Andrei Vlad: Pentru mine arta a fost mereu fizica. Pe pereti, tiparita pe foaie, pe carton, plastic. In digital totul dispare atat de usor

Andrei Vlad: Pentru mine arta a fost mereu fizica. Pe pereti, tiparita pe foaie, pe carton, plastic. In digital totul dispare atat de usor

Inspirat de arta stradala, interesat de tehnica de ilustratie de tatuaje vintage americane sau rusesti, absolvent de Relatii Economice Internationale si Marketing Strategic, Andrei Vlad incearca sa nu faca niciodata ceva "ce s-a mai facut". Ii plac in schimb ironiile undercover. Si dintr-o astfel de ironie s-a inspirat in lucrarea inscrisa la glo™ Urban Pairs & Art Flairs, concurs care se afla in etapa de evaluare si notare a juriului. Puteti vedea aici lucrarile inscrise. Noi vorbim mai jos de "Are you Darwinning, son?", art workul lui Andrei Vlad. 

Am facut research in legatura cu alte brand-uri de fashion atat de mainstream fashion cat si high fashion si am incercat sa redau acelasi feeling pe care mi-l dau mie tricourile facute de alti designeri celebri.

 Cum a ajuns Darwin la glo™ Urban Pairs & Art Flairs, vedeti mai jos:

 

Bio pe scurt

24 ani, din Curtea de Arges, adoptat de Bucuresti si lucrez in marketing. 

Ca etape de formare, cred ca e greu de zis, probabil pasiunea pentru marketing a pornit de la un concurs pe tema asta din facultate, acolo am inceput sa inteleg mai multe despre brand-uri si imaginile lor. Si am tot urmat firul asta terminand licenta in Relatii Economice Internationale si facand masteratul in Marketing Strategic.

 

Povestea cu arta

E mult spus povestea, dar sa zicem ca am desenat lucruri de cand eram mic, si nu erau neaparat din bete si cercuri, dar nici nu erau nimic de pus pe frigider dupa parerea mea, dar percepeam asa unele perspective prin desen.

De la desen, la graphic design am trecut fara sa imi dau seama, cand in liceu intram in Photoshop pentru a crea poze amuzante pentru mine si prietenii mei si am inceput sa invat din ce in ce mai multe despre unealta in sine. Abia in facultate am aprofundat intreaga suita pentru ca am inteles ca mi-ar putea prinde bine sa stiu conceptele de estetica publicitara avand si mintea orientata catre marketing.

 

Temele care te inspira

Cel mai mult ma inspira grafferii si artistii stradali, am copilarit oarecum in cultura asta urbana si mereu mi-au captat interesul. Dar asta e o pasiune veche. Una complet noua ar fi tehnica de ilustratie de tatuaje vintage americane sau rusesti. E ceva ce vreau sa invat sa desenez in viitor.

Incerc sa nu reproduc niciodata ceva ce s-a mai facut sau am mai vazut undeva. Poate sa fie ca un fel de sechele din industria de marketing si comunicare unde nu doresti sa fii o copie a unui alt concept, vrei sa reusesti cu ideea ta originala orice ar fi.

 

glo™ Urban Pairs & Art Flairs

Presupun ca v-ati facut bine targetarea, pentru ca au ajuns si la mine reclamele din online, si dupa ce am citit brief-ul am zis sa incerc. Subiectul mi s-a parut foarte interesant mai ales ca am avut destule ‘wake-up-call-uri’ in perioada de lockdown, si m-a incitat ideea de a pune intr-un canvas momentele astea de epifanie.

 

Procesul de creatie

Voiam sa surprind cumva ideea de adaptare si in acelasi timp voiam sa fac un tricou pe care sa-l si port eu cu placere. Imi plac ironiile super undercover. Daca merg undeva (desi acum, sa fim seriosi? Unde ai putea sa mergi?) din 10 oameni care vad design-ul si doar unul singur se prinde si de intelesul din spatele lui, pentru mine asta isi atinge scopul. Sunt ca niste glume de interior vizuale, cumva. Odata ce te-ai prins de ele faci parte din club, bine ai venit!

Cat despre etape, a durat ceva sa caut modele care sa se imbine bine. Am facut research in legatura cu alte brand-uri de fashion atat de mainstream fashion cat si high fashion si am incercat sa redau acelasi feeling pe care mi-l dau mie tricourile facute de alti designeri celebri.

Cred ca totul a facut click pentru mine cand am citit partea de „Break Binary”. In special partea conceptelor opuse. Deoarece am mai facut un proiect similar (facut pentru mine ca sa exersez in Illustrator si InDesign) in care am combinat album art-ul de la albumele jazz din perioada lor de glorie din SUA cu artistii de muzica lautareasca de la noi din tara.

Concepte Opuse. Nu au cum sa dea bine. Si totusi. Nu o sa zic eu, asa ca ziceti voi. De la asta am prins curaj si am zis sa incerc si aici, cred ca mi-am castigat aripile in contraste tari si aveam nevoie de un nou challenge.

 

Dificultati

Cred ca a fost sa ma decid pe o combinatie de culori si de redare a tehnicii de pixelare, deoarece a trebuit sa intru si ‘pictez’ digital pixel cu pixel pentru ca ilustratia sa fie sharp.

 

Cum vezi tu viitorul

O sa sune mult prea dramatic, dar il vad mai matur decat inainte. Am luat niste decizii de organizare mentala si de mai multa disciplina in viata, in general. Timpul petrecut cu tine insuti iti da multe la care sa te gandesti. Si mi-am dat seama cam cat de gresit faceam ceea ce faceam inainte si incerc sa ma dreg usor, usor si sa raman consistent in a dezvolta acest self-discipline.

Deci vad viitorul destul de senin de acum incolo. Cum se vede si in vizualul trimis, poate cu mai putini nori, dar si daca sunt, macar nu ploua.

 

Relația dintre arta și public în viitor

Sper sa nu devina complet digitala. Desi, se tot indreapta in directia aia. Pentru mine ‘arta’ a fost mereu fizica. Pe pereti, tiparita pe foaie, pe carton, plastic, etc. Trebuia sa vezi lucrul ala cu ochii tai ca exista ca sa o poti numi munca cu adevarat. Sa existe intr-un spatiu fizic pentru mai mult de o secunda sau cat mai dureaza un scroll acum in 2021. In digital totul dispare atat de usor, si lumea uita atat de repede incat mi se pare ca nu deserveste pe deplin munca artistului. Noroc ca exista astfel de initiative care opresc viteza de scroll in loc pentru cateva momente ca oamenii sa experimenteze lucrarile artistilor pentru mai mult de o secunda gonita de dopamina. 

Vezi lucrarile inscrise la glo™ Urban Pairs & Art Flairs

gloTM

+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related