Radu Velcea, trainer de grafică publicitară: „Alegerea culorii ce definește un brand poate fi cea mai bună decizie a unui graphic designer”

Radu Velcea, trainer de grafică publicitară: „Alegerea culorii ce definește un brand poate fi cea mai bună decizie a unui graphic designer”

Conform unui studiu, pentru aproximativ 93% dintre consumatori, în decizia alegerii unui brand, vizualul are rolul hotărâtor. Aproximativ 85% aleg un anumit produs în special datorită culorii ambalajului. Modul în care un brand comunică despre sine și ceea ce transmite este influențat de alegerea cromatică și de semnificația acesteia. Trainerul cursului de Inițiere în Photoshop organizat de agenția Cursuri Creative, Radu Velcea, spune că alegerea culorilor potrivite pentru comunicarea de brand ar putea fi una dintre cele mai importante decizii pentru un graphic designer.

 

 ”Te-ai gândit vreodată la motivul pentru care alegi un anume produs din raft și nu pe cel din dreapta lui? Exceptând o anumită experiență anterioară pe care ai avut-o sau nu cu acel produs, dacă este pentru prima dată când îl vezi afișat la raft, de ce l-ai ales pe acesta și nu pe cel de deasupra? Printre motivele care stau la baza acestei decizii, te asigur că modul în care culoarea a fost folosită în ambalarea acelui produs a jucat un rol important în alegerea ta. De aceea, cred că alegerea culorii care ne definește brandul poate fi una dintre cele mai bune decizii pe care le ia un grafician, spune trainerul.

 

Culoarea poate crește recunoașterea brandului, în prezent sunt branduri care sunt recunoscute în mentalul colectiv datorită culorilor specifice devenite tradiționale. Putem vorbi despre roșu Coca-Cola, dar și roșu Ferrari sau roșu KFC, despre galben la McDonalds și albastru și galben la Ikea, precum și despre albastru IBM sau mov la Yahoo!.

Radu Velcea îi sfătuiește pe graphic designeri, oameni de comunicare și brand manageri să stabilească o cromatică unitară și coerentă în tot ceea ce comunică: 

”Culoarea predominantă pentru brandul tău ar trebui să domine toate materialele de comunicare, de la logo și website, la cărți de vizită și bannere online. Doar astfel poți crea o unitate și îți este ușurată misiunea de a transmite promisiunea brandului într-un mod ușor de înțeles și imediat vizibil”.

 

Utilizarea culorilor poate fi influențată și de anumite convingerii culturale, de o dimensiune simbolică, senzorială și psihică pe care acestea o transmit. Simbolismul unei culori are o conotație la nivel psihic, fie pozitivă sau negativă. Pentru cei care nu știu cu ce culoare să reprezinte imaginea și cultura brandului lor, trainerul oferă câteva informații și sfaturi.

 

Albastru

Asociat de cele mai multe ori cu cerul, infinitul sau marea, albastrul transmite siguranță, liniște, pace, încredere, creativitate, libertate, nostalgie și stabilitate. Această culoare este plăcută de majoritatea oamenilor și este utilizată în special de către instituțiile financiare sau de consultanță cu scopul de a inspira încredere. De asemenea, este potrivit pentru brandurile care activează în domeniul tehnologiei sau în industria navală.

Roșu

Această culoare activă și puternică semnifică forța, pasiunea, dinamismul, iubirea, revoluția, erotismul și focul. Roșul, intensifică pulsul și respirația și este atribuit de cele mai multe ori mesajelor energice și brandurilor agresive. În design este utilizat pentru a stimula o activitate, a pune în evidență un anumit lucru și pentru a determina luarea unei decizii.

Verde

În principiu, verdele simbolizează natura, tinerețea, vitalitatea, liniștea, mulțumirea și speranța. În design este o culoare plăcută, dar puternică. Acesta este o alegere potrivită pentru cei care au afaceri în domeniu agricol, sanitar sau farmaceutic.

”Este asociat cu sănătatea, agricultura și produsele ecologice. Totuși, un verde mai închis face trimitere la bogăție fiind asociat cu lumea financiară, iar o nuanță mai deschisă transmite serenitate”, spune trainerul.

Galben

Asociat dintotdeauna cu soarele, galbenul transmite optimism, lumină, putere, noblețe, măreție, energie și vitalitate, invidie, gelozie și maladie în funcție de intensitatea, nuanța caldă sau rece care este aleasă.

”În procesul instantaneu de identificare a culorilor, galbenul este prima culoare percepută de ochiul uman, fiind excelentă pentru semnalizarea anumitor etichete la raft. Acesta este și motivul pentru care taxiurile sunt galbene. Sunt ușor de reperat în trafic”, spune Radu Velcea.

Este o culoare potrivită pentru a atrage atenția și evidenția cele mai importante elemente. Datorită semnificației solare este alegerea ideală pentru produsele de vară. În designul grafic, în funcție de efectul dorit, poate fi combinat cu griuri, albastru, roșu sau portocaliu.

Mov

Preferat de mințile creative, acesta transmite sofisticare, spiritualitate, eleganță, fast și opulență, fiind o culoare imperială, regală și papală deopotrivă. De asemenea, este considerat o culoare foarte feminină și romantică, fiind preferat de către femei. În design poate fi utilizat împreună cu nuanțe pastelate sau tonuri reci de albastru și verde.

Cei care vor să afle mai multe despre cum să își creeze propria paletă cromatică pe care să o aplice în cadrul materialelor de comunicare, pe care le dezvoltă, se pot înscrie la cursul de Inițiere în Photoshop. Timp de 20 de ore, participanții vor învăța de la un trainer cu 15 ani de experiență în grafică publicitară cum să creeze flyere și bannere online, să editeze și să adauge texte, să redimensioneze și să ajusteze imagini. La finalul acestui training practic și teoretic, participanții vor obține imagini mai bune și materiale de promovare atractive care să corespundă culturii brandului lor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related