Comunicare fără conflicte în agenție? Da, este posibil. Cu Process Communication Model

Comunicare fără conflicte în agenție? Da, este posibil. Cu Process Communication Model

Viața de agenție e plină de suișuri și coborâșuri, de proiecte reușite sau de “varianta_7_4_2_final_final2.psd”, de prietenii și conflicte, de situații neprevăzute, de sentimente și emoții diverse, unele pozitive, altele negative, poate frustrare, poate furie, frică, extaz... Exemplele pot continua.

Mi-am dat seama că pierd mult timp și energie cu situațiile stresante și nu numai că nu sunt productiv, dar și starea mea de spirit este afectată. Așa că am căutat soluții să transform stresul în oportunități și mi-am dat seama că pot sa apelez la ceva ce pot controla chiar eu și anume comunicarea mea cu ceilalți.

Fiecare dintre noi are o preferință pentru modul de a comunica și așteptăm din partea celorlalți să comunice cu noi în acest fel. Doar că dacă nu cunoaștem aceste lucruri avem șanse mari să intrăm în conflict.

Secretul în a comunica eficient este identificarea acestor preferințe și adaptarea mesajului pe care vrem să-l transmitem. Și puteți face asta aplicând instrumentele din Process Communication Model.

Rezultatele sunt uimitoare și schimbă radical relațiile cu ceilalți, productivitatea tuturor și nivelul de stres este mult redus.
Este un foarte bun instrument pentru dezvoltare individuală, dar și a echipelor ce poate fi aplicat cu rezultate încă de la primele interacțiuni cu conceptele PCM.

 

Cum folosești Process Communication Model în relația cu echipa internă?

Indiferent cu cine trebuie să lucrezi, va trebui să comunici cu el/ea. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să asculți modul în care persoana sau persoanele respective vorbesc. Aici vei căuta 6 tipuri de limbaj sau percepții, corespunzătoare cu 6 tipuri de personalitate. Le vei auzi pe toate, însă una dintre ele va fi predominantă pentru fiecare.

Iată câteva elemente pe care să le ai în vedere despre cele 6 percepții și 6 tipuri de personalitate.
Ascultă cu atenție modul în care vorbesc ceilalți.

 

Gânditorii - sunt persoane analitice, logice,orientate pe detalii concrete, care oferă foarte multe informații precise, exacte și care cer informații atunci când nu au, prin întrebări specifice. Lucrează foarte bine cu cifre și timeframe-uri. Vorbesc despre idei, gânduri, informații.

Tips: oferă cât mai multe detalii, structură, scheme, timeframes, oferă-le posibilitatea de a pune cât mai multe întrebări pentru a avea toate informațiile necesare și, mai ales, oferă-le din timpul tău atunci când au nevoie. Respectă-le planurile și timpul. Laudă-i pentru rezultatele lor.

 

Perseverenții - sunt persoane care evaluează prin opinii, care au un set de valori bine stabilit, în funcție de care evaluează tot ce-i înconjoară. Sunt devotați și conștiincioși, exprimă cu ușurință opinii și apreciază atunci când sunt consultați.

Tips: schimbă păreri cu ei, dar întotdeauna apreciază părerea exprimată de un perseverent. Consultă-te cu ei, implică-i în procese, proiecte etc. Au nevoie să fie respectați pentru valorile pe care le au.

 

Empaticii - evaluează oameni și situații prin intermediul sentimentelor, a modului în care se simt. Vorbesc de regula despre sentimente și tot ce ține de stimuli senzoriali (vizual, auditiv, kinestezic, olfactiv, gustativ), folosind un ton cald, blând și expresii la fel de calde.

Tips: arată-le aprecierea pentru ei, ca persoană, fără legătură cu rezultatele sau valorile pe care le au. Găsește soluții pentru a hrăni pozitiv cele 5 simțuri: zâmbește-le, vorbește cald, oferă, poate, o îmbrățișare din când în când.

 

Promotorii - sunt persoane care apreciază acțiunea, incitația, autosuficiente și care se descurcă în orice situație. Preferă comunicarea succintă, directă și caută să obțină rezultate imediate. Folosesc tonuri directoriale și, de regulă, verbe imperative, în loc de întrebări.

Tips: poartă discuții scurte, concise și acționabile. Oferă-le provocări și nu impune prea multe reguli.

 

Rebelii - exprimă cu ușurință aprecierea sau dezaprecierea în legătură cu oameni, situații etc. Nu vor avea nicio problemă să spună că nu le place ceva anume sau cineva anume. Folosesc tonuri energice și limbaj vioi, glumeț, “colorat”, interjecții etc. Sunt creativi și jucăuși. Nu le plac detaliile sau regulile, au nevoie de libertate pentru a-și putea manifesta creativitatea.

Tips: Caută să faci din munca lor o joacă, să privească taskurile altfel decât un nou livrabil de care, poate, s-au săturat. Fă glume cu ei, fii prietenul lor, râdeți împreună.

 

Imaginatorii - sunt persoane introvertite, reflexive, de regulă pasive, care preferă timpul și spațiul propriu. Apreciază directivele și indicațiile foarte clare în legătură cu ceea ce au de făcut. Într-un grup stau de regulă izolați, nu vorbesc neîntrebați.

Tips: folosește în mod exclusiv tonuri directoriale, imperative, cu ei, oferindu-le timp și spațiu de reflexie asupra a ceea ce au de făcut. Stabilește foarte clar pașii și deadline-urile.

Identificarea acestor caracteristici te va ajuta să înțelegi nevoile de comunicare ale celorlalti, dar și ale tale, și să aduceți comunicarea la un numitor comun pentru a optimiza cea mai de preț resursă finită pe care o avem - TIMPUL.

Poți afla tipul tău de personalitate, dar și al membrilor echipei participând la un seminar Process Communication Model undei vei primi profilul de personalitate și toate informațile de care ai nevoie pentru a aplica cu succes modelul în comunicare.

 

_______________________
 Costin CADELCU - Process Communication Model Certified Trainer

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related