La 25 de ani de tinerețe, Lowe Group și-a tatuat angajații

La 25 de ani de tinerețe, Lowe Group și-a tatuat angajații

Lowe Group nu-și deschide salon de tatuaje (încă). Nu, liniile de business ale grupului rămân aceleași; în schimb, cu ocazia aniversării unui sfert de secol de tinerețe, oamenii de la Lowe Group au făcut ceva valuri cu o activare aniversară încadrată într-un concept de sărbătoare: 25 Years Young-"Old enough to know better, young enough to do it anyway". Ce-a presupus? Mai întâi, un stunt sub formă de comunicat publicat în IQads pe 15 februarie 2018 (fix ziua de naștere a grupului Lowe în România), care anunța înființarea unei divizii de tatuaje in-house, pusă la dispoziția angajaților cu tattoo artist inclus - Alecs Dăianu (Brothers Tattoo). Reacțiile la veste fură felurite, și cu aplauze, și cu invidii. Dar cel mai important este că anunțul avea și-un sâmbure de adevăr: Lowe Group chiar și-a premiat 25 dintre angajați cu tatuaje. Executate de același Alecs Dăianu, doar că în confortul studioului unde își desfășoară activitatea zi de zi.

Mai jos, Dana Marinescu (Group Marketing Director, Lowe Group) ne conduce pe întreg traseul tatuajelor aniversare; de la stuntul dedicat celor 25 de primaveri proaspat implinite, ajungem și să facem cunoștință cu publicitarii proaspăt însemnați.

 

Conceptul 25 Years Young. Cu tatuaje

Dana Marinescu: Ne-am dorit o campanie care să exprime modul în care a fost construit grupul nostru și curajul pe care l-am avut în toți anii ăștia să facem lucruri în premieră, să ne asumăm riscuri și să mizăm pe nou. Am pornit de la insightul că, prin prisma experienței, suntem grown-up & wise, dar mereu Young & Bold în spirit... Așa s-a născut conceptul 25 Years Young. Ne simțim suficient de tineri să îndrăznim imposibilul, dar avem know-how-ul să ducem până la capăt ceea ce ne propunem. :)

Aproape orice publicitar își dorește un tatuaj, dar din diverse motive mulți nu ajung să și-l facă. Conceptul 25 Years Young este despre Do it anyway! Make it happen! There’s nothing you can do that can’t be done! Așa ne-a venit ideea să-i stimulăm pe colegi să treacă la fapte, să-și transforme intenția în acțiune. Și ce incentive poate fi mai bun decât un concurs? 

Pentru a crea mai mult buzz în jurul acestei acțiuni, am ales să mergem pe un stunt care să fie în linie cu conceptul nostru, așa că am exagerat unele detalii. Totuși, chiar dacă nu avem un salon in-house propriu-zis, suntem probabil prima companie din România care le oferă angajaților tatuaje.

 

Aproape orice publicitar își dorește sau chiar și-a propus serios să-și facă un tatuaj. Cu toate acestea, doar 5% ajung să și-l facă. Pentru a-i stimula pe angajați să-și exprime personalitatea, să îndrăznească să fie ei înșiși și să pună în aplicare tot ceea ce își doresc să facă, Lowe Group deschide un salon de tatuaj in-house. Astfel, angajații își pot exersa creativitatea pe propria piele, cu ajutorul unui artist tatuator cu experiență.[...]

[...] Angajații beneficiază de acest serviciu la cerere, pe bază de programare, de luni până vineri. Își pot alege singuri locul, modelul și tipul tatuajului (permanent, semipermanent, cover up). Desigur că cei care vor alege să-și tatueze permanent numele sau logo-ul companiei vor primi un bonus :)

 

Dana Marinescu: Am păstrat acțiunea secretă, doar echipa de campanie a știut ce urma :) Concursul a fost lansat pe grupul nostru intern de Facebook, iar provocarea a sunat cam așa: You’ve got one hour to decide if you’re in for a tattoo […] Only 25 tattoos available so hurry up! First come, first served. Are you young enough for this?

Unii colegi au stat puțin pe gânduri, neștiind dacă e glumă sau un concurs pe bune, însă cei hotărâți și cu viteză de reacție au avut de câștigat – s-au dat toate cele 25 de locuri în primele 5 minute! Ne-a bucurat foarte mult vibe-ul care s-a creat în agenție zilele astea, e mișto să vii la birou și să-i auzi pe colegi discutând în pauze nu despre cât de mult așteaptă să treacă ziua de lucru, ci despre ce model de tatuaj să-și facă. :)

Extern, mulți dintre cei care au citit anunțul au fost intrigați, iar unii ne-au felicitat pentru idee. Am primit și cereri de programare la noul salon de tatuaje, deci poate fi o idee de business foarte bună :)

 

Alecs Dăianu, complice

Dana Marinescu: Dintr-o selecție mai lungă de tattoo artists, Alecs s-a detașat ca cea mai bună opțiune atât datorită portofoliului, cât și chimiei cu noi. Pe lângă workul foarte mișto, ne-a plăcut că suntem la fel de pasionați și profesioniști în ceea ce facem.

Pentru ca toată lumea să fie mulțumită de tatuaj și de cum decurge acțiunea, am ales top 3 saloane din București: cel în care lucrează day by day Alecs – Brothers Tattoo, alături de Old Bastards Tattoo și Radical Ink.

 

Publicitarii tatuați: de ce v-ați băgat, cum vi s-a părut?

Daiana Rusu (Media, Initiative): Intenționam să mă tatuez de ceva timp, nu eram însă suficient de hotărâtă, iar propunerea companiei a fost mai mult decât un imbold și atunci am zis "de ce nu?" – asta era momentul.

Diana Ghinculov (Legal, Lowe Group): Eram la o conferință și, când am primit mailul care anunța concursul de tatuaje, am luat decizia instant. Am simțit și înțepătura acului în momentul acela, știam exact ce urmează să îmi tatuez. Pe scurt, e cea mai cool inițiativă de care am auzit vreodată într-o organizație. M-am lăudat tuturor foștilor colegi și prietenilor, e una dintre numeroasele acțiuni care fac diferența între Grupul Lowe și restul.

Radu Nantu (Copywriting, MullenLowe): Au fost câteva săptămâni cu entuziasm cât casa, finalizate în câteva mii de înțepături la fel de înțepăcioase ca un feedback primit vineri la 6. Apoi au urmat fazele desprinse de pe holurile grădiniței (în sensul bun): auzi tot timpul prin agenție "arată-mi ce ți-ai făcut!" sau "vreau să văd și eu!". Și, evident, la coadă la chiuvete, "îmi dai și mie niște săpun antibacterial?".

Cred că e un heads-up super bun pentru cei care termină liceul/ facultatea și cochetează cu ideea publicității. Suntem crescuți cu ideea că n-o să te angajeze nimeni dacă ești tatuat, dacă ești băiat și ai cercei sau dacă ești fată și ai părul curcubeu. Mă bucur că publicitatea e probabil al doilea job de la noi unde ești apreciat pentru tatuajele tale. Pe locul întâi fiind fix joburile dintr-un salon de tatuaje. Și asta zice destule.

Adriana Toma (PR, Golin): A fost cool. Când le povestesc apropiaților mei despre tot ce facem aici – Roaba cu bere, Light Friday și, acum, tatuajele, concluzia lor este că m-am întors în perioada liceului :)) We work hard and we party harder! 

Alina Nechita (Art, MullenLowe): Too cool for school. Hai să fim sinceri, ce industrie îți mai poate face așa surprize? Vii liniștit ca tot omul la muncă, îți bei cafeaua, te apuci de proiecte și BAM! Intră mailul care-ți spune “ia niște bani să-ți tatuezi ce vrei tu, unde vrei tu!”. Și uite-așa, la 25 de ani de Lowe Group, ne-am cinstit complet inedit.

Anca Păuna (Commercial, Lowe Group): Inițiativa mi s-a părut extrem de cool, ceva tipic pentru Lowe Group. M-au sunat câțiva oameni să mă întrebe dacă chiar vom avea un tatuator in-house, alții voiau să se înscrie la un tatuaj creativ făcut la noi în agenție :) E un vibe aparte la noi la birou, mulți prieteni și foști colegi mă invidiază pentru atâtea experiențe speciale trăite “la muncă”.

 

Bine-bine, și tatuajele?

Adriana Toma (PR, Golin): Rădăcini și aripi :) Când lucram în presa business, în timpul unui interviu, un top executive mi-a spus că un copil, ca să se dezvolte frumos, are nevoie de rădăcini și de aripi. Extrapolând, toți suntem copii și avem nevoie de rădăcini – ca să ne amintească cine suntem – și de aripi – după ce ne reîncărcăm cu acea energie pe care doar rădăcinile ne-o pot da, putem zbura din nou. Tatuajul meu a luat naștere într-o atmosferă fun și relaxată, exact așa cum trebuie să fie o primă experiență de acest fel. Îl am deja de aproape 3 săptămâni și it puts a smile on my face every time I look at it.

Alina Nechita (Art, MullenLowe): Nu-mi plac florile, cu excepția magnoliilor. Mă fascinează cât de repede înfloresc, pentru un timp parcă prea scurt, maximum 2 săptămâni. Și te poți bucura de ele doar în elementul lor, orice floare ruptă din copac se ofilește mai repede decât oricare alta. Cred că asta e partea mea preferată.

Ana Deacu (Media, Initiative): Am ales să îmi tatuez un citat din Alice in Wonderland, pentru că așa mă simt, ca un personaj într-o lume în care orice este posibil.

Anca Păuna (Commercial, Lowe Group): Voiam ceva cu o semnificație aparte, ca lumea să mă întrebe ce reprezintă. Am ajuns la Zibu Angelic Symbols și l-am ales pe cel care înseamnă "listen within". Mi-a plăcut mult designul și mesajul mi s-a părut total inspirat. Plus că cel care m-a tatuat făcuse un curs de inițiere în arta tatuajelor Zibu și am zis că este clar un semn. O să-l port cu mândrie și la 60 de ani, pentru că sunt convinsă că mă voi simți tot young enough to have it anyway :)

Daiana Rusu (Media, Initiative): Un mesaj motivațional care îmi va aminti pentru mult timp că totul se întâmplă cu un motiv.

Diana Ghinculov (Legal, Lowe Group): Tatuajul Malin, care este simbolul al autocunoaşterii, al cunoașterii faptului că locul al doilea (în orice fenomen şi acţiune) este o parte naturală  în a merge mai departe în viaţă. Aşa, nu există presiunea de a fi mereu pe primul loc. Simbolul îmi amintește că trec prin eșecuri, dar că mereu am cale de scăpare, dacă aleg să mă salvez și iau decizia corectă.

Radu Nantu (Copywriting, MullenLowe): Am făcut un double-combo cu două idei pe care le țineam la saltea de câțiva ani. Prima, cea colorată, e despre fitting in. Despre ne-fitting in. Despre cum fiecare își creează propria lume în care să ne potrivim. Al doilea e o zicală - jumătate joc de cuvinte în imagini, jumătate rebus (nu integramă). Dau o bere cui ghicește.

 

Ce urmează?

Dana Marinescu: Pe tot parcursul anului 2018, fiecare angajat nou din Lowe Group va putea beneficia de un tatuaj gratuit, ca parte a pachetului de angajare. De asemenea, pregătim mai multe acțiuni și evenimente atât pentru angajați, cât și pentru clienții și partenerii noștri. Toate vor fi Young & Bold, pe concept. Așa că… urmăriți-ne! 

 

Echipa

Project Manager: Dana Marinescu (Marketing, Lowe Group);
Din partea MullenLowe: Damian Nuñez (Creație); Manuela Gogu (Creație); Victor Oprişan (Art), Alina Nechita (Art), Valentin Ionescu (Art); Ilinca Nanoveanu (AV); Mihaela Rotariu (BTL); Ionuț Maholea (BTL);
Din partea Golin: Alexandra Popa (PR); Oana Cojocaru (PR).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related