MicroInfluencers, o specie pe cale de apariție?

MicroInfluencers, o specie pe cale de apariție?

Să conjugăm împreună: Eu sunt influencer, tu ești influencer, el/ea e influencer. Pentru că este timpul potrivit să fii parte din influencer marketing business, deși mulți sunt de părere că acest trend este pe cale să dispară. Studiile, însă, îi contrazic; potrivit unui raport Influincity, această direcție va domina social media până în... 2020. În ultimul timp, procentul de marketers care alocă un buget consistent pentru influencer marketing a crescut considerabil, după ce s-a demonstrat că publicul-target este mult mai deschis să cumpere un produs atunci când acesta are o referință media.

Acest lucru are loc pe un alt fond: acela că numărul tinerilor care sunt abonați la YouTube este și el în continuă creștere și, mai mult decât atât, acești youngsters au mai multă încredere în opiniile influencerilor decât în celebrități. Pe scurt, și celebritățile pot fi influenceri în anumite nișe, însă o vedetă va aduce mai degrabă un reach considerabil decât o influență către un anumit produs, mai ales dacă acesta nu e direct conectat de activitatea sa principală.  

Când vine vorba de cauze sociale, însă, ambele categorii sunt la fel de valoroase, cum am aflat din experiența campaniei #SuntSuperDonator, în care influencerii s-au adunat pe social media pentru a posta video-uri proprii in care povesteau despre amintirile obiectului pe care l-au donat pentru a ajuta copiii suferinzi de boli incurabile. Au urmat tag-urile către alți și alți prieteni, până la surpriza de a fi sunați personal de influenceri și vedete pentru a ne spune clar și răspicat „Vreau și eu să fac parte din proiect! Ce trebuie să fac?”. Apoi, la un moment dat, am pierdut șirul oamenilor implicați. 

 

Influencer trends

Acum, că ne-am lămurit că influencerii nu vor pleca nicăieri prea curând, hai să vedem cum va evolua relația dintre influenceri/micro influenceri, branduri, și conținutul pe care îl creează împreună.

Micro, nu macro: Influencerii sau vedetele, care au milioane de followers pe canalele de socializare, au colaborat cu o mulțime de branduri, care, de cele mai multor ori, aparțin aceluiași domeniu de activitate. Acest lucru produce confuzie în rândul publicului, care nu mai știe ce alegeri să facă, iar credibilitatea brandului scade. În plus, autenticitatea conversiilor este pusă sub semnul întrebării, iar partea de engagament este adesea superficială. Astfel că cea mai bună alegere o constituie micro influencerii (bloggers și liderii de opinie care au sub 15K followers), cu care publicul-target se conectează mult mai ușor; Aceștia au un reach mai mic, dar bazat pe un engagement mai mare și constant, și, în plus, au un like-minded consumer audience și sunt mult mai motivați să promoveze branduri. Astfel că brandurile care urmăresc o relație pe termen lung cu astfel de microinfluencers și o extindere a serviciilor în acest sens, vor ieși pe plus.

Autenticitate: Oare influencerii chiar folosesc produsele pe care le promovează în viața reală? O întrebare stupidă, dar legitimă. Pentru că publicul-target își dă seama atunci când este vorba despre o promovare fake. Așa că una dintre condițiile de bază este ca postările influencerilor să fie autentice. Dar pentru acest lucru e nevoie și de o implicare a agenției prin crearea unei strategii de H2H (Human to Human), care să stabiliească direcția pentru o comunicare personalizată cu consumatorii. Astfel ca, la finalul campaniei, rezultatele să fie vizibile atât la nivel de branding, cât și la nivel de sales.

More Video Content: Ultimele studii arată că oamenii, în special tânăra generație, preferă contentul video și storytelling-ul, în detrimentul imaginilor pentru că informația este mult mai ușor primită și rapid consumată. Ori, pentru un storytelling de calitate ai nevoie de un storyteller potrivit. Influencerii au îmbrățișat rolul de povestitor, mai ales că tehnologia constituie un avantaj, iar aplicațiile video 360 sau live videos (Facebook, Instagram) le permit să împărtășească experiențele lor consumatorilor.

Relațiile pe termen lung și alegerea influencerilor potriviți: Povestea merge mai departe de o singură campanie. Brandurile trebuie să-și aleagă foarte bine ce influencer îi va reprezenta pentru că acest lucru este, de fapt, cea mai mare provocare, lucru care reiese și din ultimele studii realizate în acest sens. Afacerile se fac pe termen îndelungat și, în mod ideal, ar trebui clarificate printr-un contract care prevede o clauză de exclusivitate. Tocmai pentru ca publicul-target să identifice încet-încet, de-a lungul timpului, influencerul cu brandul și invers.

Brandurile și agențiile vor deveni publishers: Prin confluence marketing, companiile vor dezvolta o cultură de content curators, complementară cu comunicarea lor corporate, tocmai pentru a crea un echilibru în distribuirea materialelor pe canalele influencerilor. Astfel că influencerii vor deveni din ce în ce mai vizați, deși nu beneficiază de aceeași atenție cu care sunt tratate vedetele, oamenii de divertisment sau sportivii. Ei au un mare avantaj, sunt tot timpul acolo, în fiecare zi, prin postări și instastories, își dezvoltă comunitățile și lansează următorul trend cool.

În concluzie: noi suntem influencers, voi sunteți influencers și ei/ele sunt influencers. Și totul va fi bine. Și-am încălecat pe-o șa și am spus povestea superinfluencerilor așa.

___________________________________________________________________________

Laurențiu Pop este General Manager 909.agency, dedicata Influencer Marketing, Social Media, PR și Media Buying.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related