Victoria Radu: Break Binary pentru mine a insemnat redarea planului real cu cel imaginar, persoana din mijloc care este constransa pe pamant si astronautul care evadeaza din gandirea de masa

Victoria Radu: Break Binary pentru mine a insemnat redarea planului real cu cel imaginar, persoana din mijloc care este constransa pe pamant si astronautul care evadeaza din gandirea de masa

Cu background in inginerie, Victoria Radu isi alege temele de creatie astfel incat sa combine logica, stiinta si matematica cu partea sensibila si inspirationala a artei. Lucrarea ei de la glo™ Urban Pairs & Art Flairs se numeste insa "Cu capul in nori". 

Cerul e mereu o sursa de inspiratie, fiecare cadru e unic si special, iar lumea mereu mi-a zis ca sunt visatoare si “cu capul in nori”. Am zis sa folosesc spusele lor intr-un design colorat, cu piesa din mijloc reprezentand o personalitate neafectata de parerile externe si care ramane mereu ancorata in elementele reale si cele imaginare pentrru a-si gasi echilibrul, povesteste Victoria

 Înscrierile s-au încheiat, iar în perioada în care juriul privește, evaluează și deliberează până miercuri, când vor anunța cei 15 finaliști care merg în finală pe Instragram, noi spunem poveștile participanților.

 

Bio pe scurt

Buna! Sunt din Constanta si ma numesc Radu Victoria-Cristiana. Sunt absolventa din 2016 de studii ingineresti pe domeniul de Navigatie si Transport Naval – UMC, master in arhitectura Navala – UOC si acum anul 3 la Facultatea de Informatica – UOC.

 

Povestea ta cu arta

Desenam in fiecare moment in care aveam un pix, un creion in mana, pe caiete, fise de lucru, carnetele, orice prindeam.

Arta a fost mereu parte din dezvoltarea mea inca de cand eram mica. Multe drumuri din viata sunt incerte si deseori drumul ales nu inseamna si destinatia planificata, dar arta mereu a fost constanta si o ancora pentru emotiile mele.

Initial nu am urmat o forma de invatamant care sa-mi dezvolte latura artistica, desi mai tot ce am facut pe plan academic a inclus arta sub o forma sau alta. Meru mi s-a zis ca nu am sanse sa reusesc ca un artist in Romania si ca “voi muri de foame” si ca ar trebui sa renunt. Acum lucrez la o multinationala si investesc in arta ca un hobby de viitor.

 

Evolutie

De la coli de Xerox din 1999 (7 ani) la mouse-ul cu bila din scoala generala in 2007 (13 ani) unde aveam acces la internet si am descoperit site-ul desenatori.ro unde o comunitate de artisti romani desenau, postau si se apreciau. Acolo am realizat intr-un program de FLASH simplist primele mele lucrari digitale, iar de cateva luni urmez crusurile de manga de la Scoala SAKUA care m-au ajutat sa depasesc friica de programele avansate folosite in plan international: Photoshop, SketchUP, Manga Studio, Clip Studio, SAI etc.

Primul desen digital facut cu un mouse cu bila, varsta: 13 ani (desenat din imaginatie)

Desen digital, varsta: 18 ani (desenat dupa o referinta)

 

Temele care te inspira

Contrastele precum Eros si Tanathos, uratul vs frumosul, viata vs moartea. Aceste concepte stau in spatele fiecarei idei. Totusi, avand un background in inginerie temele alese mereu au trebuit sa combine logica, stiinta si matematica cu partea sensibila si inspirationala a artei si pot spune cu incredere ca profesorii pe care i-am intalnit, desi se ocupau cu stiinte exacte, m-au sprijinit semnificativ si m-au format in ceea ce priveste arta, incurajandu-ma sa particip la competitii si sa fac proiecte artistice, folosindu-mi viziunea de viitor inginer.

Portrete digitale, vârsta: 20 de ani (desenate dupa referinte)

Desene digitale, varsta: 23 de ani (desenate din imaginatie)

 

Ce forme noi ai experimentat

Pe langa desenul traditional si cel digital, am experimentat si cu Bodypainting pentru artistii contemporani din cadrul Facultatii de Arte de la UOC. In 2019 am fost voluntar in cadrul proiectului ORASUL MEU DIN MOZAIC pentru realizarea mozaicurilor ce decoreaza trecerile de pietoni din orasul Constanta si tot in 2019 am pictat cu vopsea peretele UOC impreuna cu un coleg de la Facultatea de arte si 2 colegi de la Informatica, iar la finalul lui 2020 m-am ambitionat intr-un proiect de animatie unde am fost autodidacta <cu ajutorul video-urilor de pe Youtube> sa lucrez in Adobe Animation si pentru genericului de final dintr-un proiect din cadrul ROD Festival.

Colaborare body painting din 2016 cu Facultatea de Arte, pentru piesa „Hades și Persefona”

Lucrare realizata in colaborare cu Facultatea de Arte, pe peretele Universității Ovidius din Constanta, varsta: 26. (Martie.2019)

Lucru la realizarea mozaicurilor (iulie.2019)

glo™ Urban Pairs & Art Flairs

Urmaream cu interes articolele cu artistii prezentati de catre echipa IQads si atunci am vazut si acesta competitie.

Ca la orice concurs, tema din spate si provocarea de a face ceva nou cu o viziune, care de alt fel nu mi-ar fi trecut prin minte. Orice concurs este o oportunitate de a invatat si de a experimenta ceva nou intr-un mediu nou, iar regulile oricarui concurs sunt ca o provocare la care imi pun intrebarea “Pot face ceva cu aceasta tema?”

De mult am vrut sa creez digital un design de tricou. Am considerat ca acum ar fi momentul sa incerc ceva inafara zonei mele de confort.

 

Ideea, inspiratia

Initial conceptul arata complet diferit, pana am recitit regulile si am vazut ca ma indreptam catre un design colorat cu animalute ce faceau refeinta la desenele animate... ups... din fericire am putut sa-mi regandesc conceptul in ultima zi de inscriere.

Cerul e mereu o sursa de inspiratie, fiecare cadru e unic si special, iar lumea mereu mi-a zis ca sunt visatoare si “cu capul in nori”. Am zis sa folosesc spusele lor intr-un design colorat, cu piesa din mijloc reprezentand o personalitate neafectata de parerile externe si care ramane mereu ancorata in elementele reale si cele imaginare pentrru a-si gasi echilibrul.

 

Procesul de creatie

Lucrarea incerc mai intai sa o vizualizez, apoi schita am realizat-o monocromat din culoarea piesei din mijloc, iar restul am lucrat printe stropi deoarece cat desenam aveam grija sa ma detasez de piesa ca sa vizualizez obiectiv elementele de compozitie care nu merg, ce trebuie sa elimin si ce trebuie sa ma focuses pentru a aduce in prim plan.

Break Binary pentru mine a insemnat redarea planului real cu cel imaginar, planul natural cu cel artificial, persoana din mijloc care este constransa pe pamant si astronautul care evadeaza din gandirea de masa si decoleaza cu jet pack-ul prin nori.

 

Dificultati

Timpul, timpul, lenea, Clash-ul din League of legends, faptul ca am crezut ca voi fi in pat pana la ora 23:00 si iarasi timpul.

 

Cum vezi tu viitorul

Sincer am ajuns sa nu-mi dau seama unde trece timpul. E infricosator si imi dau seama ca mi-am creat un spatiu de adapost in care ma deconectez de realitatea asta coplesitoare pe care o traim. In ziele care trec ma axez sa-mi dau provocari care sa ma conecteze la realitate si prin care sa-mi monitorizez progresele, precum participarea la un concurs, plimbari, cititul unei carti, vizionarea unui film/serial etc.

 

Relația dintre arta și public în viitor

Arta are un loc important in cultura, societate si in inima oamneilor, are puterea de a uni artistul cu publicul si de a reda neasteptatul cu surprinzatorul. Arta se va digitaliza si va progresa intr-un mod favorabil, fiind din ce in ce mai atragatoare si mai accesibila pentru toata lumea.

Vezi lucrarile inscrise la glo™ Urban Pairs & Art Flairs

gloTM

+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Oameni

Sectiune



Branded


Related