Ionuț Condruz, trainer de marketing digital: „filmările live trebuie integrate în strategia de marketing digital pentru 2020"

Ionuț Condruz, trainer de marketing digital: „filmările live trebuie integrate în strategia de marketing digital pentru 2020"

Lucrul cu micro-influencerii, importanța ridicată a story-urilor și creșterea conținutului video live sunt doar câteva dintre tendințele care vor domina marketing-ul digital în 2020. Ionuț Condruz, specialist în Marketing și Management și trainer de Marketing Digital în cadrul agenției Cursuri Creative,  a explicat aceste trenduri cheie de care marketerii trebuie să țină cont când decid cum și în ce investesc timpul și resursele pentru a obține succes în 2020.

 

Markentingul social și micro-influencerii

În anii trecuți, companiile preferau să colaboreze cu influenceri  sau vedete cu milioane de followers. În prezent, tendința este ca brandurile să lucreze mai mult cu micro-influenceri, adică acei influenceri mai nișați - suficient de populari pentru a fi credibili, încă în contact cu followerii lor și care oferă un conținut neîncărcat cu oferte de adevertising.

Implicarea micro-influencerilor în campanii aduce mai multe beneficii companiilor.

”Pe lângă faptul că sunt mai accesibili au o rată de engagement mai bună decât influencerii foarte populari. Pentru că au mai puțini followeri, își pot dedica mai mult timp personal fiecăruia.”, explică specialistul.

 

Reclame video de tip streaming

Conținutul video a reprezentat o componentă importantă a marketingului digital în 2019 și, conform specialiștilor în domeniu, va continua să fie una esențială și în 2020.

”Mai mult decât crearea de conținut video pentru rețelele de socializare și site-ul companiei, filmările live trebuie integrate în strategia de marketing digital pentru anul acesta. Video-urile distribuite pe Facebook Live și Instagram Live sunt vizionate de 3 ori mai mult decât cele normale.”, spune Ionuț Condruz.

 

Integrarea tehnologiei

De la tehnologia 5G pe dispozitivele mobile până la utilizarea televizoarelor cu funcție vocală și de conectare, modul în care consumatorii interacționează cu anunțurile se va transforma cu adevărat în anul următor. Datorită accesibilității tehnologiei 5G utilizarea telefonului mobil va crește considerabil în rândul publicului la nivel global. De asemenea, conținutul va deveni mai personalizat în zona de video digita.

În 2020, căutarea vocală va continua să se extindă pe măsură ce utilizatorii continuă să adopte Alexa, Siri și Google Home din nevoia de a continua îmbunătățirea preciziei.

90% dintre cumpărători caută mai mult conținut interactiv online.

”În 2020, marketingul de conținut își va regândi strategia pentru a oferi publicului mai mult din ceea ce acesta își dorește: videoclipurile care oferă o perspectivă la 360 de grade, testele, dar și sondajele sunt doar câteva exemple de conținut interactiv”, explică specialistul.

 

Micro-momentele vor deveni mainstream

Micro-momentele se referă la acele momentele spontane în care apelăm la un dispozitiv - adesea un smartphone - pentru a acționa conform cu ce avem nevoie sau dorim acum. În general, oamenii iau decizii instantanee cu privire la ce să mănânce, ce restaurant să aleagă, ce să cumpere sau unde să meargă.

Creșterea acestor micro-momente înseamnă că marketerii trebuie să regândească călătoria cumpărătorului: conștientizare, identificare și decizie și să fie acolo unde sunt aceștia și unde caută informațiile spontan pentru a le furniza conținut de calitate în acele momente, pe diverse dispozitive mobile și a facilita procesul de cumpărare.

Specialistul în Marketing Digital atrage atenția că

în ziua de azi, călătoria până la decizie a clienților seamănă din ce în ce mai mult cu un vârtej, în care oamenii se gândesc, văd sau vorbesc despre ceva și apoi vor să afle mai multe despre acel lucru, să-l urmărească sau să-l cumpere, totul într-un timp foarte scurt. Așteptările sunt mari, iar răbdarea este scăzută”.

 

Story-urile devin o tehnică principală de marketing digital

Prima rețea care a introdus acest concept a fost Snapchat, oferind opțiunea utilizatorilor să prezinte propria poveste. Conceptul a fost preluat de Instagram, Facebook, iar ulterior de către YouTube și-a prezentat propriul format de poveste: Reels. Poveștile permit o interacțiune constantă cu followeri, creșterea awareness-ului pentru brand-ul tău și atragerea unui public mai tânăr.
Optimizarea poveștilor pe Instagram poate ajuta brand-ul să se remarce la nivel local, deoarece
utilizatorii rețelei folosesc adesea opțiunile din Story pentru a căuta companii locale în funcție de locație. În plus, utilizarea hashtag-urilor pentru locuri sau evenimente are un efect similar în a conduce traficul utilizatorilor către acea destinație pentru a afla mai multe detalii.

Ionuț Condruz are o experiență de peste 15 ani atât în marketing digital, iar de 9 ani susține în cadrul agenției Cursuri Creative trainingul de Maketing Digital.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related