Omnichannel-ul învinge. Retailerul de jucării Noriel - Lider în offline, adaptat perfect la online

Omnichannel-ul învinge. Retailerul de jucării Noriel - Lider în offline, adaptat perfect la online

Noriel este cel mai mare retailer specializat în jucării de pe piaţa din România, în creștere continuă de la înființarea sa în 1995.

Cu peste 80 de magazine fizice proprii și un e-shop, tărâmul magic Noriel este alegerea cea mai potrivită atunci când cauți nu doar jocuri sau jucării ci și produse de puericultură sau hăinuțe pentru copii.

 

Noriel și 2Performant, împreună din 2016. ”Suntem siguri că am luat decizia corectă

Colaborarea dintre Noriel şi 2Performant a început timid în 2016 şi a continuat până la sfârşitul lui 2017 când au luat o pauză pentru schimbarea platformei şi a design-ului site-ului. Au reluat colaborarea în vara lui 2018, după 7 luni de pauză, când au considerat că sunt pregătiţi să se relanseze în program cu forţe noi şi cu dorinţa extinderii portofoliului de clienţi în mediul online. Relansarea a durat doar câteva săptămâni.

 

”Pentru Noriel marketing-ul prin afiliere înseamnă 2Performant:) Am ales 2Performant pentru că este o companie românească şi pentru că aţi fost primii care au lansat în România o reţea de marketing afiliat.

Am primit şi numeroase recomandări călduroase din partea altor parteneri, motiv pentru care nici nu ne-am gândit la o colaborare cu altcineva. Şi acum suntem chiar siguri că am luat decizia corectă.”, Diana-Laura Ianculescu (Specialist Marketing Online la Noriel).

 

Omni-channel cu clientul în primul plan, pariul câștigător

Folosim toate mediile de comunicare disponibile atât pentru clienţii din mediul online, cât şi pentru cei din mediul offline pentru a le oferi nu simple produse, ci o experienţă captivantă în magazinele Noriel şi pe noriel.ro: direct marketing, performance marketing, email marketing, social media, radio şi Tv, outdoor media, evenimente, plus marketing prin conţinut (la sfârşitul anului trecut am lansat propriul blog -  Blogul Noriel ).

O parte dintre canalele de comunicare folosite sunt exclusiv pentru brand awareness şi consideration, iar afilierea a fost integrată în zona canalelor de performance – marketingul afiliat ne ajută mai mult în procesul de creştere a vânzărilor şi mai puţin pentru branding.”

 

Potențialul afilierii e foarte vizibil în campaniile de reduceri

”Rezultatele au fost vizibile după primele luni de la relansare, în luna noiembrie când am demarat prima mare campanie, cea de Black Friday. Tot atunci am şi realizat potenţialul afilierii care poate creşte considerabil în perioadele în care se comunică mari campanii de reduceri.”

 

Performance marketing all the way, pe analizate

Laura ne-a spus că atunci când analizează performanța canalelor de marketing folosite se uită atât la ROI, cât şi numărul de sesiuni, la rata de conversie şi la costul necesar pentru generarea unei conversii.

”Marketingul afiliat este despre performanţă, avantajul fiind cel al costului variabil în funcţie de vânzările generate prin platformă.”

 

Creștere de 250% în al doilea an

În cel de-al doilea an de afiliere (de la relansare), Noriel a generat cu 250% mai multe vânzări faţă de primul an şi a reuşit să crească rata de conversie de la 1.3% până la 3%.

”Analizând comparativ rezultatele celor 2 ani de parteneriat putem spune că am reuşit să ne atingem obiectivul, acela de a genera mai multe vânzări prin intermediul colaborărilor bazate pe încredere cu afiliaţi, facilitate toate de 2Performant.”

 

Team is the name of the game

”În afiliere succesul se datorează unei bune comunicări între advertiser şi afiliaţii săi care pot fi transformaţi în parteneri de încredere. Noi am reuşit să formăm o echipă puternică de parteneri în reţeaua 2Performant cu ajutorul account managerului nostru care ne-a îndrumat şi ne-a explicat importanța comunicării cu afiliaţii şi a motivării acestora. Împreună am găsit soluţii care au funcţionat!”

 

Automatizare și transparență with a human touch = performanță

”Platforma 2Performant este intuitivă şi ne pune la dispoziţie toate tool-urile necesare.

Pe lângă beneficiile tehnice care sunt îmbunătăţite în mod constant şi care ne ajută să generăm vânzări pentru magazinul nostru online într-un mod transparent şi automatizat, cei mai importanţi sunt oamenii din spatele platformei care pun toate rotiţele în mişcare şi care ne oferă consiliere atât nouă, advertiserilor, cât şi afiliaţilor.

Folosim frecvent funcţionalităţile platformei legate de analiza datelor: top afiliaţi, număr de comisioane, rata de conversie, click-uri, dar şi valoarea comisioanelor.”

 

Marketingul afiliat ca modalitate de fidelizare a clienților

În ”lumea plină de imaginație” Noriel, orice este posibil. Înțelegându-și foarte bine comunitatea, Laura folosește programul de afiliere și ca metodă de fidelizare a clienților, oferindu-le posibilitatea să câștige comisioane din propriile comenzi:

”Îi susţinem şi pe afiliaţii aflaţi la început de drum şi încercăm să le oferim toate informaţiile de care au nevoie. Mulţi dintre aceştia ne sunt deja clienţi, ne cunosc produsele şi vor să se înscrie în program pentru a câştiga un comision în urma plasării comenzii. Iar pentru noi acest sistem este o nouă modalitate de fidelizare a clienţilor.”

 

Ca în orice fel de relație, dacă vrei să funcționeze, trebuie să fii acolo zi de zi

Asta face și Laura ca affiliate manager:

  • Folosește în mod constant sistemul de mesagerie pentru a comunica simplu şi eficient cu afiliaţii;
  • Răspunde rapid întrebărilor primite;
  • Le oferă afiliaților informaţii despre campanii;
  • Pune la dispoziţie bannere dedicate fiecărei campanii pe formatele cel mai des folosite;
  • Activează campanii direct din tab-ul de promoţii al platformei pentru a fi ușor găsite de către afiliați;
  • Organizează competiţii pentru a îi răsplăti pe cei mai activi afiliaţi.

”În cei aproximativ doi ani de la relansare am învăţat să comunicăm mai bine cu afiliaţi, să fim mai transparenţi, mai flexibili şi deschişi la orice idee de promovare.”

 

Măsura succesului programului de afiliere Noriel: Rată de aprobare a comisioanelor de 99%

”Este foarte important să fim corecţi cu afiliaţii care respectă regulile programului şi să îi răsplătim corespunzător pentru efortul depus. Încercăm să ne motivăm afiliaţii şi prin aprobarea cât mai rapidă a comisioanelor, am reuşit să ajungem acum la o rată de aprobare a acestora de 99%.”

 

Noi și voi, voi și ei. Un ecosistem

Cu account manager totul e mai simplu.

”Account managerul nostru, Tudor, monitorizează constant evoluţia programului Noriel, ne oferă suport şi ne pregăteşte lunar rapoarte personalizate. Găseşte mereu noi oportunităţi de creştere pentru noi, ne recomandă noi parteneri ce îi includem în programul nostru şi ne ajută cu idei pentru stimularea afiliaţilor.

La 6 luni după ce am relansat programul am iniţiat la sugestia account-ului nostru un sondaj în rândul afiliaţilor. Am reuşit să descoperim în acest fel exact ce îşi doresc afiliaţii direct de la ei, iar în baza feedback-ului primit am început să facem modificări asupra programului.

Sub îndrumarea lui Tudor am organizat şi primele competiţii pentru răsplătirea afiliaţilor care au reuşit să ne aducă mai multe conversii.

Modificările aduse programului Noriel cu sprijinul lui Tudor se reflectă în evoluţia avută, o creştere constantă a numărului de conversii, de click-uri şi de parteneri incluşi în program. Cu suportul oferit de Tudor şi cu sprijinul afiliaţilor noştri vom reuşi să obţinem rezultate mai bune, în fiecare lună.”

 

Pregătiți pentru valul de digitalizare. Creștere de 540% an pe an în luna aprilie și rată de conversie de 5%

Se spune că nicio criză bună nu trebuie irosită. Pentru Noriel primele 3 luni de pandemie au fost dificile, pentru au fost nevoiți să închidă magazinele fizice. Astfel, magazinul online a devenit ”o linie de salvare”. Și online-ul nu i-a dezamăgit. Dar rezultatele obținute au venit în urma eforturilor constante din ultimii ani.

”În ultimele luni am avut proiecte frumoase, pline de imaginaţie, desfăşurate toate în mediul digital. Majoritatea campaniilor pe care le-am rulat de la începutul pandemiei au fost listate şi comunicate şi în rândul afiliaţilor. Afilierea a mers foarte bine, a ţinut pasul cu toate celelalte canale digitale pe care le-am explorat la maximum.

Vânzările prin afiliere au crescut cel mai mult în luna aprilie a acestui an. Am avut o creştere a numărului de tranzacţii raportată la anul precedent cu 540%, iar rata de conversie a fost aproape 5%. În luna aprilie când am promovat campania de iepuraş afiliaţii ne-au depăşit aşteptările şi au reuşit să genereze vânzări mai mari decât în noiembrie, de Black Friday.”

 

#Online(Ne)Salvăm - Comerțul cu jucării în timpul pandemiei de Coronavirus

Laura recunoaște deschis că a fost greu și în același timp își laudă colegii pentru gradul ridicat de adaptare. S-au mobilizat repede și, după închiderea magazinelor fizice au făcut câteva acțiuni care să ajute magazinul online:

  • Au adus produse din categoria Supermarket la Noriel în parteneriat cu Profi – produse esenţiale gândite pentru nevoile de bază ale familiilor, dar şi ale persoanelor singure sau aflate în dificultate;
  • Au adus în portofoliu mai multe produse de îngrijire pentru mămici şi bebeluşi, inclusiv măşti de protecţie simpatice, cu botic pentru copii;
  • Şi pentru că educaţia hrăneşte imaginaţia, iar copii au stat mai mult în casă cu părinţii lor au lansat şi un proiect frumos în care au adunat sute de titluri noi în biblioteca cu cărţi de la Noriel;
  • În luna mai au comunicat o campanie frumoasă de brand, un proiect dedicat copiilor care stau în casă, pentru evadare în imaginaţie. Au creat o platformă de tip Muzeu al Statului Acasă pe care l-au umplut de galerii cu creaţiile copiilor, pe care ulterior, la final de campanie i-au premiat cu vouchere Noriel.

Toate acestea au fost comunicate prompt și afiliaților, chiar dacă volumul de muncă al echipei Noriel crescuse foarte mult:

”În această perioadă am încercat să fim mai aproape de afiliaţi, să înţelegem mai bine nevoile lor, am aprobat mai rapid comisioanele, am răspuns prompt la întrebările acestora şi am comunicat împreună cu aceştia mai multe campanii de reduceri faţă de anul precedent.

Am asistat la o accelerare a comerţului online, iar pandemia de COVID19 ne-a ajutat să descoperim, împreună cu afiliaţii noi oportunităţi de creştere.”

Laura ne-a mai spus și că încă de la începutul pandemiei a observat o creştere a numărului de afiliaţi care se înscriu în program, cât şi un interes crescut pentru promovare, lucru care s-a văzut la nivel de platformă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related