Ziua Mondială a Donatorului de Sânge, sărbătorită prin rock. Campania „România are sânge de rocker” a adus cu aproape 800 de pungi de sânge mai mult, în luna mai, la Centrul de Transfuzie București – echivalentul a 1.600 de vieți salvate

Ziua Mondială a Donatorului de Sânge, sărbătorită prin rock. Campania „România are sânge de rocker” a adus cu aproape 800 de pungi de sânge mai mult, în luna mai, la Centrul de Transfuzie București – echivalentul a 1.600 de vieți salvate
  • Doar 1.7% dintre români donează sânge, țara noastră plasându-se pe ultimele locuri în Europa la numărul de donatori de sânge; 
  • În contextul unei nevoi duble de sânge, „Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM, demara, în 14 mai, împreună cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium, campania „România are sânge de rocker”, menită să sprijine donarea de sânge prin muzică; 
  • La o lună de la startul campaniei, românii au dovedit că au sânge de rocker: aproape 4.000 au descărcat Donorium, Morning Glory fiind, de atunci, contul #1 în aplicație; 
  • Și la Centrul de Transfuzie Sanguină București, în luna mai, s-au colectat cu 797 de pungi de sânge mai mult decât în luna mai a anului 2018 - un succes datorat în mare parte campaniei „România are sânge de rocker”. 
  • Între timp, zeci de vedete și oameni de afaceri s-au alăturat campaniei.

Țara noastră se plasează pe ultimele locuri la numărul de donatori de sânge în Europa: doar 1.7% dintre români donează sânge, de aproape 10 ori mai puțin decât danezii, de 9 ori mai puțin decât britanicii și de 7 ori mai puțin decât olandezii. În primul trimestru al anului 2019, la Centrul de Transfuzie Sanguină București, s-au înregistrat cu peste 1.100 mai puțini donatori decât în aceeași perioadă din 2018, iar nevoia de sânge actuală este dublă față de cât se recoltează în mod normal.

În acest context, „Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM, a demarat campania „România are sânge de rocker”, în parteneriat cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium, prin care și-a propus să să crească numărul donatorilor prin puterea muzicii. 5 cunoscute trupe rock din România au acceptat provocarea de a lansa cover-uri rock după cele mai cunoscute șlagăre românești, pentru a mobiliza oamenii, ascultători de rock sau nu, să doneze sânge.

Primii care au deschis seria coverurilor rock au fost Trooper, care au lansat un cover rock după melodia „Te aștept să vii”, interpretată de Mirabela Dauer. Byron a oferit o infuzie de rock șlagărului „Uite așa aș vrea să mor”, interpretat de Gică Petrescu. Și Nightlosers a reinterpretat celebra melodie „Dacă pleci”, a lui Cătălin Crișan, iar Vița de Vie a interpretat melodia „Proverbe” a lui Marius Țeicu, în variantă rock. COMA va încheia seria coverurilor rock din cadrul campaniei „România are sânge de rocker”, săptămâna viitoare.

 

 

  

  

  

Vedete și oameni de business cu sânge de rocker

La o lună de la lansarea campaniei, românii au dovedit că au sânge de rocker. În perioada 14 mai-3 iunie, 3.874 de utilizatori au descărcat aplicația care facilitează donarea de sânge, Donorium, Morning Glory fiind de atunci, contul #1 pe Donorium.

Și la Centrul de Transfuzie Sanguină din București, au fost recoltate cu 32% mai multe pungi de sânge în prima săptămână de campanie (1.335 pungi recoltate), comparativ cu săptămâna anterioară (1.008 pungi recoltate). În total, în luna mai a acestui an, la Centrul de Transfuzie Sanguină București, s-au colectat cu 797 de pungi de sânge mai mult decât în luna mai a anului 2018 - un succes datorat în mare parte campaniei „România are sânge de rocker”.

Zeci de vedete s-au alăturat campaniei, au ascultat în premieră coverurile rock lansate de artiștii rock și au transmis un mesaj de mobilizare pentru donarea de sânge, printre care Paula Herlo, Alex Dima, Cosmin Tudoran, Dana Rogoz, Anghel Damian, Marian Râlea, Răzvan și Irina Fodor. Și oameni din conducerea unor mari companii prezente în România și-au manifestat sprijinul pentru campanie, printre aceștia numărându-se Steven van Groningen - Raiffeisen Bank, Ondřej Šafář - CEZ România, Ionuț Ardeleanu – Auchan Retail România, Frank Wagner – Lidl, Cosmin Vladimirescu – Mastercard și Horia Adrian – Holcim România.

 

Ghidul donatorului de sânge

Un donator de sânge poate salva 2 vieți. Pentru a fi donator, o persoană trebuie să aibă o vârstă cuprinsă între 18 și 60 de ani, greutate peste 50 de kilograme, puls regulat – 60-100 de bătăi pe minut, o tensiune arterială sistolică între 100 şi 180 mmHg, să nu fi suferit în ultimele 6 luni intervenţii chirurgicale, să nu fi consumat grăsimi sau băuturi alcoolice cu cel puţin 48 de ore înainte de donare și să nu fie sub tratament pentru: hipertensiune, boli de inimă, boli renale, boli psihice, boli hepatice, boli endocrine. În cazul femeilor, este nevoie să nu fie însărcinate, în perioada de lăuzie, în perioada menstruală.

De asemenea, donatorii nu trebuie să sufere sau să fi suferit de afecțiuni precum hepatită, TBC, sifilis, malarie, epilepsie sau alte boli neurologice, bruceloză, ulcer, diabet zaharat, boli de inimă, miopie forte sau cancer.  

O donare înseamnă o unitate de 450 de ml de sânge total - cantitate ce se reface, ca volum, în 60 de minute, iar celular - în 2-3 săptămâni. 1 oră durează parcurgerea tuturor procedurilor de donare.

Înainte de donare, sfatul medicilor este să se consume un mic dejun puțin consistent, cu legume și fructe și să se evite fumatul. De asemenea, odihna în noaptea de dinainte de donare este foarte importantă. În următoarele 12 ore după donare, este de evitat efortul fizic intens, conducerea autovehiculelor și consumul de alcool. În schimb, este recomandat consumul sporit de lichide și un regim alimentar bogat în protein animale (ouă, carne etc.).

Oricine dorește să se alăture campaniei „România are sânge de rocker” o poate face astfel:

1. Descarcă aplicația www.donorium.ro/descarca;
2. Introdu invite code-ul morning#glory (cu litere mici);
3. Programează-te, donează sânge și salvează 2 vieți.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related