Din 15 februarie formatele intruzive de publicitate online vor fi blocate in Google Chrome

Din 15 februarie formatele intruzive de publicitate online vor fi blocate in Google Chrome

Incepand cu 15 februarie, Google va aplica regulile cu privire la tipul de formate de publicitate online agreate de Programul Better Ads Experience, lansat de Coalition for Better Ads – un organism printre ai carui membri se numara Facebook, Microsoft, dar si publisheri precum Thomas Reuters si News Corp si asociatia industriei online Interactive Advertising Bureau (IAB).

Daca pana acum formatele standard la nivel de publicitate online au fost mereu recomandate, de aceasta data avem de-a face cu o masura directiva. De la aceasta data, practic, toate site-urile care sunt accesate prin Chrome nu vor mai avea afisate catre utilizatori formatele de reclame invazive.

Efectul va fi unul de proportii, avand in vedere ca, dupa datele NetMarketShare, Chrome este de departe cel mai utilizat browser din lume, cu 6 din 10 utilizatori la nivel mondial preferandu-l.

Coalition for Better Ads a derulat anul trecut o cercetare prin care a urmarit sa identifice insighturi valoroase legate de experienta utilizatorilor la interactiunea cu reclamele, precum si ce genereaza o experienta negativa a utilizatorilor pe site-uri. Ceea ce a scos in evidenta aceasta cerecetare a fost o serie de formate de publicitate online denumite sugestiv ingrate:

Pentru Desktop:
- Reclame tip Pop-up.
- Video care ruleaza cu auto-play si sunet.
- Prestitiale in video - cu countdown.
- Sticky ads-urile de format mare.

 

Pentru mobil:
- Pop-up, prestitiale.
- Formate de reclame mai mari de 30%.
- Reclame animate.
- Reclame care pornesc automat si cu sunet.
- Formate poststitiale cu countdown.
- Formate fullscreen scrollover.
- Sticky ads in format mare.

 

Acestea sunt formatele pe care utilizatorii le-au marcat ca fiind cele mai daunatoare experientei de navigare pe site-uri si care sunt cel mai intens corelate cu intentia de instalare de adblock-ere.

La mijlocul lunii decembrie 2017, Coalition for Better Ads a anuntat detaliile Programului Better Ads Experience Program si noul Ghid/Framework care va certifica publisherii online care decid sa nu utilizeze formatele cele mai invazive identificate in cadrul Standardelor si care va acredita browserele si companiile de tehnologie care vor evalua conformitatea publisherilor cu prevederile standardelor.

 

Framework for a Better Ads Experience Program

 

IAB, ca membru al Coalition for Better Ads, se implica activ atat in dezvoltarea procesului de implementare cat si in implementarea la nivel national si regional a Programului Better Ads Experience.

"IAB Europe a sustinut atat necesitatea existentei Coalitiei pentru o publicitatea mai buna cat si cercetarea derulata de acest organism, care a furnizat insight-uri valoaroase pentru evaluarea experientelor utilizatorilor europeni la interactiunea cu publicitatea online. Vom contribui la acest proces critic prin intermediul expertilor nostri locali implicati in asociatiile de top de la nivelul fiecarei tari membre IAB Europe.", a declarat Townsend Feehan (CEO IAB Europe)

 

In Romania, atat clientii cat si publisherii importanti au facut deja pasi pentru a fi in conformitate cu noul set de reguli.

"Ringier Romania si-a propus sa fie printre primii jucatori importanti din industria romaneasca de publicitate online care pornesc o discutie in acest sens. Obiectivul este unul foarte clar: sa oferim o experienta mai buna cititorilor nostri fara a altera rezultatele exceptionale pe care le atingem alaturi de partenerii nostri. In ceea ce priveste activitatea Ringier Romania, si aici ne referim in special la site-urile din grupul de editor, vom lua cateva masuri menite sa creeze o experienta digitala mai buna pentru toate partile implicate.", a declarat Andrei Ursuleanu (Group Head of Advertising Sales).

 

"Integrarea unui ad-blocker in cel mai popular browser atat din lume cat si din Romania ce restrictioneaza formatele invazive este binevenita. Cu toate ca unii advertiseri vor vedea aceasta miscare drept o potentiala pierdere a unor formate care generau mult « awareness", eu consider ca este un pas spre maturizarea industriei de advertising online. Imi doresc ca raspunsul nostru, ca industrie, sa nu fie dublarea inventarului disponibil pe formatele standard, ci gasirea unei modalitati de a ne autoreglemanta mai eficient, fara a avea nevoie de interventie externa pentru a taia din radacini anumite practici nesanatoase.", Mihai Tanase (Head of Digital, Groupe Renault).



Subiecte

Sectiune



Related