Raffaella Fusetti (Mitsubishi Electric): ”Suntem în Era Schimbării Continue. Sau a Flexibilității. Dacă rămâi neschimbat, pierzi”

Raffaella Fusetti (Mitsubishi Electric): ”Suntem în Era Schimbării Continue. Sau a Flexibilității. Dacă rămâi neschimbat, pierzi”

Nu sunt doar cuvinte care dau bine în titlu. Raffaella Fusetti lucrează de 20 de ani în marketing. A început cu pliante, Pagini Aurii și scrisori. Acum vorbește de Instagram și millennials. A trecut prin toate schimbările care au avut loc în domeniul comunicării. Le-a gestionat învățând, lăsându-se influențată de noile etape, analizând noul. Spune că are marketingul în ADN.

Am vorbit cu Raffaella Fusetti, directoare de marketing și comunicare Mitsubishi Electric Europe, care se ocupă de prezența brandului în România, la conferința de presă care a marcat inaugurarea primei sucursale a companiei în România. Mitsubishi Electric vrea să își consolideze brandul în Europa investind în România, ”o țară cu o creștere economică spectaculoasă”. 

Compania e prezentă în România încă din 1990, printr-o rețea de distribuitori, dar acum focusul este pe întărirea brandului. Raffaella a vorbit despre strategiile de promovare în România, planurile Mitsubishi Electric aici, dar și despre schimbările care influențează în acest moment marketingul, indiferent de geografie.

 

În România

Am preferat să avem o agenție delegată aici, pentru că așa înțelegi mai bine nevoile consumatorilor. O astfel de localizare e importantă. Ei știu mai bine variabilele și factorii pieței, media, consumatorii. Chiar dacă mesajele de promovare sunt folosite și în alte țări, media e diferită. Ei ne pot sugera cele mai bune canale pentru a ajunge la targetul nostru. Specificul local e foarte important. 

TVC 

 

Schimbări în era marketingului

Situația s-a schimbat complet. Îmi amintesc când am început să lucrez, acum mulți ani. Lucram cu direct marketing, cu scrisori, pliante. Dacă aveai nevoie de aer condiționat, foloseai Pagini Aurii. Era complet diferit.

Apoi, a venit digitalul și s-a schimbat totul. A trebuit să îți reinventezi rolul. Să înveți. Ceea ce mi-a plăcut. Îmi place să învăț lucruri noi, niciodată nu am încetat să fac asta. Să mă antrenez cu noile tehnologii sau să analizez piețe noi, aflate în stadii diferite de dezvoltare.

 

Bugete

În termeni de comunicare totul e schimbat. Și la nivel de media. Am trecut de la canalele principale, TV, print, outdoor, iar acum companiile își împart bugetele media între digital și celelalte. Dacă te uiți pe procente, vezi că digitalul urcă pe locul întâi. E mult mai ieftin, ajungi la targetul pe care îl dorești. E impresionant. Plus că poți să interacționezi direct cu consumatorii tăi, ceea ce nu se întâmpla înainte.

 

Ce rămâne neschimbat

Foarte greu de zis. Totul se schimbă în fiecare zi. Cred că nu se schimbă modul companiilor de a propune produsul.
Mesajul, misiunea. Apoi, poți folosi orice canal vrei. Dar ideea și valoarea produsului rămân cele mai importante.

 

Un nume pentru noua eră a marketingului

Nu mai putem să îi spunem 4.0 sau 2.0 pentru că digitalul a devenit standard. Cred că Era Schimbării. Schimbarea oriunde, oricând și oricum. Și Era Flexibilității. Dacă rămâi neschimbat, pierzi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related