Nu există extra research, există doar prea puțină informație, spune Mihnea Pana, Communication Executive la Rogalski Damaschin Public Relations. Își împarte timpul între agenție și facultate pentru că de boardgames cu prietenii nu prea mai poate fi vorba în pandemie. Dar o cafea bună și o carte funcționează la fel de bine.
”Work-from-home a fost o provocare la început, dar odată ce prinzi ritmul, e ok. PR-ul, ca toate industriile a trebuit să se adapteze, s-a schimbat paradigma, iar acest lucru l-a făcut și mai interesant, mesajele au trebuit să se ducă mai eficient ca niciodată.”
Aceeași intuiție care l-a ghidat spre studii în comunicare i-a generat idei încă de la primul brief mai serios din facultate. A avut 24 de ore la dispoziție să-l rezolve, împreună cu echipa, doar că îi lipsea un framework. A câștigat însă, a primit un internship și a avut timp să descopere și să-și însușeacă un proces profesionist de lucru.
Continuăm seria dedicată tinerilor în PR și discutăm cu Mihnea despre cum percepe el domeniul în care activează, motivațiile din spate și cum vede propria generație.
Prima întâlnire cu PR-ul
Prima întâlnire cu PR-ul a fost undeva în liceu când eram voluntar, gândeam campanii de promovare și strategii de Comunicare, însă nu puteam să pun un label atunci, apoi în clasa a douăsprezecea mi-am dat seama că o carieră în Comunicare mi-ar plăcea cu adevărat.
Ca orice licean eram destul de confuz despre ce vreau să fac pe viitor, dar am pus piesele cap la cap și mi-am dat seama că vreau să activez în Comunicare. După acest moment a urmat resesearch-ul, am început să caut facultăți de Comunicare, iar în Final am ales FJSC din cadrul Universității din București.
Cum ai intrat în industrie
Mi-am dorit să intru cât mai repede în industrie, încă din primul an am început să trimit să trimit mailuri în stânga și în dreapta, însă am intrat cu adevărat în industrie după ce am participat la un concurs organizat de facultate, unde am avut 24 de ore să rezolvăm un brief îndrumați de un mentor din industrie. Echipa mea de atunci a avut norocul să fie coordonată de Eliza Rogalski.
Atunci am dat cu toții de primul contact cu un brief, îmi amintesc că venisem de la un examen direct la concurs. Ideea nostră de la PR ARENA i-a plăcut foarte mult Elizei Rogalski care împreună cu Alina Damaschin a decis să o implementeze. După ce am încheiat „Parlamentul în Teniși” ni s-a oferit un internship în agenție și așa am ajuns să lucrez la Rogalski-Damaschin.
Celor care caută un job le-aș spune ca e foarte important să trimită CV-uri, să aplice peste tot și să încerce să trimită un mail profi, chiar dacă se vor lovi și de seen de la unele instituții sau agenții.
Studii
Sunt încă student la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, la Comunicare și Relații Publice. Baza teoretică este importantă, mai ales până înveți despre ce este vorba cu adevărat în domeniu și până înțelegi exact mecanismele din industrie, e adevărat există diferențe majore în practică, dar nu trebuie lăsată la o parte aspectul teoretic.
Pentru mine switch-ul a venit la finalul anului I când am început internshipul la Rogalski-Damaschin PR și am realizat cu adevărat cât de important este echilibrul între baza teoretică și aplicabilitatea cunoștințelor în viața de zi cu zi de la birou.
Așteptări
Când am intrat efectiv în industrie, mi-am dat seama că unele procese care păreau simple din exterior implică un grad foarte mare de complexitate. Încă sunt convins că PR-ul poate schimba mentalități și că poate aduce beneficii comunităților sau business-urilor.
Primele proiecte
Lucrul care îmi vine acum în minte este că la primul proiect coordonat de Eliza Rogalski, în cadrul concursului PR ARENA, știam ce trebuia să facem însă nu eram siguri de unde să ne apucăm. Acum, după ce am participat la tot procesul din spatele unei campanii, mi-am format un framework, iar un lucru pe care l-am învățat este că nu există extra research, există doar prea puțină informație.
Percepția asupra PR-ului
PR-ul pentru mine este instrumentul care expune realitățile relevante pentru publicul tău. Cred că mentalitățile se pot schimba, însă nu ușor, ci doar prin aducerea unor realități care să pună situații specifice în lumina potrivită. Există multe campanii care au reușit să schimbe mentalități, iar acelea sunt cu adevărat campaniile care au dus o schimbare pozitivă și în societate.
Motivații
I like a good challenge, iar diversitatea din domeniu mă motivează să explorez cât mai multe arii de la tech, la food.
Provocări
Cea mai dificilă parte a fost balance-ul dintre facultate și birou.
Specializare
Cum încă sunt la început, nu m-am specializat pe un tip de PR, încă sunt în perioada în care explorez diferitele tipuri de PR. O zi normală la birou este o zi dinamică plină de scris și de idei faine. În general mă relaxez cu cafea bună și o carte, înainte de pandemie mă vedeam mai des cu prietenii și de obicei jucam boardgames, însă acum am cu pandemia e mult mai complicat.
Proiecte dragi
Înainte de internship am intrat În PRIME, unde am organizat evenimentul de lansarea al PR FORWARD și PR&Ad Fair unde acum sunt Project Manager, dar proiectul cu care mă mândresc cel mai mult este cel de care spuneam mai sus - „Parlamentul în Teniși”, pe care l-am organizat alături de trei colegi Alexandru Stanciu, Ingrid Tîrziu și Irina Pîrcălăboiu.
Generația ta
Este generația care se uită mai mult spre viitor fără să pierdem unicitatea momentului. Seniorii din agenție m-au învățat cu adevărat cum să lucrezi profi și cum să îți respecți deadline-urile și îndatoririle; eu fiind cel mai tânăr din agenție, cred că am putut să vin cu „insightul consumatorului”
Campanii de PR preferate
Campania Magic Home
Campania Protect her wings
Campania Heathrow express
PR-ul de pandemie
Pandemia a fost momentul în care am reintrat „în pâine” după ce stagiul meu Erasmus de la Bruxelles a fost afectat de Coronavirus, iar work-from-home a fost o provocare la început, dar odată ce prinzi ritmul, e ok. PR-ul, ca toate industriile a trebuit să se adapteze, s-a schimbat paradigma, iar acest lucru l-a făcut și mai interesant, mesajele au trebuit să se ducă mai eficient ca niciodată.























