profesionale. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune



Related