Rromii si bicicletele, o poveste cu Pegas si muzica

Rromii si bicicletele, o poveste cu Pegas si muzica

Ape Rider este un sistem de bike sharing cu biciclete Pegas. O idee foarte buna pentru Bucuresti, chiar daca biclele mai dispar, iar pistele de biciclete mai sunt incalecate de SUV-uri cu numere rosii. P-asta cu nesimtitrea soferilor o rezolvam mai greu, dar la capitolul furturi, oamenii de la Pegas s-au gandit ca pot lucra. Printr-o piesa despre un tata caruia ii face cu ochiul o bicicleta, o fura, dar se trezeste ca avea "sateliti" pe ea si e prins. Sapte ani jumate de inchisoare ia, deci mesajul e limpede: jos mana de pe biclele Ape Rider. Iata si muzica, care apartine trupei Ceva.

 

Este prezentat destul de stangaci acolo ("Va fi indragit si de intelectuali si de cei fara studii, si de mediul urban si dupa cum se vede in reactiilea absolut spontane 
din piata Obor si de cei din mediul rural"), insa suna bine acest "Smells like teen spirit" autohton.

Imediat dupa lansarea piesei, au aparut acuzele de rasism. Piata de flori, baitelul rrom luat in atas, tot vibe-ul ala de Obor poate ca e o aluzie subtila ca spotul se adreseaza comunitatii rrome, in principiu cea mai discriminata din Romania?

Am dat play la piesa la orele 6 ale diminetii, deci poate ca de-aia nu am sesizat din prima presupusul mesaj rasist. Oricum, Pegas zice ca nici vorba.

Peste weekend, piesa (un "virus cultural", cum o numesc ei) a ajuns la aproape 60.000 de vizualizari si vreo 600 de share-uri. Multe share-uri sunt "de bine", in sensul in care contin si injurii gratuite.

Rasismul e o buba mult prea mare in Romania si nu are nevoie de niciun ajutor artistic pentru a creste. E bine sa luam in calcul si asta atunci cand facem arta pentru un brand. Mai ales, ca intr-adevar, Pegasului chiar pare sa ii placa arta.

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related