Philip Morris lansează o campanie antifumat: Dacă fumezi, lasă-te

Philip Morris lansează o campanie antifumat: Dacă fumezi, lasă-te

În 2019, deși pachetele de țigări sunt acoperite de imagini tulburătoare, care le amintesc consumatorilor riscurile la care se supun voluntar, în ciuda legilor din ce în ce mai restrictive anti-fumat și a eforturilor organizațiilor mondiale de sănătate de a elimina fumatul, există 1,1 miliarde de fumători. Fumătorii sunt o specie rară de consumatori: știu riscurile, își înțeleg dependența, dar plăcerea e prea mare pentru a renunța. Cu ei vorbește Philip Morris prin campania Unsmoke. 

 

O conversație reală

Mesajul este simplu: Dacă nu fumezi, nu te apuca. Dacă fumezi, lasă-te. Dacă nu te lași, fă o schimbare. Este mesajul Philip Morris prin campania Unsmoke România și platforma unsmoke.ro, parte din campania globală Unsmoke Your World, desfășurată de companie în mai multe țări. 

”Nu este o campanie comercială, ci una de informare”, a explicat Dragoș Bucurenci, directorul de comunicare al companiei. ”Este o campanie prin care încercăm să informăm corect fumătorii despre opțiunile lor. Ne propunem să stârnim o conversație reală în rândul societății”.

E prima dată când o companie din industria tutunului spune fumătorilor să se lase. Încearcă să îi pună pe gânduri

În cadrul unei conferințe de presă care a avut loc miercuri, reprezentații companiei, Alexandra Olaru, Director de relații externe, Andrei Ghizdăvescu, Scientific Engagement Manager, și Dragoș Bucurenci, directorul de comunicare al companiei, au stat de vorbă cu jurnaliștii pentru a răspunde tuturor întrebărilor. De la efectele produselor alternative, cercetările științifice, țigări electronice versus dispozitive care nu ard tutunul, la prejudecățile care înconjoară subiectul.

Întotdeauna inovația a fost privită cu suspiciune de societate. Nu se întâmplă de ieri, de azi. De la primele zboruri, lansarea primei rachete sau a primului computer, istoria ne arată că inovația e privită cu reticență, a spus Dragoș Bucurenci

 

Ecuația

Chiar la începutul conferinței, Dragoș Bucurenci a prezentat ecuația reducerii riscurilor, care arată așa:

Reducerea riscului individual * Consumatorii care aleg alternativa = Reducerea riscului la nivelul populației

Cea mai sigură cale este lăsatul de fumat, care asigură 100% reducerea riscurilor. Dar această soluție nu are un grad prea mare de acceptare în rândul fumătorilor. Și din acest punct companiile caută alternative. În ultimii ani, au fost făcute progrese în știință & tehnologie pentru a oferi alternative mai bune fumătorilor care nu se lasă de fumat.

Philip Morris a investit 6,5 miliarde de dolari în dezvoltarea și cercetarea alternativelor la fumat. România a fost a patra piață de lansare a acestor produse alternative.

”Acceptarea produsului e esențială”, a explicat Andrei Ghizdăvescu, care a terminat medicina și după o experiență de 11 ani în cercetarea medicală clinică, s-a alăturat echipei Philip Morris. 

Cel mai sigur este să te lași, bineînțeles. Dar fumătorii nu fac asta. E important ca fumătorul să aleagă produsul alternativ și satisfacția să fie ridicată, asemănătoare fumatului. Eu cred în abordări pragmatice a reducerii riscurilor

 

Nicotină și fum

Când vorbim de țigară, fumul e sursa principală a problemelor. ”După aproape 50 de ani de cercetare, știm care sunt efectele fumatului asupra organismului. Nicotina nu este principala sursă a bolilor asociate cu fumatul. Oamenii fumează pentru nicotină, dar mor din cauza fumului. Nicotina este centrul problemei, dar și elementul central al soluției”, a arătat Andrei Ghizdăvescu.

Plasturii, guma de mestecat, țigările fără nicotină și celelalte alternative au eșuat din cauza ratei mici de acceptare a fumătorilor. Iar aceasta este cauzată de curba de absorbție a nicotinei. Produsele alternative reușesc să aducă o satisfacție asemănătoare. Și toate dovezile adunate arată că există o alternativă mai bună la fumat. 

 

Fără fum

Compania produce și vinde încă țigări. „Philip Morris continuă să producă și să comercializeze tigări și o să continuăm să facem asta atâta timp cât va exista cerere pentru aceste produse. Strategia de a ne opri din acest lucru nu ar însemna decât ca acel loc lăsat liber în piață să fie ocupat”, a răspuns Dragoș Bucurenci vizavi de această dilemă.

Fumătorul nu fumează pentru că există țigări, ci pentru că alege să fumeze. Și dacă nu se poate lăsa, îl informăm că poate alege o alternativă mai bună

Unsmoke este felul prin care compania încearcă să ajungă la un viitor fără fum.

”La nivel global, Philip Morris mizează pe viziunea unui viitor fără fum. Vrem să înlocuim ţigările cu produse fără fum care prezintă risc redus pentru fumători faţă de continuarea fumatului.

Însă pentru ca acest deziderat să devină realitate avem nevoie ca şi celelalte părţi, precum autorităţile de sănătate publică şi guvernele, să aibă aceeaşi direcţie ca şi noi”, a declarat Branislav Bibic, managing director al Philip Morris România.

Unsmoke este o campanie pilot, care va continua cu un nou val de comunicare în 2020, prin proveștile fumătorilor care au ales metode alternative. Până atunci, pe unsmoke.ro fumătorii pot afla toate informațiile despre cum se pot lăsa de fumat sau opțiunile pe care le au, dacă vor să fumeze în continuare. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related