Stația de tramvai din Tătărași care ne învață să aruncăm uleiul unde trebuie

Stația de tramvai din Tătărași care ne învață să aruncăm uleiul unde trebuie

Își doresc ieșenii cu adevărat un oraș mai nepoluat? Poate comunicarea vizuală să ajute o comunitate să devină mai responsabilă social? Un proiect-experiment în OOH-ul ieșean, care implică o roată mobilă umplută cu apă și ulei, își propune să găsească răspunsuri.

În parteneriat cu WINK Public Multimedia, Lidl și Centrul Municipal de Colectare Iași, Uleiosul – proiect de colectare urbană a uleiului și grăsimilor alimentare de uz casnic – invită orașul la inițiativă ecologică într-un mod inovator, prin intermediul unei stații personalizate și al unei campanii derulate pe ecranele digitale din mijloacele de transport în comun: Uleiul și apa nu se amestecă. Tu te poți amesteca în viața orașului tău? Campania se va desfășura pe parcursul a trei luni.

 

Stația aleasă (stația de tramvai Doi Băieți sens Tătărași) are beneficiul poziționării în imediată apropiere de Centrul Municipal de Colectare Iași. Personalizarea stației a presupus, pe lângă afișarea unor mesajele puternice, atașarea unui element mai puțin obișnuit, dar relevant problemei vizate: o roată în interiorul căreia se află apă și ulei. Rotindu-se neîncetat, aceasta amintește trecătorilor că cele două lichide nu se amestecă și explică pasagerilor din stație de ce e important să nu arunce uleiul în chiuvetă precum și cum să îl manipuleze pentru a fi reciclat.

 

Proiectul atrage atenția asupra riscurilor de mediu la care suntem părtași atunci când aruncăm uleiul alimentar uzat la întâmplare - în chiuvetă, tomberon sau natură. Uleiosul face parte din clasa proiectelor cu simț civic, care inspiră și se situează ca model pentru celelalte, în contextul în care orașul Iași este unul foarte poluat, iar astfel de măsuri ecologice nu mai pot aștepta.

"Un oraș mare, cum a devenit Iașul, nu poate lupta cu poluarea fără implicarea personală a fiecăruia. Ce facem atunci când nu se uită nimeni la noi e vital pentru ceea ce suntem. WINK susține și se implică mereu cu drag în astfel de proiecte, cum poate el cel mai bine: prin suport OOH căruia nu îi poți rămâne indiferent.", spune Doru Chirica (Managing Director - WINK Public Multimedia).

 

Uleiosul este un proiect al Asociaţiei S.T.U.P. (Social Trading Urban Place), susținut prin programul „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Proiectul vizează colectarea uleiului și grăsimilor alimentare de uz casnic, care dacă sunt aruncate în chiuvetă/tomberon/natură devin nocive pentru mediul înconjurător. De exemplu, un litru de ulei poluează un milion de litri de apă.

În Iaşi, uleiul alimentar folosit poate fi predat la următoarele locaţii:
• Centrul Municipal de Colectare Iaşi – Stradela Grădinari, nr.26 (punct de reper – lângă Biserica Sf. Ştefan). Program: L-S: 8:00 – 20:00
• Centrul 1-2-3 Education – Str. Hanciuc, Nr. 20 (esplanada Oancea). Program: L-V: 10:00-18:00
• CUIB – Strada Gavriil Musicescu Nr. 14 . Program M-D: 12:00-20:00

WINK este o companie de publicitate Out Of Home (OOH) specializată în gestionarea de reţele de digital signage, administrare și închiriere de spaţii de promovare multimedia outdoor și indoor.
Prin diversele proiecte și campanii pe care le implementează, WINK Public Multimedia dorește să arate că OOH-ul (Out-Of-Home media) nu este rezervat doar pentru comunicarea venită de la advertiseri sau branduri, ci poate fi utilizat cu succes în informare, orientare, amenajare urbană și exprimare artistică.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related