[Noul context] Tudor Hristescu: Impactul pandemiei asupra industriei productiei video s-a resimtit instantaneu

[Noul context] Tudor Hristescu: Impactul pandemiei asupra industriei productiei video s-a resimtit instantaneu

Panica generala care a insotit intrarea in carantina si decretarea starii de urgenta a avut, la momentul respectiv, un impact mai degraba psihic si emotional la nivelul clientilor, motiv pentru care job-urile au inghetat, pur si simplu, povesteste Tudor Hristescu, Owner / Producer / Director @ Parcfilm, o firma de productie video cu peste 20 de ani de activitate. Impactul asupra productiei video s-a putut observa imediat. Solutii si alternative exista, insa, chiar si in conditiile distantarii sociale, explica Tudor. 

Filmari in echipe extrem de mici (2-3 persoane) sau proiecte de postproductie au continuat sa existe si in aceasta perioada care, in mod normal, era marcata de un “boom” (lunile martie - mai si septembrie - noiembrie sunt cele mai prolifice pentru noi).

Cum s-au derulat proiectele Parcfilm in aceasta perioada, cum functioneaza adaptarea la nivel de productie si cat de innorat se intrezareste viitorul, povesteste Tudor Hristescu dupa cum urmeaza. 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe story@IQads.ro cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta. 

 

Impactul psihologic

Panica generala care a insotit intrarea in carantina si decretarea starii de urgenta a avut, la momentul respectiv, un impact mai degraba psihic si emotional la nivelul clientilor, motiv pentru care job-urile au inghetat, pur si simplu. Spun ca e vorba doar de impact subiectiv pentru ca, la nivelul cerintelor de executie specifice industriei noastre, in mod obiectiv, nimic nu ne impiedica sa ne continuam activitatea, asa cum s-a intamplat in alte parti.

Reglementarile legale venite odata cu ordonantele de urgenta nu ne impiedica neaparat sa filmam; singurul mare impediment - dar pentru care exista alternative - este faptul ca nu s-au mai eliberat permise de filmare de catre primarii. 

De altfel, chiar atunci am avut o intalnire online intre toti membrii Asociatiei Producatorilor de Film Publicitar (APFP) din Romania si am hotarat ca cel mai intelept este sa indemnam clientii la prudenta si la gasirea unor solutii alternative la productiile clasice. 

 

Alternative. Solutii

Noi, la Parcfilm, am pus pe hartie mai multe variante de executie a productiilor video sau solutii orientate catre postproductie pe care le-am trimis clientilor. Cu exemple concrete. Si intr-o oarecare masura au dat si roade - filmari in echipe extrem de mici (2-3 persoane) sau proiecte de postproductie au continuat sa existe si in aceasta perioada care, in mod normal, era marcata de un “boom” (lunile martie - mai si septembrie - noiembrie sunt cele mai prolifice pentru noi).

A propos de lucrul “remote”, am avut anul trecut, exact pe vremea asta, un eveniment destul de stresant la o filmare, dar din care am avut multe de invatat si, iata, devine un exemplu legat de ce se poate face in situatia in care ne aflam acum: aveam in lucru o productie mare, cu regizor si operator strain, tot tacamul.

Regizorul a ajuns in Romania, a apucat sa faca doar o vizita la platou pentru ca in ziua urmatoare, practic in ziua dinaintea filmarii, sa fie foarte afectat de o alergie de primavara. Desi era o problema recurenta si era pregatit cu medicamente specifice pe care le adusese cu el, s-a suit in primul avion catre o zona unde alergenii care il afectau nu se gaseau in aer.

In ciuda situatiei, in sedinta cu clientul si agentia, am decis impreuna sa continuam proiectul urmand ca regizorul sa monitorizeze live tot ceea ce se intampla pe platou. Si chiar daca s-a filmat cu doua camere in paralel, in doua seturi diferite, am reusit sa implementam o solutie de monitorizare eficienta iar proiectul a iesit foarte bine. 

Iar pe perioada pandemiei am avut clienti care s-au interesat de asemenea solutii si le-am spus, “da, se poate filma” si le-am descris procesul in detaliu. Practic, printr-o schema de productie bine pusa la punct, se pot realiza filmari cu un numar extrem de mic de oameni prezenti efectiv in locatie.

Ducand lucrurile la extrem, pentru scenarii simple de tipul “influencer filmat in timp ce… “ am pus la punct inclusiv varianta de a avea o camera complet motorizata si controlata din afara locatiei, pusa la dispozitia personajului filmat. Practic tot ce ar trebui personajul sa faca este sa mute trepiedul pe care se afla camera dintr-un loc in altul, in rest, toate setarile interne ale camerei de filmat si cele privind orientarea acesteia mai sus, jos, dreapta, stanga, se pot controla remote din afara locatiei, iar semnalul video se poate transmite prin internet catre client, agentie, regizor, care pot lucra de acasa si se pot consulta si da indicatii in cadrul unui conf-call. Deci solutii exista, nu asta e problema. 

 

Munca de acasa

In ceea ce ma priveste, lucratul de acasa nu este neaparat o tragedie - de multe ori chiar si in perioadele normale preferam sa raman acasa, departe de agitatia biroului, pentru a lucra in liniste la un proiect; iar cu disciplina si auto-imboldul de a face ceva stau bine - niciodata nu am stat locului, tot timpul am avut idei si planuri :) 

Problema aparuta, pe langa cea a lucratului in preajma copiilor care au nevoie de multa atentie - “nu tati pleca!”- este aceea a timpului extrem de lung investit in a tine legatura si a coordona o echipa cu care nu mai esti alaturi. Trebuie sa recunosc ca nu am luat aceasta perioada drept o vacanta sau un “time off”, asa cum majoritatea au fost poate tentati sa o considere - unii de voie, altii de nevoie.

Am avut mai degraba o abordare destul de abrupta in care am considerat ca cine vine cu idei, se reinventeaza si trage tare in perioada asta extrem de tulbure are cele mai mari sanse de a ajunge la un mal pe care, momentan, cred ca nu il vede nimeni.

Spun asta pentru ca, judecand dupa semnele care ne vin din toate partile legate de ce se intampla in economia mondiala - si aici ma refer la marile nuclee financiare ale lumii - noi, in Romania, vom fi afectati, probabil, destul de serios. Nu sunt un analist economic, dar cred ca situatia este destul de innourata si cine nu a inteles inca asta e naiv. 

Anticipand un flux crescut de filmari in perioada urmatoare, tot in cadrul APFP - care tine legatura si cu asociatiile similare din toata lumea - am pus la cale un protocol de siguranta ce urmeaza a fi implementat odata ce o sa incepem sa iesim din casa la filmari mai de anvergura. Cred ca o sa fie ca in cazul unui om care si-a tinut mult timp respiratia si acum va da tot aerul afara, brusc; probabil se vor intampla destule proiecte. Intrebarea e cat de normal va mai respira “omul” dupa acest expir.

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe story@IQads.ro cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related