RO+, primele concluzii. Cu bune, cu rele, cu miau și mrrr

RO+, primele concluzii. Cu bune, cu rele, cu miau și mrrr

S-a lansat. Dupa multe asteptari si evocari ale posibilei descalecari politice ale lui Dacian Ciolos in politica, dupa ce unii s-au enervat ca nu se grabeste sa ne salveze si altii l-au aparat ca nu e treaba lui, in fine, dupa multe analize serioase de genul cine e, de fapt, Ciolos, si ce vrea el, fostul premier tehnocrat si-a lansat oficial partidul. Un partid care nu e de fapt un partid, ci o miscare: Romania impreuna. Lansarea a nascut un murmur colectiv cu ecou: mii de inscrieri in prima zi, aplauze si, firesc, critici.

Primele critici au vizat natura acestei miscari: E de dreapta sau de stanga? Ce isi propune? Poate tine pieptul PSD? A doua parte a criticilor, mai vizibile si frecvente, s-a legat de imagine. MRI? Cum scandezi MRI? RO+? Ce e cu fontul asta invechit? Se putea mai bine. Etc.

Un rezumat al acestor framantari face Iulian Enache:  

Dar sa o luam cu inceputul. Strategia de brand a Miscarii Romania Impreuna (site-ul aici) a fost gandita de Brandient:

Intr-un interviu pentru paginademedia, Aneta Bogdan explica culisele din spatele conceptului RO+:

„Nu au vrut „Partid”, pentru ca ideologic au, sa spunem, ADN de Miscare. Ca si dinamica sunt o Miscare, au nevoie sa se alature cat mai multi oameni, nu sa stea anchilozati intr-o structura. Miscarea este de asemenea una sociala si in cele din urma, Miscarea inseamna o forma de progres."

Noi am adus din partea comerciala prospetimea unui brand comercial care nu este un brand de a umili, de a minti, de a manipula. Daca brandurile comerciale ar face o secunda asa ceva, ar fi penalizate.

De ce RO+?

Ca sa glumesc, fiindca 3 trandafiri erau dati, un mar era luat, o sageata era luata. Intotdeauna un brand inseamna o consistenta. Cand spui Romania impreuna, spui a aduna la un loc pe toti cei care patriotic au buna credinta si bune intenti vis-a-vis de tara aceasta. E clar ca plusul acela a venit din acest impreuna. Din noi plus voi, explica Aneta.

Si cateva pareri de la oamenii din industrie, jurnalisti, influenceri, apropiatii miscarii:

Incepem cu cei din publicitate:

 

 

Continuam cu nedumeriri de la jurnalisti:

 

 

 

Si cu alte tipuri de nedumeriri:

 

 

Si doua explicatii de la cei cu + la profil:

 

 

Sa speram ca Romania va deveni locul in care cele mai mari nemultumiri ale oamenilor in legatura cu partidele vor fi legate de fonturi, culorile logo-ului si abrevieri neprietenoase.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related