Conținutul generat de useri - Cum să îți transformi consumatorii în avocați ai brandului tău?

Conținutul generat de useri - Cum să îți transformi consumatorii în avocați ai brandului tău?

Orice tip de conținut - text, videoclipuri, imagini, recenzii etc. - creat de clienți sau fani despre un anumit brand se poate încadra sub umbrela UGC - User Generated Content.

Bazându-se pe clienți și pe urmăritori, brandurile pot să eficientizeze și să scadă costurile de marketing. Un raport pe această temă a descoperit că aproximativ 75% dintre consumatori vor împărtăși voit o experiență pozitivă avută cu un anumit brand.

Astfel că user generated content a devenit un mijloc autentic și credibil prin care brandurile ating noi audiențe. Cum poți genera un astfel de conținut? Iată câțiva pași pe care îi poți urma:

 

1. Alege rețelele sociale potrivite

Tu știi unde în online e activ publicul tău? Dacă te întrebi ce canale sociale ar putea avea cel mai mare impact prin conținutul generat de utilizator, aruncă o privire la câteva exemple “Așa da”.

În timp ce branduri precum Netflix sau Buffer folosesc Instagram pentru a lansa provocări de content către urmăritori, GoPro a dat lovitura pe Youtube. Canalul lor preia frecvent din video-urile posesorilor de GoPro și le premiază pe cele mai bune.

 

2. Spune-i audienței tale ce fel de conținut preferi

Dacă nu îi spui publicului tău să genereze un anumit tip de conținut, ei de unde vor ști? Descrie clar și cât mai specific dacă ai nevoie de imagini, testimoniale sau video și detaliază câteva guideline-uri, pentru a alinia conținutul primit cu brandul pe care îl reprezintă. Setează obiective clare, pornind de la întrebările De ce? Cum? Ce?

În caz contrar, riști ca mult din conținutul primit să nu poată fi folosit, deoarece nu e în linie cu identitatea brandului.

 

3. Dă o formă strategiei tale de UGC

Fie că organizezi un concurs cu premii, o campanie de hashtag-uri sau un Social Media challenge, construiește o experiență captivantă pentru useri. Cu cât este mai atractiv mesajul tău, cu atât mai deschiși vor fi ei să vorbească despre brandul tău.
Nu uita să te asiguri că ai mereu acordul de a prelua conținutul primit de la fani!

În final, ține cont că a fi menționat sau a avea conținutul propriu distribuit de un brand este adesea interesant și fun pentru consumatori! Dacă e realizat corect, UGC este un câștig mutual atât pentru brand, cât și pentru useri!

Suntem la un mesaj distanță de a construi împreună cu tine o strategie solidă pentru a capta conținutul de la utilizatori!

_______________________
Articol scris de Andrei Petre - Jr. Front-end Developer la Interactions

Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related