Când apa va fi un lux. Un joc despre viitor și supraviețuire

Când apa va fi un lux. Un joc despre viitor și supraviețuire

Planeta Pământ, anul 2143. Pe locul unde exista odată Bucureștiul, se întinde un deșert dezolant. Întinderile de nisip sunt copleșitoare și nu sunt tulburate decât de furtuni puternice. Nicio urmă de viață sau vegetație. Nicio urmă de apă. Marele război declanșat de lipsa apei potabile s-a încheiat. Dar supraviețuitorii au repus în funcțiune o mică stație de tratare a apei. 

Pare un viitor rupt din scenarii SF, dar nu foarte departe de ceea ce oamenii de știință prevestesc deja de mai mulți ani: apa este o resursă finită, de care trebuie să avem grijă. 

Este, în același timp, scenariul propus de Apa Nova pentru a face oamenii să conștientizeze că apa este valoroasă și trece prin procese complexe până a ajunge la robinet. Și pentru că faptele și descoperirea pe propria piele sunt mai convingătoare decât cuvintele, Apa Nova a lansat H2Out, un escape room interactiv, realizat în colaborare cu Captive Escape Room, care poate fi experimentat pe strada Sergent Năstase Pamfil, numărul 38.

Oricine poate deveni erou în această distopie, învățând în același timp procesele complexe ale circuitului apei de la izvor până în casele oamenilor, elemente din procesul de captare, tratare și distribuție a apei. 

Jucătorii trec printr-o serie de provocări pentru a reface stația de purificare a apei din viitor, iar testele și indiciile sunt derivate chiar din procesele folosite de companie pentru a transforma apa brută în apă potabilă. 

Camera a fost gândită, creată și construită în patru luni. Decorul futuristic redă foarte bine atmosfera unui viitor postapocaliptic, în care supraviețuirea este o luptă, iar ceea ce considerăm normalitate devine lux. 

”Apa este o resursă finită care trebuie apreciată, povestea camerei și mecanismul „de ieșire” al jocului interactiv transmite jucătorilor eforturile considerabile din spatele oricărui pahar de apă potabilă.

De multe ori complexitatea proceselor de producție, tratare și distribuție din spatele fiecărui pahar de apă este o necunoscută pentru consumatori, lucru pe care dorim să îl schimbăm.

De aceea, Apa Nova a creat acest instrument neconvențional, o premieră în manieră de comunicare pentru o companie cu un profil și domeniu de activitate precum cel al nostru.” a declarat Mădălin Mihailovici, director general Apa Nova.

Dar cum atragi atenția oamenilor asupra unui lucru firesc? Toată lumea are nevoie de apă, dar puțini înțeleg procesul prin care este produsă apa potabilă folosită de cei peste 2,2 milioane de locuitori ai capitalei.

”Folosim apa zi de zi. E o normalitate. Doar atunci când îți lipsește înțelegi gravitatea și dimensiunea lipsei. Asta am vrut să arătăm prin acest joc: cât de delicat și dificil este să obții apă potabilă”, explică Mădălin Mihailovici

Mădălin Mihailovici, Director General Apa Nova și Mihai Ungureanu, Managing Partner Captive Escape 

”Ne luptăm an de an cu noi provocări. Producerea de apă potabilă este un fenomen dinamic. Pot fi ani mai ploioși sau mai secetoși, iar calitatea apei variază în funcție de astfel de variabile. Trebuie să fii pregătit însă ca, indiferent de acest condiții, produsul să fie la fel de bun”, mai spune directorul general Apa Nova . 

Tocmai de aceea Apa Nova a ales comunicarea neconvențională în conștientizarea acestei nevoi. Un viitor adus în prezent și transpus în concret, care poate fi experimentat și din care poți evada prin joc. Care este pasul următor, după ce oamenii conștientizează toate acestea? Să consume doar atât cât au nevoie. Să consume conștient și să limiteze risipa. Pentru ca viitorul imaginat din joc să fie cât mai îndepărtat. 

 

Despre Apa Nova

Din 2000, Apa Nova (parte a Grupului Veolia) și-a asumat responsabilitatea gestionării resurselor de apă, tratarea și distribuția apei către consumatori, evacuarea apelor uzate și a apelor meteorice din Municipiului București.

În cei 19 ani, sistemul de alimentare cu apă și de canalizare a fost reabilitat, modernizat și dezvoltat conform celor mai bune practici industriale în domeniu, realizări care se traduc prin investiții care depășesc 458 de milioane de euro până în prezent.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune

Dictionar



Branded


Related