Victor Gavronschi: Cu FameUp poți crea o campanie cu mii de influenceri locali în mai puțin de 5 minute, salvând astfel timp și bani

Victor Gavronschi: Cu FameUp poți crea o campanie cu mii de influenceri locali în mai puțin de 5 minute, salvând astfel timp și bani

Faima. Adevărata monedă de schimb a lumii online și offline. Da, Warhol a avut dreptate și iată: acum suntem toți celebri. Măcar o secundă sau 15 minute. Depinde cât ne dorim. Și ce facem pentru a ajunge acolo. Comunitatea influencerilor din România a crescut exponențial în ultimii ani și s-a diversificat, peisajul este din ce în ce mai bogat în influenceri locali sau de nișă, iar influencer marketingul este pe val de ceva vreme și rămâne acolo, adaptându-se o dată cu industria. Dar cum ajungi la toți acei influenceri nișați, importanți pentru comunitatea lor? Cum îi identifici pe cei relevanți? 

Aplicația FameUp a fost creată pentru a simplifica legătura dintre branduri, agenții și influenceri.
Aplicația automatizează întregul proces al unei colaborări dintre un brand și influenceri, de la recrutarea acestora și managementul de campanie, la briefing, facturare și plăți către influenceri. Astfel, prin 
FameUp, agențiile identifică ușor ”new talent” chiar și în orașe mai mici sau zone ascunse și pot realiza campanii cu 500-1000 de influenceri. Până acum, cele mai ample campanii au angrenat peste 10.000 de influenceri locali din întreaga țară.

Aplicația este deschisă oricărui influencer, însă focusul FameUp este pe acele persoane ce au un cont de Instagram cu 500 până la 10.000 de followeri și care respectă câteva condiții de bază.

Cred că are loc o responsabilizare în relația dintre branduri și influenceri. Și da, poate e încă la început sau se desfășoară prea încet. Dar începem să ne educăm în această direcție, să fim conștienți de obligațiile, drepturile și beneficiile fiecăruia.

Victor Gavronschi, CMO&Partner @FameUp, povestește în interviul de față cum a luat naștere FameUp, care sunt serviciile pe care le aduce aplicația, cum s-a schimbat relația brandurilor cu influencerii în ultimii ani și cum a evoluat ideea de responsabilitate dintre companii, influenceri și publicul lor. 

 

Povestea FameUp

Aplicația a apărut anul trecut, ca un spin-off dintr-o rețea socială. Au fost extrase câteva funcționalități de bază și s-a schimbat targetul utilizatorilor către influencerii locali din Instagram. În aproximativ 2 luni s-au făcut ajustările necesare pornind de la aplicația anterioară și în luna mai 2020 s-a lansat FameUp, în versiune beta.

Pentru mine, nevoia a existat de ceva ani. Din poziția duală, a unui om de agenție și antreprenor, regăseam deseori campanii de comunicare ce aveau și această componentă de influencer marketing. Existau însă câteva probleme ce au devenit foarte rapid laitmotivul oricări oricări campanii de genul ăsta: pe lângă faptul că era greu de comunicat cu mai mulți influenceri în același timp, apăreau mereu blocaje când venea vorba de facturare, contractare sau o raportare corectă a rezultatelor.

 

Etapele

Noi am avut un parcurs atipic. Ionuț Pătrăscoiu, CEO și fondator Fameup, era deja la al 4-lea spin-off al aplicației. Din momentul în care s-a decis noua direcție, în 2 luni aplicația era deja în versiune beta, cu funcționalitatea de oferte gratuite, iar după aproximativ încă 3 luni am introdus sistemul de colaborări plătite. La finalul anului trecut am intrat pe piața din Spania iar anul acesta ne concentrăm în a stabiliza aplicația în vederea abordării de noi piețe internaționale.

 

Echipa

Din echipa de management fac parte eu, pe zona de Marketing și Business Development, și Ionuț Pătrășcoiu, CEO și fondatorul aplicației FameUp. În acest moment, suntem în etapa de construcție a unei echipe complexe de Development, Suport, Marketing și Vânzări.

Competențele noastre sunt diferite, dar complementare. Eu am experiența marketerului in-house și de agenție, iar Ionuț și-a dezvoltat experiența antreprenorială și managerială.

Întâlnirea noastră a fost cumva întâmplătoare, la recomandarea unui partener de business comun, dar match-ul dintre noi a fost imediat. Eu am făcut click instant în momentul în care Ionuț mi-a dezvăluit ideea aplicației. Iar el avea nevoie de un om de marketing care să-i fie aproape și să înțeleagă perspectiva relației dintre branduri și influenceri.

 

Ce face FameUp

Aplicația automatizează întregul proces al unei colaborări dintre un brand și influenceri, de la recrutarea acestora și managementul de campanie, la briefing, facturare și plăți către influenceri. La modul real, poți crea o campanie cu mii de influenceri locali în mai puțin de 5 minute, salvând astfel timp și bani.

Dacă înainte era aproape imposibil de imaginat o campanie cu 500-1000 de influenceri, prin FameUp acest lucru este posibil și chiar super ușor de realizat.

Pe lângă faptul că scapă de grija gestionării unui număr ridicat de influenceri locali (prin procesul automatizat al aplicației), agențiile vor fi acoperite din punct de vedere contractual și fiscal în relația cu influencerii locali. De exemplu, aplicația FameUp acoperă complet cedarea drepturilor de autor pentru materialele create de influencerii locali către agenții.

Un alt lucru important de menționat este faptul că aplicația FameUp permite agențiilor să identifice cu ușurință ”new talent” chiar și în orașe mai mici sau zone ce nu erau identificate în mod automat cu influencer marketing.

 

Servicii & Beneficii

În acest moment, sunt peste 70k de influenceri locali din România în aplicație. Acest număr (mereu în creștere) permite agențiilor să transforme influencerii locali în amplificatori ai mesajului de campanie, aplicația putând fi un canal de comunicare unic sau în completarea unor alte canale tradiționale (de conținut, advertising etc.)

Și desigur, avantajele de bază reflectă de fapt cele 2 funcționalități ale aplicației:

  • Oferirea de produse și/sau servicii gratuite în schimbul promovării
  • Plata per postare/ story a unei mase foarte mari de influenceri locali.

În plus, la finalul fiecărei campanii plătite, agențiile primesc din partea FameUp un raport cu indicatorii de performanță ai campaniei și o listă detaliată a rezultatelor.

 

 

Avantajele prezenței influencerilor în markeplace-ul FameUp

În primul rând, aș dori să insist asupra unui aspect: aplicația este deschisă oricărui influencer, însă focusul nostru este pe acele persoane ce au un cont de Instagram cu 500 până la 10.000 de followeri. Aceștia trebuie să respecte câteva condiții de bază pentru a fi acceptați în aplicație și principalul avantaj al utilizării lor în comunicarea brandurilor este nota de autenticitate pe care aceștia o au. Alte avantaje mai sunt cele legate de numărul acestora (aprox. 50% din totalul conturilor de Instagram la nivel de România), dar și de costuri (în FameUp existând prețuri ce încep de la 4-5 RON).

Din perspectiva influencerilor locali, viziunea noastră este ca orice persoană cu un cont de Social Media să poată beneficia de produse, servicii și chiar bani pentru timpul petrecut online.

Aplicația este de tipul opted-in, adică influencerii locali aplică pentru a face parte din comunitatea noastră. Există un set de reguli ce trebuie îndeplinite iar după ce sunt acceptați, pot aplica la diverse oferte gratuite și campanii plătite sau pot fi abordați direct de către branduri, prin solicitări de colaborare.

Avem un sistem propriu de growth, bazat pe recomandări ce vin atât de la influencerii locali, cât și de la branduri.

 

De ce e au nevoie brandurile de influencerii locali

Pentru autenticitate și o scalare rapidă și eficientă a comunicării oricărui mesaj de marketing. Orice brand sau agenție nu are cum să evite acest segment de audiență. Iar noi le oferim o cale rapidă de a se conecta și a colabora cu influencerii locali.

 

La ce audiențe ajungeți

Reachul potențial al acestor influenceri locali se situează acum la peste 100 de milioane de conturi, pentru România și Spania. Deși există o structură foarte diversificată a influencerilor locali, segmentul primar este format din tineri, între 18-28 ani, cu interese din lifestyle, fashion, health, beauty și travel.

 

Etapele unei campanii

Sunt 4 pași: alegi tipul de comunicare (postare sau story), introduci brieful (text, tag-uri și video sau imagini), definești targetul de influenceri locali și stabilești bugetul campaniei (pe baza numărului de influenceri locali și numărul de postări sau story-uri). That’s it! :)

O agenție are posibilitatea de a-și crea mai multe conturi în aplicația mobilă, pentru fiecare brand cu care lucrează. În acest moment, lucrăm la o versiune web a aplicației, un dashboard, cu integrarea directă a unor conturi multiple și funcționalități de user-management.

Până acum, cele mai ample campanii au angrenat peste 10.000 de influenceri locali din întreaga țară.

 

Cum a evoluat peisajul influencerilor în România

Cu bune și cu... mai puțin bune. Cert e că influencer marketingul trebuie să facă parte din mixul de comunicare al oricărui brand. Și de fapt... acest lucru se întâmplă oricum, fie că vrei sau nu. Vecinul care și-a luat roșii de la magazinul ABC și vine să-ți spună cât de încântat e de achiziție pentru că a primit și 2 fire de ceapă bonus, e tot un fel de influencer. Asta dacă părerea lui contează pentru tine și te-a convins să faci și tu o astfel de achiziție.

Cred că are loc o responsabilizare în relația dintre branduri și influenceri. Și da, poate e încă la început sau se desfășoară prea încet. Dar începem să ne educăm în această direcție, să fim conștienți de obligațiile, drepturile și beneficiile fiecăruia.

 

Relația brandurilor cu influencerii

În FameUp, am observat faptul că ambele părți învață cum să comunice una cu alta. Brandurile (încă) învață cum să construiască un brief iar influencerii, cum să ”citească” un brief și cum să construiască materialul de promovare în jurul acelui brief. Lucrurile evoluează iar noi, la FameUp, avem planuri de a contribui la educația acestei piețe pentru o abordare eficientă și corectă a campaniilor de influencer marketing.

Suntem toți într-o goană ”nebună” după autenticitate. Pe măsură ce oamenii devin mai educați, chiar și într-o societate de consum, mesajele clasice ale publicității nu doar că nu mai au nici un efect, ci pot provoca o adevărată aversiune. Oricum, părerea mea este că principiul de bază rămâne același: cunoaște-ți foarte bine audiența target ca să poți genera cele mai bune mesaje. Fii conștient de ce îl doare/ interesează pe clientul tău target și inițiază un dialog cu el.

 

Provocări

Provocările sunt variate: de la construcția unei echipe dedicate proiectului FameUp, la înțelegerea nevoilor și aspirațiilor influencerilor locali. Adevărul e că avem deja o listă consistentă de noi funcționalități și actualizări ale aplicației, ce vin în întâmpinarea acestor provocări. Planurile sunt mari... trebuie doar să le luăm pe rând.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related