Cristian China-Birta, Kooperativa 2.0: am lansat proiectul #RomâniaDeschisă din nevoia prezenței unui dialog între cetățeni, autorități și mediul de afaceri

Cristian China-Birta, Kooperativa 2.0: am lansat proiectul #RomâniaDeschisă din nevoia prezenței unui dialog între cetățeni, autorități și mediul de afaceri

Un studiu despre comportamentul consumatorului în pandemie efectuat în luna iulie de Mednet Marketing Research Center arată că principalul factor de stres al românilor este legat de reintroducerea restricțiilor ca urmare a unui nou val COVID-19. Din perspectiva celor intervievați, cele mai eficiente măsuri de prevenție în pandemie au fost obligativitatea purtării măștii (7,49%), distanțarea socială (6,73%) și  măsurarea temperaturii corporale la intrarea în magazine (5,84%).

Stresul consumatorilor autohtoni are la bază o serie de factori ce i-au determinat să își schimbe stilul de viață pe timp de pandemie. Un aspect important în acest sens este reprezentat de modificarea programului centrelor comerciale. Statisticile arată că românii au fost afectați de această măsură, majoritatea dintre ei fiind nevoiți să își schimbe programul de lucru (34,2%). Mai mult, 28,3% dintre respondenți au declarat că nu se puteau încadra în programul magazinelor. Astfel, o activitate uzuală, precum shopping-ul, a devenit unul dintre cei mai mari factori declanșatori de stres. Totuși, cei care au reușit să ajungă în magazine pe perioada restricțiilor s-au declarat mulțumiți de stocul produselor de bază (8,38%) și măsurile de protecție aplicate de magazine (8,36), dar au fost dezamăgiți de disponibilitatea personalului (7,90%) sau numărul de promoții oferite (7,22%). În plus, 11,6% dintre respondenți susțin că magazinele erau aglomerate, ca urmare a programului redus. Studiul s-a desfășurat pe un eșantion de 1.111 persoane cu vârste de peste 18 ani și are un interval de încredere de 95%.

Premisele studiului au determinat demararea inițiativei #RomâniaDeschisă, un proiect ce gravitează în jurul nevoii de comunicare dintre cetățeni, autorități și mediul de afaceri. Pornind de la ideea că dialogul reprezintă cheia către o societate în care nevoile cetățenilor primează, demersul propune spre dezbatere diferite teme de interes național. Scopul este acela de a afla părerile cetățenilor, urmând ca ulterior acestea să fie discutate cu reprezentanți ai autorităților și mediului corporate în vederea generării de schimbare. Inițiativa recent lansată are ca primă abordare o temă derivată din concluziile studiului desfășurat de Mednet Marketing Research Center, subiectul propus fiind „Oportunitatea restricționării programului de funcționare a magazinelor într-un posibil scenariu de nou val pandemic”.

#RomâniaDeschisă este o inițiativă demarată de Cristian China-Birta, cunoscutul blogger și antreprenor care a sesizat necesitatea prezenței dialogului într-o societate din ce în ce mai divizată.

 

„Am decis să lansez această inițiativă pentru că de prea multă vreme și de prea multe ori am dat dovada ca nație că ne-am pierdut abilitățile de a purta un minim dialog social. Pentru că suntem prea încrâncenați nu neapărat în a ne dovedi că avem dreptate, ci mai ales în a dovedi că celălalt greșește. Pentru că fără recuperarea dialogului social, care implică și ascultat, nu doar țipat, vom rămâne multă vreme mai mult populație decât popor”, a declarat inițiatorul Cristian China-Birta.

 

Proiectul se află în stadiu incipient, concentrându-se pe creșterea gradului de conștientizare a nevoii de dezbatere în rândul populației. Perspectivele de dezvoltare sunt însă ample, platforma dedicată demersului fiind în curs de realizare. Site-ul va facilita accesul publicului la diferite studii ce vor reprezenta puncte de pornire ale unor discuții de interes general și proiecte sociale. 

Pentru cei interesați să facă parte din comunitatea #RomâniaDeschisă, aceștia sunt invitați să-și exprime opinia în mediul online, să distribuie mai departe concluziile studiului sau să propună noi teme de discuție în cadrul viitoarei platforme.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kooperativa 2.0

Kooperativa 2.0 este o agentie de Social Media, PR si Marketing Digital infiintata in 2012 de antreprenori cu experienta de peste 10 ani in online. Dupa mai bine de 8 ani si cu o echipa de peste 25 de angajati,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related