VERO e facut de niste miliardari care vor sa fii tu insuti

VERO e facut de niste miliardari care vor sa fii tu insuti

Prin 2015, cand Facebook-ul inca avea o reputatie onorabila, aparea o noua retea sociala. Aceasta avea in manifestul sau cuvinte precum "adevar", "fii tu insuti" sau "singuratate". VERO, platforma despre care vorbim, parea sa-si doreasca sa invete din greselile Facebook, insa abia recent, in ultimele luni, a inceput sa prinda la lume. Misterioase sunt caile userilor care intra pe App Store si downloadeaza.  

Epoca romantica in care mamele isi chemau copiii la masa, iar ei mai intarziau un pic in garaj, ca tocmai schimbau lumea, a apus. Asadar, VERO a fost ideea unor oameni bogati: Ayam Hariri, Motaz Nabulsi si Scott Birnbaum.

Intr-un interviu pe care miliardarul libanez Hariri l-a acordat celor de la CNBS, acesta remarca:

Atunci cand in sfarsit am intrat pe retelele sociale existente, mi s-a parut ca optiunile de "privacy" erau destul de limitate si greu de inteles. Iar cand am incercat sa ma conectez cu unii dintre prietenii mei, am remarcat inca o chestie: comportamentul lor in online era mult diferit de cel pe care-l stiam din viata reala.

Soc! Suntem altfel in online decat in offline, veti spune. E adevarat, ceea ce Hariri remarca atunci pare destul de evident, insa VERO spune ca incearca sa corecteze exact aceste lucruri pentru utilizatorii sai. Iata ce spun  ei in sectiunea numita "Vero Manifesto":

Am creat o retea sociala care iti permite sa fii tu insuti. De aici si numele VERO, care inseamna adevar. Am facut un model de buiness de tip "subscription-based", facand clienti din utilizatorii nostri, nu din advertiseri.

Asadar, feedul se vrea a fi un pic diferit de ce stim noi ca ar trebui sa insemne un feed.

The feed is composed of your posts and the posts of people you're either connected with or people you follow. We don't curate it, manipulate it, insert advertising in it, or hold back posts.

Companiile isi gasesc si ele locul pe VERO, vor putea posta si cladi o prezenta consistenta pe platforma, insa se pare ca vor fi nevoite sa plateasca de fiecare data cand includ in postari linkuri de tip "cumpara acum".

Initial, primul milion de useri care se inscriau pe site nu erau taxati cu acea suma-abonament, insa succesul recent i-a facut pe cei de la VERO sa lase intrarea libera pe termen nedeifinit. Inevitabil, mici probleme s-au produs, caci succesul vine cu provocari. Pagina de Twitter a companiei a anuntat repercusiunile extraordinarului:

 

In plus, trecutul CEO-ului companiei tocmai a devenit motiv pentru raspandirea hashtagului #DeleteVero. Hariri este fiul fostului Prim Ministru libanez asasinat, Rafic Hariri. Iar in timpul in care a condus afacerile familiei sale, peste 31.000 de plangeri au fost inregistrate de catre angajati abuzati si neplatiti la timp.

Ramane de vazut cat va tine si cati va prinde VERO.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Pozitii

Sectiune



Related