Superbowl sau cum sa scapi din orice cu "n-am fost eu"

Superbowl sau cum sa scapi din orice cu "n-am fost eu"

Ne-am uitat la spoturile din acest an pentru Superbowl si am incercat sa ne dam seama despre ce sunt. Care e tonusul creativilor dupa un an de lucru din casele lor? Care sunt insighturile marketerilor si ce au vrut ei sa transmita acum celei mai mari audiente globale? 

Anul acesta nu vedem executii spectaculoase, e clar ca bugetele au fost reduse, dar sunt suficiente figuri din show-biz care au ales sa endorseze brandurile. Si au facut-o poate, pentru ca li s-au propus scripturi in care au avut libertatea sa se auto-ironizeze si sa-si umanizeze putin imaginea de superstaruri. Iar asta a dat nastere la un umor fin, despre care probabil marketerii amintiti mai sus, au stiut ca va prinde bine. Daca audientele nu si-au exersat timp de un an intreg zambetul ala satisfacator dupa katharsis-ul, fie el si comercial, dintr-un spot smart si funny, nu inseamna ca si-au pierdut aceasta abilitate. 

Asa ca anul acesta il putem vedea pe Jason Alexander calcat oarecum in picioare de un adolescent (spot despre care am scris si aici), pe Matthew McConaughey in cautarea versiunii lui 3D, pe Will Ferrell suparat foc pe Norvegia (in conditiile in care sotia lui e suedeza), sau pe John Travolta dansand pur si simplu alaturi de fiica lui pe gazonul din spatele casei. 

Overall, vibe-ul spoturilor este unul antrenant si chiar daca nu am identificat teme si mesaje prea profunde, un tur al line-up-ului executiilor editiei din acest an al Superbowl-ului e suficient cat sa ne aduca aminte ca viata a ramas la fel, chiar daca am lasat un an greu in spate: cu totii avem dorinte, fetisuri si fantezii marunte, pe care daca nu ni le implinim in viata reala, macar ni le proiectam in reclame. Aa, si cu totii evitam sa recunoastem cand ne furam unii altora chipsurile. Dar, putem scapa usor, dupa cum ne spune Mila Kunis, mai jos. 

Iata spoturile: 

Cheetos:

Amazon, Alexa:

 Scotts & Miracle Gro:

 Swiffer & Dawn, P&G:

Pringles: 

Squarespace:

Mojo Supermarket:

M&M's:

 Stella Artois:

 General Motors:

 Doritos:

Uber Eats:

Incheiem cu mesajul din spotul celor de la Stela Artois - ne nastem toti cu 2.5 miliarde de batai de inima. Ce-ar fi sa le investim unde simtim cu adevarat?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related