Andrei Zdetovețchi, Kooperativa 2.0: Ce sunt tururile virtuale și cum te pot ajuta în promovarea unui business

Andrei Zdetovețchi, Kooperativa 2.0: Ce sunt tururile virtuale și cum te pot ajuta în promovarea unui business

Un tur virtual este o tehnologie de realitate virtuală (VR) prin care o persoană poate vizualiza un loc sau un spațiu de la distanță. Adică, printr-un tur virtual poți face o vizită, virtuală evident, și poți experimenta spațiul înconjurător fără a fi nevoie să te deplasezi acolo.

Acesta este compus dintr-o serie de imagini panoramice sferice care îți oferă posibilitatea să vezi 360 de grade de jur-împrejur și de sus în jos. Mai multe panorame de 360 de grade, legate între ele prin zone senzitive, alcătuiesc un tur. Experiența poate fi îmbunătățită adăugând sunete direcționale, muzică, informații textuale, video sau interfețe de navigare personalizate.

Mai exact, tururile virtuale sunt un instrument de marketing modern și interactiv.

Ca domenii de aplicabilitate, ține doar de imaginația fiecăruia. Dar ca să le enumăr pe cele evidente, menționez industria hotelieră, restaurantele, domeniul imobiliar, turismul, magazinele, showroom-urile, clinicile și cabinetele medicale, liniile de fabricație, grădinițele, școlile, muzeele, siturile istorice sau cele  arheologice. Orice spațiu, fie deschis sau închis, poate fi prezentat virtual printr-un tur. Și partea cea mai practică este că nu trebuie să te deplasezi, totul se face online, de la distanță.

 

Economisești timp

În domeniul imobiliar, atunci când apare o nouă proprietate la vânzare sau închiriere, te poți aștepta la sute de apeluri telefonice de la potențialii clienți. Să te întâlnești cu toți ar însemna un mare consum de timp. Iar pe lângă asta, mulți sunt doar curioși, fără intenția de a cumpăra/închiria.

Având un tur virtual, clienții pot vizualiza proprietatea online, de pe calculator sau de pe telefonul mobil. Cei care sunt cu adevărat interesați vor suna și vor cere mai multe informații, iar ulterior vor programa o întâlnire. Astfel, numărul vizionărilor fizice se va reduce, iar agentul imobiliar va câștiga timp.

Însă, nu doar în domeniul imobiliar se poate economisi timp. Să presupunem că ai un hotel cu săli de conferințe și o companie dorește să organizeze un eveniment. În loc să trimită un agent ca să evalueze spațiul respectiv, o modalitate mult mai simplă este să vizualizeze locația din Google Street View sau pe site-ul hotelului, fără a mai fi nevoie să se deplaseze. Câștigă timp, nu-i așa?

 

Disponibilitate pe dispozitive multiple

Trăim într-o epocă tehnologică care continuă să se dezvolte în fiecare zi. Astăzi, majoritatea oamenilor dețin telefoane “smart” ce le oferă acces facil la internet. Și care este principalul motor de căutare pe internet, Google, nu-i așa? Ei bine, Google oferă o grămadă de servicii compatibile cu dispozitivele mobile (telefoane, tablete), inclusiv Google Street View. Mă refer aici la posibilitatea de a putea viziona interiorul businessurilor.

În urmă cu câțiva ani se folosea tehnologia Adobe Flash pentru publicarea tururilor virtuale. Asta însemna un plugin în plus pe calculator, dar care nu funcționa pe telefoanele mobile. Tehnologia s-a schimbat între timp, Flash a fost îngropat oficial, iar acum avem HTML5, WebXR. Pe scurt, funcționează perfect pe dispozitive mobile, precum și pe laptopuri și desktopuri.

 

Tururile virtuale oferă o abundență de informație vizuală

Un tur virtual ajută vizitatorii să afle tot ce trebuie să știe despre afacerea ta. Cu acesta plasat în Google Street View, clienții au acces la informații despre ceea ce oferă afacerea ta, galeria de fotografii sau datele de contact. Informația vizuală are o mare contribuție în atragerea vizitatorilor și conversia lor în clienți. O fotografie oferă un punct de vedere static, fix, doar un fragment din realitatea înconjurătoare, în comparație cu o imagine interactivă de 360 de grade. Ecuația este destul de simplă: mai multe informații răspund mai multor întrebări ale clienților.

 

Social media

Când ai un tur virtual interesant ce captează privirile, acesta are șanse mari să devină viral. Oamenii îl vor distribui online și vor povesti cunoscuților. Astfel, conținutul site-ului tău devenit popular se va reflecta și în poziția din clasamentul motoarelor de căutare. Adică, acesta va genera mai mult trafic și va apărea mai sus în căutări.

Facebook a început să ofere posibilitatea de a afișa interactiv imaginile de 360 de grade. Ceea ce înseamnă că pot fi postate în pagini de business, precum și în cele personale, iar de acolo distribuite mai departe. Lucru de neimaginat în urmă cu câțiva ani.

Ar fi mai multe de povestit despre tururi și realitatea virtuală, mai ales în contextul în care deplasările fizice au fost reduse pe cât posibil și ne bazăm tot mai mult pe online și prezențe remote. Cine are deja un tur virtual se poate considera cu un pas în fața concurenței. Cine nu, ce mai așteaptă? :)

 _______________________
Andrei Zdetovețchi, Photographer & Web designer la Kooperativa 2.0

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related