Breaking News, dar înainte de tragedie

Breaking News, dar înainte de tragedie

Dificil să atragi atenția în marea de lucruri care cer atenție, cu atât mai mult cu cât atenția, în sine, este din ce în ce mai limitată și pe ea se bat, în fiecare zi, branduri, pisici, planeta care nu o duce bine, oameni care au nevoie de ajutor. 

Cauzele sociale, de asemenea, au un drum și mai greu de străbătut până la empatia celorlalți. Vorbeam despre asta cu oameni care lucrează în ONG-uri, în seria Cum promovezi binele. Concluzia comună era asta: da, românii vor să ajute și o fac. Dar trebuie să fii creativ pentru a ajunge la ei. 

Și, revenind. Cum să atragi atenția asupra problemelor într-o țară în care ele sunt peste tot? Fiind prezent chiar acolo unde sunt toate privirile: la știri. 

Este apelul făcut de Crucea Roșie Română și Institutul Național de Hematologie Transfuzională, în parteneriat cu agențiile McCann Worldgroup România și McCann PR, către posturile de televiziune și către jurnaliști: să își „doneze” microfoanele - cele mai vizibile obiecte în timpul unui interviu sau al unei conferințe de presă.

Apel făcut public și de Andreea Esca pe Facebook. Primii care s-au alăturat cauzei sunt reporterii PRO TV. Astfel, alături de cubul PRO TV, pe microfonul televiziunii vor apărea denumirile grupelor de sânge şi îndemnul de a dona:

Pentru a atrage atenția asupra lipsei acute de sânge în România şi a aduce subiectul donării de sânge într-o prezență constantă pe micile ecrane, Crucea Roşie Română şi Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională apelează la microfoanele jurnaliştilor. Asadar, microfoanele PROTV devin voce pentru nevoia de sange din România. Viata multor oameni depinde de o punga de sange. Haideti sa ajutam

Jurnaliștii sunt încurajați să înlocuiască microfonul clasic cu unul personalizat cu grupele de sânge, acestea devenind astfel vizibile în fața autorităților intevievate, a sportivilor, a persoanelor publice şi a telespectatorilor.

„Vrem ca subiectul să ajungă în „breaking news” chiar și atunci când nu e vorba despre o tragedie. Sperăm că ori de câte ori vom vedea buchetul de microfoane la știri, să avem acolo și un simbol al donării de sânge, ca un memento care ne spune că e nevoie de sânge tot timpul, nu doar uneori.”, a declarat Costin Bogdan, Group Creative Director McCann Worldgroup România.

Printr-o simplă donare de sânge, pot fi salvate 3 vieți. Iar la fiecare 3 secunde, un român trebuie să primească sânge. Din păcate, sub 2% dintre români donează sânge, în timp ce media europeană este de 6%, se arată în comunicat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related