5 bune practici pentru securitatea cibernetică

5 bune practici pentru securitatea cibernetică

Tu știai că, în medie, doar 5% din dosarele companiilor sunt protejate corespunzător?

În 2020, problemele de securitate cibernetică nu mai pot fi ignorate, aflându-se în creștere, odată cu digitalizarea multor companii.

Pentru a lupta cu succes împotriva tentativelor de atac cibernetic, este necesar ca business-urile să adopte o serie de bune practici pentru conștientizarea, prevenirea și securizarea documentelor și datelor pe care le dețin. 

Pentru început, chiar dacă nu poți aduce un expert extern care să testeze sistemele de computer și să vină cu recomandări de securitate, există alți pași simpli ce pot fi urmați.

Iată 5 inițiative pe care le poți lua chiar acum.

 

1. Instalează și actualizează periodic software antivirus și antispyware pe toate computerele de business

Deși poate fi obositor să primești mereu notificări pop-up pentru update de software, este important să urmezi procedura. În felul ăsta, golurile prin care hackerii încearcă să pătrundă în rețea vor fi închise. Instrumentele antivirus și anti-spyware se actualizează în permanență pentru a lupta cu posibilele atacuri. Tot ce trebuie să faci e să le instalezi!

 

2. Învață-i pe cei din echipă câteva principii de bază pentru securitate cibernetică

Percepția despre atacurile cibernetice este de multe ori următoarea: un hacker secret din spatele unui computer aflat pe cealaltă parte a globului este cel care provoacă atacul.
În realitate, majoritatea încălcărilor de securitate sunt rezultatul unei erori umane. Astfel că educarea angajaților pentru a fi vigilenți în protejarea datelor este la fel de importantă ca instalarea firewall-urilor. Echipa ar trebui să fie la curent cu e-mailurile suspecte care solicită informații confidențiale sau cu setarea parolelor pentru toate device-urile lor.

 

3. Asigură-te că ai copii de rezervă ale informațiilor importante și că sunt întotdeauna parolate

În cazul unui atac cibernetic, faptul că ai la dispoziție o copie a datelor te scutește de mult timp pierdut și îți permite să continui activitatea.

 

4. Creează conturi de utilizator individuale pentru fiecare angajat.

Iată o idee foarte proastă: Mai mulți useri conectați cu aceleași credențiale la același cont. Astfel de conturi partajate vin doar cu dezavantaje și cu posibilitatea ca parolele și accesul să ajungă la persoane neavizate sau chiar din afara organizației.

Dacă fiecare user are propriul cont, nu va fi o problemă nici când unul dintre colegi decide să părăsească echipa, deoarece contul său va fi închis.

 

5. Schimbă parolele periodic

Ridică mâna dacă și tu folosești aceeași parolă pentru multiple conturi. Majoritatea userilor de internet fac asta, pentru ușurință și rapiditate. Însă acest obicei poate fi periculos. Odată ce o altă persoană capătă acces la unul dintre conturi, va putea folosi parola respectivă pentru a accesa orice aplicație pe care o utilizezi. De aceea e indicat nu doar să setezi parole diferite pentru conturile tale, dar să le și schimbi periodic.

 _______________________
Articol scris de Mihai Tudor, Senior Programmer la Interactions.

Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related